• Anonym (Fjorton)

Är du "bra i sängen"?

Svara uppriktigt på frågan.
    - Uppfattar du dig själv som bra i sängen?
    - Är du man eller kvinna?
    - Ålder? 
    - Status (förhållande, singel)?

Går det över huvudtaget att säga att man nog inte är något vidare i sängen utan att andra här skall börja försöka peppa en och intala att "allt handlar om kemi", "man är två om det" osv osv. Visst allt det där kan ju stämma. Men det kan ju ändå vara så att man är dålig i sängen oavsett "omständigheter". 

Själv har jag för ett bra tag sedan kommit till den insikten. Jag har accepterat den och valt att leva utifrån det. Jag är en man på 58 år och gift sedan länge. Vi har varit tillsammans i snart 40 år, och visst, vi har haft sex genom åren. Vi har ju barn. Men jag har insett att jag nog alltid varit rätt usel i sängen. Det är inte så att min fru har sagt det eller framfört några klagomål eller önskemål. Men man inser ju till slut när man tar några steg tillbaka och ser på sexlivet ur ett helikopterperspektiv. Man ser då mönstret tydligt. Hon har egentligen aldrig njutit av att ha sex med mig. Hon har aldrig försökt få mer sex med mig. Även om hon påstår att hon får orgasm nu så har hon samtidigt medgett att hon fejkat ibland över åren. Och inte bara när vi var unga och nya i vårt förhållande. Hon har aldrig tagit initiativ eller kommit med några egna förslag.

Jag tänker att om hon hade uppskattat sex med mig så hade hon visat ett gensvar. Ett intressse i att ha sex med mig.

Nu lever vi ändå ett bra liv tillsammans ändå. Vi visar varandra uppriktig omtanke och kärlek. Vi är nära varandra. Såväl fysiskt som emotionellt. Så jag upplevere ändå att vi har ett bra förhållande. Men sex är inget jag är bra på. 

Man måste väl få tänka så?

• Svar på tråden Är du "bra i sängen"?
  • Allan 1

Man 51, jag är nog väldigt bra i sängen har jag förstått. 
    Älskar att se och höra hur hon njuter. 

• Anonym (JJ)
    Anonym (JP) skrev 2025-01-21 20:03:31 följande:

Kvinna, 39år, gift.

Tyvärr är jag inte alls bra i sängen har jag insett. Men jag har åtminstone en väldigt stark vilja att bli bra. Tänder på mannens njutning och skulle älska att få honom sådär sanslöst kåt och upphetsad att han tappar kontrollen lite och bara ger sig hän. 
    Tyvärr lär jag aldrig komma dit dock.

Vad är det som gör att du tror att du inte är bra?
    Och varför skulle du aldrig kunna bli så bra som du vill?
  • Anonym (JP)
    Anonym (JJ) skrev 2025-01-21 21:32:38 följande:
    Vad är det som gör att du tror att du inte är bra?
    Och varför skulle du aldrig kunna bli så bra som du vill?

Min man har inte velat ha sex med mig på många år och när jag sen har börjat rannsaka mig själv lite och tänkt tillbaka så finns det ju en del tecken på att han inte tyckt att sexet varit alls lika bra som jag tyckte. I min värld var det underbart och han var den bästa jag haft.

Och även när jag tänker tillbaka på killar jag varit med innan jag träffade min man, vilket förvisso bara var kortare relationer och ONS, så är det ingen som någonsin sagt nåt om att det var fantastiskt, 

Det är svårt att bli bättre på nåt man aldrig övar på. Jag inser att jag inte kommer ha sex med min man igen då alla försök hittills varit lönlösa. Nu har det gått för många år.

• Anonym (JJ)
    Anonym (JP) skrev 2025-01-21 22:19:00 följande:

Min man har inte velat ha sex med mig på många år och när jag sen har börjat rannsaka mig själv lite och tänkt tillbaka så finns det ju en del tecken på att han inte tyckt att sexet varit alls lika bra som jag tyckte. I min värld var det underbart och han var den bästa jag haft.

Och även när jag tänker tillbaka på killar jag varit med innan jag träffade min man, vilket förvisso bara var kortare relationer och ONS, så är det ingen som någonsin sagt nåt om att det var fantastiskt, 

Det är svårt att bli bättre på nåt man aldrig övar på. Jag inser att jag inte kommer ha sex med min man igen då alla försök hittills varit lönlösa. Nu har det gått för många år.

Men gud så sorgligt det låter. Men det kan ju finnas massor av anledningar till att han har tappat lusten. Det behöver ju inte ha med dig att göra alls. 

Det är ju dock sant som du säger, svårt att bli bättre utan övning :(

• StudierKemi

Du är säkert bättre på sex än vad du tror. Du låter inte egennyttig härinne iaf. Jag själv är nog bra på sex, jag är väldigt givande. Men med detta medföljer krav på killen, att han ska vara mycket yngre än mig, snäll, Vacker (med stort V). Jag har inte haft en sån kille ännu, men jag försöker att få. Det är inte säkert att jag lyckas dock. Jag är öppen för både ons och kärlek, allra helst kärlek.

Så med allt finns både fördelar och nackdelar. Om jag skulle ha sex med en jämngammal äldre skulle jag inte heller varit så pigg på det. Varför ska jag vara extra snäll mot dem för? Det finns ingen anledning för det. Jag är könet som föder barn, jag måste vara snäll mot mig själv... Det är naturligt att känna så, tyvärr. Jag tror att ditt förhållande är långt bättre än genomsnittet, sett utifrån vad du har skrivit. Kul att ni har varit ihop så länge. Grattis.

• Dirtyminded

Ja absolut! Jag är GRYM i sängen! 

Man
    49 år
    Sambo

Som så många har sagt tidigare i tråden, med vilken måttstock avgör man om man är bra! 

Att ens partner inte är överdrivet intresserad av sex innebär ju DEFINITIVT inte att man själv inte är bra på det. Det finns ju otroligt många andra faktorer som påverkar sambons sexlust, framförallt när det gäller kvinnor, som till högre grad är hormonellt styrda. Dessutom har ju människor, återigen kanske främst kvinnor, olika sexdrigt i olika perioder av livet. Sådan är evolutionen (tyvärr!).

Naturligtvis underlättar det om båda parterna i ett förhållande har lika hög (eller för den skull låg) sexdrift, och att man inte har det är ju ett av de absolut största problemen i en parrelation. 

Sen var det ju det där med de 10000 timmarna... Övrning ger färdighet! Och får man inte öva, minskar ju chansen att bli bra. 

Jag har övat en hel del innan nuvarande förhållande och även om min sambo TYVÄRR inte har samma brinnande intresse för sex som jag har så vet jag att hon somnar otroligt nöjd efter våra lekar.

Så! summan av kardemumman, bara för att en partner inte förefaller nöjd och inte heller är tillräckligt intresserad för att komunicera vas som skulle kunna tänkas böra henne nöjd (sex handlar ju faktiskt jävligt mycket om kommunikation) så inne bär det inte att DU är kass i sängen! Flört

• Anonym (Hm)

Av vad jag fått höra via omvägar så är jag ingen höjdare i sängen. Man.

• Anonym (Dr Jekyll)

Beror på vad kvinnan gillar!
    Gillar hon att bli slickad och fingrad, så är jag entusiastisk och lyhörd och älskar att se och känna henne njuta.
    Jag är också lekfull och kreativ och är gärna upplagd för en returmatch. Jag älskar sex och ser det som en stor hobby.

Men gillar hon att bli överkörd av ett godståg och pådunkad i maratonknull, då är jag tyvärr fel person..
    En kort stunds extatiskt råknull och jag måste pausa, speciellt om hon låter mycket och ljuset är bra..
    Mitt livs förbannelse! Har klarat 10 min nån gång när övningen varit regelbunden och god, men nu är ca 5 min en framgång och då med mycket pausande och ändring av rytm och djup.
    Kanske därför hon aldrig tänder på mina initiativ,!utan bara själv tar tag i det ( och den..) när det gått för lång tid.

• Anonym (Hh)
    Anonym (Hm) skrev 2025-01-22 15:31:34 följande:

Av vad jag fått höra via omvägar så är jag ingen höjdare i sängen. Man.

Det är så tråkigt att folk måste hålla på och sladdra om någon inte är perfekt i sängen. Vad tillför det? 
    Säg det direkt till partnern "jag skulle vilja vi provade lite mer så här", men prata inte runt och i så fall låt det för guds skull inte komma fram till personen. Dåligt hyfs.
  • Anonym (Kille)

Sex blir som bäst när båda är ivriga på varann. Ligger nån bara där och inte gör nån ansträngning så blir sexet bra. Många tjejer som har den inställningen att "han ska få mig o komma" men själv gör hon ingenting 

• blueblue

40-år 
    Gift
    skulle säga Ja, jag är bra i sängen.
    I min ungdom så hade jag alltid lätt för att träffa kvinnor återkommande vilket jag ser som ett kvitto på att jag gör de rätt.
    Kan tilläggas att jag lägger mitt fokus på kvinnan i fråga för jag går igång nått galet på att se dem njuta. 

• Anonym (Gift man)

De får man väl säg när man efter ca 15 år får frun att komma varje gång...

• Anonym (Svag)

Man snart 60, gift sen 30 år.
    Jag har insett att jag inte är bra i sängen. Får inte frun att komma under samlag, tar sällan initiativ, misslyckas ganska ofta, ingen större variation.
    Sexlivet har fungerat, men jag anar att jag gör en ganska svag insats jämfört med hennes förra partner.

• Wattie

Har nu förstått att jag är ganska bra, eller så är kvinnorna inte så kräsna😂

Svar på tråden Är du "bra i sängen"?