• Anonym (Anonym)

Känna av folk som gått bort

Ok. Detta är inget jag trott på själv, men av skäl jag inte vill gå in på här vill jag gärna höra.andras erfarenheter.

Ni som inte tror på det, läs en annan tråd...jag vet att ni är de flesta men detta är inte tråden för er. Tänk er att jag är någon som behöver en positiv tanke nu. Kan ni inte ge det, avstå 

Har någon fått meddelanden eller känt närvaro av avlidna nära och kära? Hur?

• Svar på tråden Känna av folk som gått bort
  • Anonym

Ja, men har inte möjlighet att utveckla det nu.
    Återkommer i morgon om intresse finns. 

• Xeedy

Vet inte om det är samma sak. Men min pappa gick bort på julafton och jag drömde väldigt konstig dagarna efter om honom.
    Vid stod inte varandra speciellt nära eller nått så jag var välldigt förvånad att jag drömde om honom.
    Men tror dey mest har med mitt samvete att göra. å alla tankar efter på nått sätt. 

Ibland gör jag misstag med flit. Annars helt perfekt
  • Anonym (Anonym)
    Anonym skrev 2025-01-19 18:35:50 följande:

Ja, men har inte möjlighet att utveckla det nu.
    Återkommer i morgon om intresse finns. 

Gärna, tack.
  • Anonym
    Anonym (Anonym) skrev 2025-01-19 18:53:28 följande:
    Gärna, tack.
    Ok!
  • Anonym (Kanske)

Vet inte om detta kan vara av intresse men för snart 7 år sedan vaknade jag en natt av något jag trodde var en dröm men det kändes väldigt konstigt på något sätt, så konstigt att jag kunde inte somna om utan var vaken resten av natten, något jag annars aldrig varit med om.

Något halvår senare ser jag en skugga utanför sovrums fönstret.

För 4 år sedan började jag känna tobaksdoft i rummet trots att ingen röker i vår familj eller vänskapskrets. I samma veva får jag veta att en gammal förälskelse hade gått bort. för 4 år sedan, troligen just under den där natten då jag låg vaken. Tobaksdoften kan jag också koppla till honom. 

Jag tror att han försökte ta kontakt med mig för att säga adjö. Har inte fått några fler påhälsningar efter jag fick veta att han avlidit. 

Egentligen tror jag inte alls på sånt här men konstigt är det 

• Anonym (Sara)

Några månader efter att min mor gick bort började en radiostyrd leksaksbil köra av sig själv ett par decimeter. Detta skedde vid 2-3 olika tillfällen. Vet dock inte om det är något övernaturligt eller inte, men tror det var mamma. 

• Elin pelin

Jag har själv inte upplevt något men har två vänner som gjort det, den ena är den mest rationella människa jag känner och när hon berättar om det hon upplevde så tror jag absolut att döda kan förmedla sig. 
    Dock så tror jag inte att alla har förmågan att känna av andra sidan, så jag tvivlar på att jag kommer uppleva något själv (tack och lov för det skrämmer skiten ur mig...)

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Känna av folk som gått bort