Vilken kattras?
Vilken kattras ska jag välja om jag vill ha en lugn sällskapskatt? Jag har fått höra att ragdoll är i toppen när det kommer till vänliga kattraser och jag tycker att dom är väldigt fina om än lite för dyra.
Vilken kattras ska jag välja om jag vill ha en lugn sällskapskatt? Jag har fått höra att ragdoll är i toppen när det kommer till vänliga kattraser och jag tycker att dom är väldigt fina om än lite för dyra.
Perser sägs vara lugna.
Har en som är 50% perser. Väldigt lugn ras. Försiktig men inte rädd.
Att jag inte kom och tänka på perser
Tack för tipset dom är jättefina och påminner om ragdoll till utseendet.
Ragdoll stämmer bra in.
Ju mindre extremt utseende, desto friskare.
Generellt är långhåriga raskatter lugna, med undantag för somali och oriental. Brittiskt kort (och lång) hår är också lugna.
Raskatter är dyrare, men man vet lite mer vad man får.
Jag har en lugn och snäll Brittisk korthår.
Att jag inte kom och tänka på perser
Tack för tipset dom är jättefina och påminner om ragdoll till utseendet.
Ragdoll stämmer bra in.
Ju mindre extremt utseende, desto friskare.
Generellt är långhåriga raskatter lugna, med undantag för somali och oriental. Brittiskt kort (och lång) hår är också lugna.
Raskatter är dyrare, men man vet lite mer vad man får.
Maine Coon, the gentle giant?
www.allas.se/samhalle/kolossala-katten-kefir-vager-12-kilo-misstas-dagligen-for-att-vara-en-hund/8178467
Tar hand om en raggdollhane just nu. Lugnare katt har jag aldrig upplevt. Personligheten är att den alltid ser väldigt frågande ut samtidigt som den är mycket snäll och vill gosa mycket. Den är ganska pratig. Har fått fram några nöjda "leenden" från honom.
Det som är negativt är att han fäller väldigt mycket hår som är små och lite "vassa". Jag blev lite allergisk i början men blev van efter ett tag.