• Anonym (S)

Hjälp med fråga om föräldrarpenning

Hej! Jag sitter just nu med min man och vi ska ansöka om föräldrarpenning, jag ska ansöka för en längre period och där står det hur ofta man vill upprepa och sedan får man val: varje vecka, varannan vecka, var tredje vecka och var fjärde vecka. Jag kanske är helt dum men jag förstår inte vad som menas med detta. Jag ringde nyss Försäkringskassan men dem hade så lång kö och tänkte om någon här kunde svara snabbt bara vad som menas med detta😅 

• Svar på tråden Hjälp med fråga om föräldrarpenning
  • Anonym (Jå)

Om du skapar ett föräldrapenningschema för en vecka kan du välja att kopiera det schemat så det blir samma schema varje vecka/varannan vecka etc utan att manuellt behöva fylla i samma igen för varenda vecka.

• Anonym (Kliva)

Som ovan skriver.
    Vill du ta ut 5 dagar per vecka så kryssar du att det ska upprepas varje vecka.
    Det kommer dock bli olika antal dagar per månad/period, eftersom månaden ibland bryts mitt i.
    Ändrar du dig efter ett tag och vill ta fler eller färre så gör du bara en ny ansökan. Supersmidigt att regelbundet gå in och ansöka om så mycket man behöver/vill ha.

Svar på tråden Hjälp med fråga om föräldrarpenning