• Anonym (Boppe)

Påkörd av bil och föraren smet

Det var ingen hård smäll jag fick och jag behöver inte söka läkarvård men jag blev rejält rädd och skakig. det var också ett jädra sätt och smita sådär så vad kan jag göra åt situationen? Jag hann inte ta registreringsnumret men det hände utanför en mack så det kanske finns på deras videokameror. 

• Svar på tråden Påkörd av bil och föraren smet
  • Anonym (Myra)

Vilken jävel! Har hänt mig med. Fast blev påkörd med min cykel. Som tur var hann vittnen se och att det var en hemtjänstbil som smet. Ja det borde finnas kamera. Börja med en polisanmälan ange vilken mack och tid. Tror smitning är ganska allvarligt brott. De borde kunna kolla upp kameran! Prata med personalen där också. Förstår du blev skakig, man blir ju rädd!

• Anonym (Myra)

Visst människor kan väl hamna i chock eller agera konstigt i såna situationer men förstår inte hur man bara kan dra utan att kolla att personen är ok!

• Anonym (Myra)

Hade haft ett fruktansvärt samvete.

• Anonym (Boppe)
    Anonym (Myra) skrev 2025-01-09 07:35:37 följande:

Vilken jävel! Har hänt mig med. Fast blev påkörd med min cykel. Som tur var hann vittnen se och att det var en hemtjänstbil som smet. Ja det borde finnas kamera. Börja med en polisanmälan ange vilken mack och tid. Tror smitning är ganska allvarligt brott. De borde kunna kolla upp kameran! Prata med personalen där också. Förstår du blev skakig, man blir ju rädd!

Jupp ska göra det och gå förbi macken på väg till jobbet nu tänkte jag. Hur gick det för dig? Blev du skadad? Jag har lite ont i armen men annars ok.
  • Teresse7

Så dåligt gjort. Man blir såklart chockad men man drar inte! Det var ju inget större allvar. Jag backade in i en bil innan jul. Jag hade lätt kunnat skita I det. Var bara nrplåten som blev bucklad. Men tro tusan man tar reda på vems bilen är och ger sig tillkänna. Hör till folkvett. I detta fall har du ju suttit i din bil och blivit påkörd. Man blir rejält rädd även om det inte är någon fara. 

Åk till macken. Som kanske såg detta eller har reg.nr. kanske va det någon som brukar åka dit och som vet vem. Handlar ju mest om att få en ursäkt. Blev det mkt skador på din bil? 

• Anonym (Myra)
    Anonym (Boppe) skrev 2025-01-09 09:11:36 följande:
    Jupp ska göra det och gå förbi macken på väg till jobbet nu tänkte jag. Hur gick det för dig? Blev du skadad? Jag har lite ont i armen men annars ok.
    Jag ramlade omkull, blev inte själv skakad men min pakethållare var inte fin! Skrämd blev jag såklart. Det kommer lösa sig och hoppas föraren tas fast!
Svar på tråden Påkörd av bil och föraren smet