• Anonym (Avvisad)

Han vill inte ta i mig

Är i v. 38 och för varje dag som passerat i graviditeten har sambon dragit sig undan mer och mer. Jag har full förståelse för att han inte vill ha sex med mig, för jag ser ut som en flodhäst, men han vill inte kramas, pussas eller skeda om jag inte uttryckligen frågar om han kan tänka sig att hålla om mig en stund. Är detta normalt? Känner mig väldigt avvisad. Speciellt nu när jag är extra känslig och har som störst behov av närhet. 

Vet inte om jag ska ta upp det med honom, då känns det som att jag tvingar honom att ta i mig fast han inte vill? Det kanske förstör för relationen i långa loppet.

• Svar på tråden Han vill inte ta i mig
  • Anonym (Trist)

Tråkigt för er båda att det inte fungerar. Era känslor står emot varandra då han drar sig undan och du vill ha mer. Man kan inte tvinga på sig närhet, men jag har full förståelse för att du tappar känslor pga detta.

Förhoppningsvis är det bara tillfälligt och ni får igång samlivet efter denna period. Om det inte blir bättre så får ni ta ställning till detta då. Kanske prata med någon familjeterapeut tillsammans?

• Anonym (J)
    Anonym (Avvisad) skrev 2025-01-18 08:42:43 följande:
    Han vill inte ta i mig

Är i v. 38 och för varje dag som passerat i graviditeten har sambon dragit sig undan mer och mer. Jag har full förståelse för att han inte vill ha sex med mig, för jag ser ut som en flodhäst, men han vill inte kramas, pussas eller skeda om jag inte uttryckligen frågar om han kan tänka sig att hålla om mig en stund. Är detta normalt? Känner mig väldigt avvisad. Speciellt nu när jag är extra känslig och har som störst behov av närhet. 

Vet inte om jag ska ta upp det med honom, då känns det som att jag tvingar honom att ta i mig fast han inte vill? Det kanske förstör för relationen i långa loppet.

Vad ledsen jag blir, när man älskar någon så älskar man personen i vått och torrt. Självklart skulle jag i alla fall, visa min kärlek mer än någonsin då när ni behöver den som mest.
  • Venenum

Jag tänker att kommunikation där du tydligt uttrycker behov och förhoppning är ett steg närmare att få det du behöver än att gå tyst och hoppas att han förstår av sig själv. 

Tror att det även kan vara läge att lägga fokus på kommunikationen från hans sida. Vad är det som gör att han drar sig undan? Om du inte vet är det svårt att känna förståelse och då lämnas du själv med känslan att känna dig ensam och övergiven.

>> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv
  • Anonym (Prata om det)

Min man var likadan, eller vi har kanske aldrig varit så kramiga men jag hade behövt mer närhet under graviditeten. jag tog inte upp det med honom men var väldigt ledsen för det. När barnet kom och sömnbristen gjorde mig lättirriterad blev det en sak jag skällde på honom för. Det blev en djup klyfta mellan oss och vi har fortfarande problem trots att det nu gått några år. 

Prata med honom nu om det är något som stör dig. Låt det inte växa inom dig för det är otroligt viktigt att ni är ett team den första tiden med bebisen, för att ni ska orka. 

Lycka till!

Svar på tråden Han vill inte ta i mig