• Snakke

Min fru är poly men skaffar undan mig när träffar ny.

Tja.
    Min fru och jag har varit tillsammans i snart 11 år och gifta i 6 år. Vi har tre härliga ungar tillsammans. Vi har haft det knackigt under större delen av vårt förhållande. Detta till stor del för att jag hade en hjärna som var mos från mitt förhållande innan. Jag gjorde en massa saker som inte var bra. Var bl a alkoholist och hade en massa andra problem, har kommit över dessa nu. Men till sak, för ca 2 år sen så berättade min fru att hon varit polly i hela sitt liv, men hade aldrig fått utforska denna sida i sina tidigare förhållanden. Jag sa att vi kunde testa detta då jag tyckte det lät spännande. Jag sa dessutom att Jag inte skulle göra något med någon annan förrän hon hade varit med sin första. Hon har inte lyckats träffa någon fysiskt ännu, men har pratat med ett gäng killar och haft telesex med flertalet av dem. Det är inget som stör mig, det som stör mig är att Vi knappt har något sex, samt att så fort som hon börjar prata med någon ny, så nämner hon att hon är gift, men sen är det som att jag inte finns längre. Är det så det brukar gå till i poly förhållanden?

• Svar på tråden Min fru är poly men skaffar undan mig när träffar ny.
  • Anonym (polyamorös)

Låter som ytterligare en som förväxlat "poly" med "öppet".

Jag har förvisso bara direkt erfarenhet av ett polyamoröst förhållande, nämligen mitt egna, och indirekt av de 5 andra där jag känner en eller flera i förhållandet, men nej. Polyamorösa förhållanden innefattar ALLA i det förhållandet. Jag ärlskar min ena man lika mycket som jag älskar min andra man och de älskar mig lika mycket som de älskar varandra. Det är jag OCH A OCH K, inte jag och A, och jag och K och sedan ingenting mellan de två.  Lika i de andra förhållanden jag känner till.

Medan det i öppna förhallanden ligger parterna runt på eget bevåg så att säga.

Polygama förhållanden, till skillnad från polyamorösa, igen, i min smala erfarenhet, är mer en man/kvinna som är gift med flera män/fruar, som i sin tur inte har något förhållande med varandra.

Svar på tråden Min fru är poly men skaffar undan mig när träffar ny.