Välja lgh
Var skulle ni helst bo
39 kvadrat, renoverad 2014. Äldre hus. 10 min promenad från stan.
Nybygge 2024. 28 kvadrat. Mitt i stan.
Var skulle ni helst bo
Skulle också bero på kostnad.
Den större, om planlösning, kök/badrum osv var bra. Det beror också på utomhusmiljön - finns det balkong? Gemensam gård? Trevlig park?
Den större, om planlösning, kök/badrum osv var bra. Det beror också på utomhusmiljön - finns det balkong? Gemensam gård? Trevlig park?
Hur många ska bo i lägenheten?
Hur många ska bo i lägenheten?
Det är förmodligen mindre lyhört i det nyare huset, men jag hade ändå valt den andra lägenheten.
Mitt i stan, modern planlösning och kritvita fogar är inget som intresserar mig. Jag föredrar äldre planlösningar, fler kvadrat och någorlunda tystnad på helgnätterna. Och lite gammalt och slitet är bara bra, för då behöver jag inte vara nervös över att åka på att betala en massa, ifall jag råkar orsaka en och annan liten skada.
Men om det är viktigt för dig att det är nytt och fräscht så ska du förstås välja utefter det. Alla har vi olika prioriteringar, och du ska bo där du trivs, inte där jag trivs.
Vilken stad gäller det? Är det i sthlm så är valet helt SJÄLVKLART 28 kvm i stan.
Alla andra städer skulle det inte spela någon roll. Möjligen den större i så fall.
Är det i Stockholm finns det ingenting som är tio minuters promenad från stan. Var skulle det vara? Utanför stan blir oftast en kvart eller längre med tunnelbanan.
Det låter som att det handlar om en småstad. Jag skulle välja den större lägenheten.
Det nybyggda helt klart
Är det i Stockholm finns det ingenting som är tio minuters promenad från stan. Var skulle det vara? Utanför stan blir oftast en kvart eller längre med tunnelbanan.
Det låter som att det handlar om en småstad. Jag skulle välja den större lägenheten.
Var skulle ni helst bo
Lägenhetens standard har självklart också viss betydelse. Men den äldre lägenheten skulle behöva vara rejält sliten eller sunkig för att jag hellre skulle välja den andra. Med tanke på att den äldre lägenheten renoverades 2014, är det troligt att den är i helt ok skick, vilket räcker för mig.
Jag har 1 km till centrum där jag bor men bor inne i stan men inte mitt i centrum. Så hade jag bott 1 km där jag bor nu så hade det ändå inte vart långt till centrum.
En del räknar stan som mitt i centrum medans andra som jag själv räknar stan från utkanterna.
Så utifrån vad jag tänker så hade jag själv också tagit den större.
Mitt i stan, alla gånger.