Är du "bra i sängen"?
Svara uppriktigt på frågan.
- Uppfattar du dig själv som bra i sängen?
- Är du man eller kvinna?
- Ålder?
- Status (förhållande, singel)?
Går det över huvudtaget att säga att man nog inte är något vidare i sängen utan att andra här skall börja försöka peppa en och intala att "allt handlar om kemi", "man är två om det" osv osv. Visst allt det där kan ju stämma. Men det kan ju ändå vara så att man är dålig i sängen oavsett "omständigheter".
Själv har jag för ett bra tag sedan kommit till den insikten. Jag har accepterat den och valt att leva utifrån det. Jag är en man på 58 år och gift sedan länge. Vi har varit tillsammans i snart 40 år, och visst, vi har haft sex genom åren. Vi har ju barn. Men jag har insett att jag nog alltid varit rätt usel i sängen. Det är inte så att min fru har sagt det eller framfört några klagomål eller önskemål. Men man inser ju till slut när man tar några steg tillbaka och ser på sexlivet ur ett helikopterperspektiv. Man ser då mönstret tydligt. Hon har egentligen aldrig njutit av att ha sex med mig. Hon har aldrig försökt få mer sex med mig. Även om hon påstår att hon får orgasm nu så har hon samtidigt medgett att hon fejkat ibland över åren. Och inte bara när vi var unga och nya i vårt förhållande. Hon har aldrig tagit initiativ eller kommit med några egna förslag.
Jag tänker att om hon hade uppskattat sex med mig så hade hon visat ett gensvar. Ett intressse i att ha sex med mig.
Nu lever vi ändå ett bra liv tillsammans ändå. Vi visar varandra uppriktig omtanke och kärlek. Vi är nära varandra. Såväl fysiskt som emotionellt. Så jag upplevere ändå att vi har ett bra förhållande. Men sex är inget jag är bra på.
Man måste väl få tänka så?