• Anonym (Orolig)

Kan bebis ha lugna och vilda dagar i magen?

Hej, jag var inne hos förlossningen för två dagar sedan för jag blev orolig att bebis inte rörde sig som han ska. Är i vecka 26+2 och har äntligen börjat få lite förståelse för hur min bebis rör sig där inne. Men han rörde sig betydligt mycket mindre och jag brukar dessutom alltid känna honom när jag vaknar. Allt såg bra ut och vi åkte hem, sen igår så rörde han sig som han brukar jag kände honom mycket och han var väldigt livlig där inne. Nu idag är det precis som för två dagar sedan han rör sig jätte lite och betydligt mycket svagare. Blir så orolig och vill bara veta hur det varit för er andra är detta normalt eller ska jag ringa in till förlossningen igen? 

• Svar på tråden Kan bebis ha lugna och vilda dagar i magen?
  • Anonym (W)

Är du orolig ska du alltid ringa och åka dit på kontroll. De brukar säga att hellre ringa en gång för mycket än en gång för lite. Mina barnmorskor har alla uppmanat mig att ringa dem på mvc eller till förlossningen vid oro/upplevelse av mindre rörelser. Spelar ingen roll om man varit på kontroll för det innan, inte ens om man varit inne flera gånger innan.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (W) skrev 2025-01-14 15:16:49 följande:

Är du orolig ska du alltid ringa och åka dit på kontroll. De brukar säga att hellre ringa en gång för mycket än en gång för lite. Mina barnmorskor har alla uppmanat mig att ringa dem på mvc eller till förlossningen vid oro/upplevelse av mindre rörelser. Spelar ingen roll om man varit på kontroll för det innan, inte ens om man varit inne flera gånger innan.

Jag ringde förlossningen vid 12:30 ungefär och hon som svarade sa att det är normalt att rörelserna känns olika och att jag skulle vänta tills kvällen. Efter det så har jag haft sån stress och ångest och verkligen legat och fokuserat bara på om han rör sig där inne, buffat på magen, druckit kallt vatten, började stört gråta och min man sa att han kände sen när han kom hem och la händerna på min mage. Jag har nu känt några svaga rörelser, men jag är fortfarande orolig och är så rädd att ringa in igen för hon lät så trött typ fick känna mig så dum att jag ringer så mycket. Jag ska nog ringa ändå igen men det är fan inte roligt hur vissa bemöter en speciellt när man är gravid och bara är orolig för sitt barn, men ändå ska människor prata med en som att man överdriver blir så ledsen.
  • Anonym (X)

Ja det är normalt.
    Bebis har ett eget schema där inne.

Svar på tråden Kan bebis ha lugna och vilda dagar i magen?