• Anonym (Klant)

Skadat tånagel

Hej! För några dagar sedan slog jag i min ena lilltånagel mot en vägg. Gjorde ont men kom inget blod. Nu är nageln svart. Gör inte ont. Vad göra? 

• Svar på tråden Skadat tånagel
  • Anonym (Klant)
    Maggena skrev 2025-01-08 01:53:13 följande:

Ingenting.

Kommer det svarta försvinna av sig själv så småningom? inte så fint med en svart nagel. Är det svart torkat blod? 
  • Anonym (Malin)

Ja, det svarta är blod. När samma sak hände med min stortånagel så lossnade den efter ett tag. Och så småningom växte där ut en ny fin nagel.

• Anonym (Ny)

Den kommer förmodligen att lossna och det växer ut en ny.

• Anonym (JB)

Tror det är s.k. blånagel du åkt på. Googla. 
    Inte alltid nageln ramlar av men den kommer nog vara blå väldigt länge. 

• Anonym (A)

Ingenting, det försvinner när nageln växer.

• Anonym (T)

Gick runt med svart blå tumnagel flera månader. Det gick sakta men det växte bort

• Anonym (Klant)

En fråga: kan jag bada i badhuset? Brukar göra den nästan varje vecka. Är orolig att det ska komma in smuts och bakterier i ?såret?. OM det nu är ett sår. 

• Anonym (Frida)

Lätt hänt men man gör Ingenting. Tånageln kommer ramla av och det kommer växa ut en ny nagel så småningom. 

• Anonym (Elsa)
    Anonym (Klant) skrev 2025-01-08 21:36:42 följande:

En fråga: kan jag bada i badhuset? Brukar göra den nästan varje vecka. Är orolig att det ska komma in smuts och bakterier i ?såret?. OM det nu är ett sår. 

Tror inte du behöver oroa dig för det. Låt den vara bara. Den kommer lossna. Svårt att tänka mig att dt skulle bli infekterat när det inte är ett öppet sår. Bada på du och om du skulle märka att det blir infekterat så får du köpa lite asolsprit och dränka tån i med bomull. Brukar sällan bli nått med naglar. 
Svar på tråden Skadat tånagel