• Anonym (Förvirradsjäl)

Kommer jag nånsin sluta tänka på honom?

Det har gått snart ett halvår sen vi gjorde slut, jag var den som gjorde slut pågrund av att hans beteende ändrades och han visade inte lika mycket intresse längre, vi har tillsammans ungefär ett halvår och under detta halvåret fanns det massor med kärlek. Jag tvivlar absolut inte på att vi båda älskade varandra väldigt mycket, det vet jag att vi gjorde det var aldrig det som var problemet.
    Hur som helst, även fast det har gått ett halvår och vi inte var tillsammans så länge så kan jag inte släppa honom och jag blir fortfarande jätte känslig och ledsen när jag kollar bilder, tänker på våra stunder, låtar som påminner mig om honom, det är som att det hände igår. 
    Vad ska jag göra? Hur ska jag gå vidare?

• Svar på tråden Kommer jag nånsin sluta tänka på honom?
  • RenLuft
    Anonym (Förvirradsjäl) skrev 2025-01-17 02:29:17 följande:
    Kommer jag nånsin sluta tänka på honom?

Det har gått snart ett halvår sen vi gjorde slut, jag var den som gjorde slut pågrund av att hans beteende ändrades och han visade inte lika mycket intresse längre, vi har tillsammans ungefär ett halvår och under detta halvåret fanns det massor med kärlek. Jag tvivlar absolut inte på att vi båda älskade varandra väldigt mycket, det vet jag att vi gjorde det var aldrig det som var problemet.
    Hur som helst, även fast det har gått ett halvår och vi inte var tillsammans så länge så kan jag inte släppa honom och jag blir fortfarande jätte känslig och ledsen när jag kollar bilder, tänker på våra stunder, låtar som påminner mig om honom, det är som att det hände igår. 
    Vad ska jag göra? Hur ska jag gå vidare?

Hej,
    du kanske redan provat att kommunicera med honom? Är ni fortfarande vänner?

Innan ni gjorde slut - Pratade du med honom angående om att han inte verkar vara lika engagerad i förhållande som förut? Det där misstaget om att utstråla som om man inte är lika intresserad som förr, kan hända vem som helst, fast man egentligen visst har känslor. Bara att man av något anledning inte visar det lika mycket som förut, av en eller flera anledningar.

Men nu när du redan gjort slut. Du kanske skall gå till honom. Berätta och prata?

Tänk så att han faktiskt har känslor. Och ni kan göra ett försök återigen.

Kärleken är mycket vacker. Så prova detta!

• Anonym (korven)

Sluta glo på gamla bilder. 

Även om det tar emot, försök hitta på annat. Gör det "ändå", även om du saknar honom, gå på dejt med någon annan (på kul bara), träffa vänner, ha en hobby. 

Liksom, fortsätt köra ditt race. Då går det över.

• Anonym (Bell)

Såhär, du vet vad du vill ha, därför gjorde du slut när han började visa mindre intresse. Det är inget gott tecken redan efter ett halvår men tyvärr verkar en del män sluta anstränga sig och ta en för given. Det är helt rätt du gjorde slut så du kan hitta en som inte gör så, istället för o slösa flera år och va olycklig. 
    Min dejt gjorde också såhär efter ungefär ett halvår, då gjorde jag typ slut, då skärpte han till sig. Det gäller att visa hur man vill ha det och är det inte samma man är ute efter är det bättre att gå åt varsitt håll. 

• Anonym (Förvirradsjäl)
    RenLuft skrev 2025-01-17 07:53:20 följande:
    Hej,
    du kanske redan provat att kommunicera med honom? Är ni fortfarande vänner?

Innan ni gjorde slut - Pratade du med honom angående om att han inte verkar vara lika engagerad i förhållande som förut? Det där misstaget om att utstråla som om man inte är lika intresserad som förr, kan hända vem som helst, fast man egentligen visst har känslor. Bara att man av något anledning inte visar det lika mycket som förut, av en eller flera anledningar.

Men nu när du redan gjort slut. Du kanske skall gå till honom. Berätta och prata?

Tänk så att han faktiskt har känslor. Och ni kan göra ett försök återigen.

Kärleken är mycket vacker. Så prova detta!
    Vi har ingen kontakt överhuvudtaget någonstans längre. 

Jag försökte prata med honom flera ggr men han hade alltid ursäkter som jag försökte förstå men när det aldrig blev bättre och när han inte gjorde något för att förbättra det även när han insåg hur mycket det här på riktigt tog på mig och vår relation så kände jag att jag inte hade något annat val än att göra slut.

Jag hade velat kontakta honom, vet bara inte vad jag ska säga. Sen känns det inte som min plats att ta kontakt då han uppenbarligen var den som gjorde fel i förhållandet som ledde till vårt avslut. Känns bara fel att jag då ska kontakta honom efter, liksom tänk om han bara tappade känslor för mig och därför betedde sig på det sättet? Vet inte, vad finns det för förklaringar?

Tack
  • Anonym (Förvirradsjäl)
    Anonym (korven) skrev 2025-01-17 08:03:13 följande:

Sluta glo på gamla bilder. 

Även om det tar emot, försök hitta på annat. Gör det "ändå", även om du saknar honom, gå på dejt med någon annan (på kul bara), träffa vänner, ha en hobby. 

Liksom, fortsätt köra ditt race. Då går det över.

Jag har gjort allt detta, har till o med pratat med en kille efter honom men ingenting känns rätt, saknar honom fortfarande. Har haft perioder då jag inte tänker på honom så mycket men jag blir jätteledsen när tankarna kommer tillbaka.
  • Anonym (Förvirradsjäl)
    Anonym (Bell) skrev 2025-01-17 08:06:04 följande:

Såhär, du vet vad du vill ha, därför gjorde du slut när han började visa mindre intresse. Det är inget gott tecken redan efter ett halvår men tyvärr verkar en del män sluta anstränga sig och ta en för given. Det är helt rätt du gjorde slut så du kan hitta en som inte gör så, istället för o slösa flera år och va olycklig. 
    Min dejt gjorde också såhär efter ungefär ett halvår, då gjorde jag typ slut, då skärpte han till sig. Det gäller att visa hur man vill ha det och är det inte samma man är ute efter är det bättre att gå åt varsitt håll. 

Jag har alltid sagt till honom att jag är en person som är rak på sak, ser jag förändringar (stora förändringar) så agerar jag direkt och jag lämnar så fort dem gör något fel, kan vara att jag har vart med om destruktiva förhållanden och därför byggt upp detta som ett försvarsmekanism. Men det är så jag fungerar, jag förväntade mig helt ärligt att han skulle höra av sig efter men det har han inte gjort. Jobbiga tanke brukar komma som till exempel tänk om han varit otrogen? Fått tillbaka kontakten med ett ex eller redan gått vidare? Hade jättegärna velat ha svar på detta men det är nästan omöjligt att en kille är ärlig med dig om något sånt.
  • Anonym (Bell)
    Anonym (Förvirradsjäl) skrev 2025-01-19 18:50:27 följande:
    Jag har alltid sagt till honom att jag är en person som är rak på sak, ser jag förändringar (stora förändringar) så agerar jag direkt och jag lämnar så fort dem gör något fel, kan vara att jag har vart med om destruktiva förhållanden och därför byggt upp detta som ett försvarsmekanism. Men det är så jag fungerar, jag förväntade mig helt ärligt att han skulle höra av sig efter men det har han inte gjort. Jobbiga tanke brukar komma som till exempel tänk om han varit otrogen? Fått tillbaka kontakten med ett ex eller redan gått vidare? Hade jättegärna velat ha svar på detta men det är nästan omöjligt att en kille är ärlig med dig om något sånt.
    Tror det kanske ligger något i din teori om att han tappade känslor. Få män låter kvinnan i deras liv gå. 
  • Anonym (Jo)

Ja, det går över så småningom.

Svar på tråden Kommer jag nånsin sluta tänka på honom?