• radmam

Varför sprang jag inte för livet för?

Och så kom ännu ett kapitel i livet till ett slut. Jag borde insett det för länge sedan, redan när han försummande och förtryckte mig när jag var höggravid. När jag hade gått över tiden och han roade sig med att vara full tjugofyra timmar per dygn, istället för att stå redo att köra de 25 mil vi hade till förlossningen när värkarna kom, så att jag ensam var tvungen åka helikopter till förlossningen. Eller när han tryckte ned mig på golvet i köket i sommarstugan och stampade på min mage när jag var gravid i åttonde månaden med vårt barn. Kanske redan när han slog mig i överarmen så att jag fick ett blåmärke stort som en golfboll som inte gick bort på flera månader när jag var gravid i fjärde månaden med vårt barn. Alla gånger han bröt upp låset till ytterdörren till min lägenhet om nätterna, för att komma in och tala om för mig hur jävla falsk och äcklig jag är. Kanske redan när han höll mig vaken en hel helg, väckte mig varje gång jag lyckats somna till för att tala om för mig vilken äcklig jävla fitta jag är, då det slagit honom att jag haft andra relationer genom åren innan jag träffade honom. Kanske redan då borde jag insett, att det inte skulle bli en engångsföreteelse, att de sömnlösa nätterna av psykisk terror skulle bli många, många fler. Varför sprang jag inte för livet för? Hur kan jag vara så jävla dum i huvudet som fortfarande är kvar? Jag måste vara världens starkaste kvinna som inte låtit mig knäckas. Som fortfarande går med huvudet relativt högt. Som fortfarande kan dansa. Som fortfarande kan skratta ibland. Som fortfarande motionerar och tar hand om mig själv. Som fortfarande lägger hans idioti åt sidan för att prioritera familjen. Som fortfarande mår ganska bra. Som fortfarande är en bra mamma. Som fortfarande inte tar åt mig. Som fortfarande vet att allt han påstår bara är påhitt och växer ur dålig självkänsla, att det inte handlar om mig.. 

• Svar på tråden Varför sprang jag inte för livet för?
  • Anonym (Nej bara NEJ)

Prioritera familjen? Det gör du ju sannerligen inte. Jag tycker ärligt talat att det varje föräldrars förbannade skyldighet att ta sig ifrån destruktiva förhållanden. DÅ kan man kalla sig stark.

• Anonym (Isabelle)

Men herregud LÄMNA! För dina barns skull åtminstone! De ska fan inte behöva växa upp med en sådan psykopat. Vad håller du på med??! Stackars barn!! Packa det viktigaste och dra så fort du bara kan med barnen. Kontakta kvinnojour, polis, anhöriga.

• Anonym (Oj)

Ts tyvärr ser inte jag att du är stark som du skriver. Jag har också levt i ett destruktivt förhållande, mina svärföräldrar så då till mig att jag var stark som orkade vara kvar. Bullshit! Jag lämnade och det är det modigaste jag någonsin gjort. Ångrar inte det en enda sekund sedan den dagen. 

• Anonym (Isabelle)

Det är naturligtvis jättehemskt det du blivit utsatt för. Fruktansvärt och du mår VERKLIGEN inte bra även om du tror det. Du behöver en psykolog. Tycker synd om dig såklart men samtidigt blir jag väldigt arg över hur du kan tillåta någon misshandla dig på det viset men framförallt ett ofött barn, det kunde dött! Nu får du göra rätt.

• Anonym (Vakna upp)

Du beskriver att du utsätts för kvinnomisshandel. Du borde ta hjälp av polisen, kvinnojouren och socialen. Detta kan sluta VÄLDIGT illa om du inte tar dom första stegen ur relationen. Du måste inse att han är kapabel att skada dig så pass illa att du antingen blir dödad en dag, eller väldigt sjuk av det han utsätter dig för. Du är INTE stark för att du stannar, du är RÄDD att gå av rädsla för vad han kan göra? Du försvarar hans beteende och bortförklarar det, för att du är fast i Trauma Bonding. En dag när du förhoppningsvis tagit dig ur detta, kommer du förstå att det inte är synd om honom?Utan att han gör detta, på inga andra grunder än att skada dig. Du är hans offer nu. Du måste vakna upp.

• Anonym (Isabelle)

Pisslort är vad han är.

• Mkay
    Anonym (Vakna upp) skrev 2025-01-10 23:26:51 följande:

Du beskriver att du utsätts för kvinnomisshandel. Du borde ta hjälp av polisen, kvinnojouren och socialen. Detta kan sluta VÄLDIGT illa om du inte tar dom första stegen ur relationen. Du måste inse att han är kapabel att skada dig så pass illa att du antingen blir dödad en dag, eller väldigt sjuk av det han utsätter dig för. Du är INTE stark för att du stannar, du är RÄDD att gå av rädsla för vad han kan göra? Du försvarar hans beteende och bortförklarar det, för att du är fast i Trauma Bonding. En dag när du förhoppningsvis tagit dig ur detta, kommer du förstå att det inte är synd om honom?Utan att han gör detta, på inga andra grunder än att skada dig. Du är hans offer nu. Du måste vakna upp.

Jag vill även tillägga att du inte är stark då du inte sätter ditt barn först. Om han kan behandla dig så, hur tror du inte han kan behandla ert barn då? Varför lämnar du inte innan han slår och skadar ert barn? Om du inte vill lämna för dig, lämna för ert barn då. 
  • Anonym (Ja)

Omfg, vad jag HOPPAS att någon i er närhet reagerar och ringer soc!! Om det var en familj som behövde en orosanmälan så var det verkligen denna!

Du fattar inte vad du utsätter ditt barn för! Att du inte SKÄMS!!

• Anonym (Ok)

Stark? Det skulle jag inte säga. Snarare medberoende. Hade du varit stark hade du lämnat för länge sedan, anmält honom och skyddat ditt barn.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Vakna upp) skrev 2025-01-10 23:26:51 följande:

Håller med
  • Anonym (sniffer)

Men ser ni inte att detta är ett urklippt inlägg i annat typsnitt, bara någon som vill uppröra?

Slår vad om att TS inte kommer att svara.

Svar på tråden Varför sprang jag inte för livet för?