• Notsobad11

Byta yrke efter 30 år i vård

Har arbetat i vården sen jag var 18. Är 48 år nu och känner att det är nog. Klarar inte av att se hur patienter far illa och hur personalpolitiken är. Vi är som brickor i ett spel och flyttas runt. Vi förväntas att ta extrapass utöver vår heltid?senast idag vid 14:30 blev jag tillfrågad om jag kunde ta nattpasset oxå? 
    Mår så dåligt över att se hur patienterna far illa då vi inte hinner med allt som ska göras så känner att det är nog nu. 

Så är det försent att skola om sig vid 48 års ålder? Så nu som gjort det hur har det gått? Vill gärna höra! 

• Svar på tråden Byta yrke efter 30 år i vård
  • Lynx123

Aldrig försent! Jag gick en utbildning vid 51 och är nu, två år senare, jätteglad för det.

• Anonym (S)
    Lynx123 skrev 2025-01-15 20:18:39 följande:

Aldrig försent! Jag gick en utbildning vid 51 och är nu, två år senare, jätteglad för det.

Vilken utbildning? Skulle också vilja göra något annat men det känns svårt.
  • Anonym (Positivt)

Hej, nej det är aldrig försent.

Jag utbilda mig vid 43. De enda att tänka på  är väl att du inte får CSN längre vid 60, runt där.

Ett råd är att tänka på något du verkligen brinner för. Eller har tidigare erfarenhet av, men kanske utbilda sig i något annat område inom det.

Lycka till!

• Dexter dot com

Jag vidarutbildade mig inte men bytte jobb till kundmottagare efter 25 års nattarbete inom äldreomsorgen. Önskar att jag gjort det tidigare innan både psyke och kropp tog stryk.

Svar på tråden Byta yrke efter 30 år i vård