Flytta ihop eller vänta
Hej!,En 45 årig pappa här som behöver åsikter/råd utifrån.
Har sen 4 år tillbaka varit tillsammans med en 40-årig ensamstående mor med en son på 7 år.
Vi umgås när tiden passar,oftast när flickvännens son är hos sin far var annan helg.Men även umgåtts alla tre/fyra ibland.Varit på resor tillsammans,men då oftast utan min dotter pga andra omständigheter.
Vi har sen vi blev ett par pratar om att när min dotter gått ut skolan så ska vi bli sambos,jag och min dotter flyttar in i min flickvänns hus.En flytt på närmare 20 mil med allt vad det innebär.
Nu när min dotter gått ut gymnasiet och med hjälp av min flickvän hittat en yrkesutbildning på 1,5 år så börjar våran flytt närma sig...Och det är nu oron har börjat visa sig.
Min flickvän har tidigare uttryck att hon uppskattar att ha något eget att komma hem till,att ha egentid med sin son osv,men även att hon uppskattar att umgås och vara hos mig.
Hon har även visat oro över att "tänk om vi inte funkar tillsammans".
"Tänk om att det är tack vare att vi är särbos vi funkar".
Dom kommentarerna är såklart något jag såhär i efterhand tagit till mig,och för den delen har.
Men nu har även min dotter börjat fundera i samma banor,vad det skulle innebära för oss ifall det inte funkar,för hennes studier osv.
Vet att det naturliga är att jag och min flickvän sätter oss ned och pratar om saker,för just nu känns det säkraste alternativet att vi väntar tills min dotter är klar med sin utbildning,har jobb och boende.Men det kan vara ytterligare 2-3 år bort.
Tacksam för råd.