• Anonym (Varför)

Varför är högern så hatisk mot vänstern? (Politik)

På den senaste tiden har jag läst mycket ?hat? mot vänstern. Det är vänster- pöbeln, patrask osv.
    Varför är högerväljare så hatiska mot vänsterväljare? Varför måste folk få allt att handla om politik. 

Om man ber folk att visa respekt för anhöriga till någon avliden, är man vänstervriden. 

Om man inte tycker att någon gör ett bra arbete, så är man vänsterpatrask.
    Om man inte har samma åsikt som någon annan, så är man vänsterslödder.
    Jag blir bara så ledsen att folk hela tiden måste trycka ner andra. Jag tycker även att folk är lite dumma i huvudet, när man använder politik för att trycka ner människor.
    Jag har även upplevelsen av att det är mest personer som röstar åt höger, som behöver använda dessa ord som någon slags kränkning.
    Nu tänker säkert någon ?En vänster som gnäller?. 

Det finns inget parti som är ärligt eller håller det som har lovats fullt ut, så jag är verken eller.

• Svar på tråden Varför är högern så hatisk mot vänstern? (Politik)
  • Anonym (Höger)
    Tyra myra skrev 2025-01-24 14:44:48 följande:

Varför ska man provocera varandra genom att tala nedsättande om och med varandra?  Vad vill man uppnå med detta? Knappast politiska poänger. 
    Detta handlar inte om politik utan om något annat. VAD?

Det startade i stor skala mellan 2006 och 2010 och det var alla mot SD.

Det jag tror att man tror sig vinna på det är en värdegemenskap 8få dunka rygg med varandra) och att få känna sig bättre än de man kallar för ... någonting.

Det kan också till en början ha en avskräckande funktion. Få har ju orken att framföra åsikter som hånas av "alla andra" - med det håller ju inte i längden, som vi sett med ordet "rasist".
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Höger) skrev 2025-01-24 14:31:13 följande:
    Du förstår inte att jag skriver om dig, inte om ett ett enskilt inlägg. Men det är OK.
    Nä?Jag förstod inte att du skrev om mig. Du är nog lite otydlig när du tar upp vad andra skriver och tror att jag ska gissa vad du menar. Jag såg inlägget. Jag anmälde det. Sen vet jag inte vad mer jag ska göra eller vad du vill framföra.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Höger) skrev 2025-01-24 14:31:13 följande:
    Du förstår inte att jag skriver om dig, inte om ett ett enskilt inlägg. Men det är OK.
    Du anklagar mig för att inte vara beredd att ta till mig dina åsikter. Men du är ju inte heller beredd att ta till dig mina åsikter. Jag skriver att jag inte tycker att vissa ord inte har samma styrka av otrevlighet, du skriver att jo det har det och att jag inte är beredd att ta till mig din åsikt. Jag har sett vad så du skrivit och förstår att ord är olika laddade. Du verkar där emot inte tagit till dig det, eftersom du fortsätter i samma spår hela tiden.
  • Anonym (Höger)
    Anonym (Varför) skrev 2025-01-24 16:20:54 följande:
    Du anklagar mig för att inte vara beredd att ta till mig dina åsikter. Men du är ju inte heller beredd att ta till dig mina åsikter. Jag skriver att jag inte tycker att vissa ord inte har samma styrka av otrevlighet, du skriver att jo det har det och att jag inte är beredd att ta till mig din åsikt. Jag har sett vad så du skrivit och förstår att ord är olika laddade. Du verkar där emot inte tagit till dig det, eftersom du fortsätter i samma spår hela tiden.
    Tror du verkligen att en person som blir kallad "incel" och "extremist" tar det lättare an en person som blir kallad drägg?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Höger) skrev 2025-01-28 10:25:36 följande:
    Tror du verkligen att en person som blir kallad "incel" och "extremist" tar det lättare an en person som blir kallad drägg?
    Du ha svårt att förstå vad jag skriver va? Den mycket dumma frågan du ställer mig, har jag redan svarat att jag tyckte var dåligt och att jag anmälde kommentaren. Missförstår du med vilje eller missförstår du på allvar? 
  • Anonym (Varför)
    Anonym (AD) skrev 2025-01-28 11:07:53 följande:

Du är ju clown om du tror att högern som är hatisk emot vänstern.

Vänstermänniskor är i princip experter på att hata och försöka sprida hat mot högern. Och är det inte att de försöker sno deras pengar, så är det att starta rykten om att de är nazis eller att hitta på något annat som dom tycker att nu högern bör förklara etc.  

Vänstern är typ psykfall, där allt dom säger är en projicering på deras eget hat till andra. Så om en vänster säger att någon är nazi, då är det garanterat dom som hatar och försöker "mörda" eller åtminstone karaktärs mörda några andra.. 

Ta som exempel Jonas Gardell.. En "högt uppsatt" vänstermänniska som vi andra av någon anledning bara ska lyssna på, för att hans åsikt är den "sanna". Men kollar man vad han snackar om så är det i princip att vi andra måste dö bara för att vi är vita straight och onda? Det värsta som har hänt den lilla fjollan är tydligen att andra gillar tanken just på kärnfamiljen som koncept och tydligen är det största brott enligt han en människa kan göra.

Så nej, det är inte högern som är hatisk här i sverige inte, det är vänstern som har hatat i otroligt många år, och sen börjar de gråta högre sedan bara för att högern börjat svara. 

Och det skrev chefsclownen. Fint att går rakt in i en tråd och börja sitt inlägg på ett sånt sätt. Men ditt inlägg visar att jag har rätt, fast psykfall var nytt tror jag. Tack för att du visade ett exempel.
  • Tyra myra

Intressant hur vi ser så olika på vårt samhälle och hur vi ser på varandra.
    Frågan är hur vi ska kunna föra vårt samhälle framåt mot framtiden.

Om vi analyserar vad som skrivs här måste nog några frågor dryftas.  

Varför ser det ut som det gör idag? 

Hur ser utvecklingen ut historiskt sett?

Många tycks tro att historien börjar under 2000-talet istället för vid demokratins införande här i Sverige. 

Högern och vänstern har och har alltid haft olika syn på idealsamhället.  Men under historien har man samtidigt förändrats efter tidens behov av förändringar.

Högern och vänstern ser olika på de strömningar som inte är politiska utan mer allmänmänskliga så som patriarkatet, olika etiskt moraliska företeelser, som humanism, rasism, antisemitism, och HBTQ frågor.

Det är i synnerhet de sistnämnda frågorna som verkar vara källor till det så kallade hatet mellan högern och vänstern.

Vad tycker ni?

• Anonym (Höger)
    Anonym (Varför) skrev 2025-01-28 13:51:20 följande:
    Du ha svårt att förstå vad jag skriver va? Den mycket dumma frågan du ställer mig, har jag redan svarat att jag tyckte var dåligt o ch att jag anmälde kommentaren. Missförstår du med vilje eller missförstår du på allvar? 
    Min fråga handlar inte om ett enskilt inlägg i tråden så strunta i det,

Mitt inlägg handlar om ifall du tror att en person (generellt) reagerar mindre negativt på att bli kallad "incel" och "extremist" än att bli kallad drägg.

Du skriver i din trådstart att du "blir ledsen" för att folk håller på att trycka ned varandra.

Tror du att någon känner sig mindre nedtryckt av att bli kallad "incel" än drägg?
  • Anonym (Höger)
    Tyra myra skrev 2025-01-28 14:03:04 följande:

Vad tycker ni?

Internet hände och plötsligt så kom alla åt alla med elaka kommentarer.

Och så fick vi det samhälle vi fick.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Höger) skrev 2025-01-28 14:26:58 följande:
    Min fråga handlar inte om ett enskilt inlägg i tråden så strunta i det,

Mitt inlägg handlar om ifall du tror att en person (generellt) reagerar mindre negativt på att bli kallad "incel" och "extremist" än att bli kallad drägg.

Du skriver i din trådstart att du "blir ledsen" för att folk håller på att trycka ned varandra.

Tror du att någon känner sig mindre nedtryckt av att bli kallad "incel" än drägg?
    Nä?Det är lika illa vilket som. Jag hade önskat att alla kunnat få rösta på vad man vill, utan att få nersättande ord kastade på sig. 
Svar på tråden Varför är högern så hatisk mot vänstern? (Politik)