• RainbowFamilyDreams

Bild! Tolka ägglosningstester - insemination på måndag, försent :(? Hjälp.

Hej. Jag tog ägglossningtest tidigare idag - då var Clearblue bara en cirkel (vid 12.00 idag) och RFSU testet negativt. Ikväll nu nyss var både RFSU testet starkare (streck) samt plötsligt hade jag en helglad gubbe på CB?!!

Jag har planerat insemination på måndag 13.00 och undrar nu om det är lönt? Vad tror ni?

Jag ska ta Ovitrellespruta ikvä.l 23.59.... 

Blir så ledsen att inte kliniken har öppet på helgen :(. 

• Svar på tråden Bild! Tolka ägglosningstester - insemination på måndag, försent :(? Hjälp.
  • Minilillis

Betyder att du får ÄL inom 24 h. Likaväl ovitrielle sprutan -> den hjälper ju kroppen till ÄL. 
    Så enligt de du skriver bör de ju vara enligt plan?

• RainbowFamilyDreams
    Minilillis skrev 2025-01-12 13:49:18 följande:

Betyder att du får ÄL inom 24 h. Likaväl ovitrielle sprutan -> den hjälper ju kroppen till ÄL. 

Aha. Inom = det kan ske om ett par timmar också då alltså? Trodde spannet var efter 24-36 nån gång, men det kanske går ändå, Helt omöjligt att veta i och för sig ;). Mest orolig att ÄL sker nu under em, har ju bara max 24 timmar på mig att få det befruktat, men vi har inte så mycket till val :).
    Vad jag förstått så om ÄL redan hade varit så sjunker LH och det syns ej lika tydligt på testerna längre.
  • RainbowFamilyDreams
    Minilillis skrev 2025-01-12 13:49:18 följande:

I förmiddags var det dock ännu starkare, så jag tolkar kanske dagens RFSU som det positiva? Låter som att strecken måste vara lika starka eller det ena starkare för att det ska räknas som positivt? Håller nu tummarna att ägget håller sig till 13 tiden imorgon...:O
  • Anonym (Lycka till)

Hur gick det idag?

RainbowFamilyDreams skrev 2025-01-12 14:02:58 följande:

I förmiddags var det dock ännu starkare, så jag tolkar kanske dagens RFSU som det positiva? Låter som att strecken måste vara lika starka eller det ena starkare för att det ska räknas som positivt? Håller nu tummarna att ägget håller sig till 13 tiden imorgon...:O
  • RainbowFamilyDreams

Tack! Det blev insemination igår, mycket osäkert dock om det blev försent :/. Ägglossningstesterna gav kanske inte helt rättvisa. men de tyckte vi skulle köra. men ställer mig in på Ivf , som blir nästa steg. Tack 🙏 

Anonym (Lycka till) skrev 2025-01-13 19:20:20 följande:

Hur gick det idag?

• Anonym (Lycka till)
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-01-14 19:47:51 följande:

Tack! Det blev insemination igår, mycket osäkert dock om det blev försent :/. Ägglossningstesterna gav kanske inte helt rättvisa. men de tyckte vi skulle köra. men ställer mig in på Ivf , som blir nästa steg. Tack 🙏 

Håller tummarna för er i alla fall :)
  • RainbowFamilyDreams

Tack! tror det blir negativt men hoppas kan man alltid :)

Anonym (Lycka till) skrev 2025-01-14 22:13:35 följande:
    Håller tummarna för er i alla fall :)
Svar på tråden Bild! Tolka ägglosningstester - insemination på måndag, försent :(? Hjälp.