• Anonym (Anonym)

Konstig stämning i kompisgänget då flera är intresserade av varandra

Vi är ett kompisgäng som består av: mig, tre tjejer och tre andra killar. Det har blivit konstig stämning i gänget och jag vet inte riktigt hur man ska lösa det. Två av tjejerna kämpar om en av killarnas uppmärksamhet, och båda försöker typ få honom, och man märker att de ser varandra som rivaler. Sen har vi två av killarna som kämpar om en av tjejernas uppmärksamhet och båda vill verkligen ha henne (det gäller alltså inte någon av tjejerna som kämpar om den där killen, utan den tredje tjejen), och jag kan tillägga att den tjejen inte verkar intresserad av någon alls, möjligtvis att hon på något sätt är intresserad utav en av de andra tjejerna i gruppen (alltså av en av tjejerna som kämpar om den där killen), då jag har sett att de två tjejerna brukar gulla med varandra lite väl mycket. 
    Om det är svårbegripligt så kan jag försöka förtydliga.

Men jag är då alltså den enda som inte är inblandad i denna soppa, men jag blir  inblandad ändå eftersom jag är med i samma kompisgäng. Saken blir ju inte heller bättre av att alla förutom tjejen som har två killar hängandes efter sig, jobbar ihop. Vad ska jag göra? pallar inte fortsätta umgås om det ska vara så här infekterat.
  • Svar på tråden Konstig stämning i kompisgänget då flera är intresserade av varandra
  • Anonym (Katten)

Sluta umgås med dom då. Och, hur gamla är ni?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Katten) skrev 2025-01-07 13:46:50 följande:

Sluta umgås med dom då. Och, hur gamla är ni?

Nu kanske jag främst eftersökte andra lösningar innan man. behöver gå så långt, men.. förstår inte vad vår ålder har med saken att göra? Vill inte ge för många detaljer, och det är väldigt blandade åldrar. 
  • Anonym (Åsa)

Det som behöver ändras är dynamiken i gruppen,  dvs att hitta flera till att umgås med i gruppen eller att man lite få och då splittar upp gruppen och väljer att göra saker på tu man hand .
    Att fortsätta i samma grupp tätt ihop är bara korkat och dysfunktionellt.  

Stå upp för dig själv här och stå för att det är jobbigt och välj andra vägar att umgås med dessa personer.

• Anonym (Katten)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-01-07 13:48:15 följande:
    Nu kanske jag främst eftersökte andra lösningar innan man. behöver gå så långt, men.. förstår inte vad vår ålder har med saken att göra? Vill inte ge för många detaljer, och det är väldigt blandade åldrar. 
    Känns ju väldigt tonårsaktigt.

Ja, vad ska du annars göra om du inte pallar med dom? 

Du behöver ju inte sluta umgås med dom, men inte i den konstellationen. 
  • Ascendere

Jag förstod inte riktigt, är det så här du menar typ? 
    Du är alltså K4 i den här bilden. 

• Anonym (Anonym)
    Ascendere skrev 2025-01-07 14:22:21 följande:

Jag förstod inte riktigt, är det så här du menar typ? 
    Du är alltså K4 i den här bilden. 

Ja
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Katten) skrev 2025-01-07 14:20:51 följande:

Ingen av oss är tonåring. Som sagt så är det väldigt blandade åldrar. Yngsta är 20 och äldsta är 40, och vi andra är någonstans där emellan. 
  • Anonym (Katten)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-01-07 15:16:42 följande:
    Ingen av oss är tonåring. Som sagt så är det väldigt blandade åldrar. Yngsta är 20 och äldsta är 40, och vi andra är någonstans där emellan. 
    Det skrev jag inte heller. Men ni känns väldigt tonårsaktiga. 
  • Anonym (Elsa)

Finns nog inte så mkt du kan göra. Jag hade nog hållit mig lite på avstånd ett tag eller bara låtit dom hållas. Jag hade nog valt att inte försöka lösa "problemet". Orkar du inte umgås under de omständigheterna eller kan låta dom hållas så hade jag backat i umgänget. 

Ser helt ärligt inte hur du ska kunna göra nått åt detta. Prata med dom kanske? Annars låt det va 

• Tecum

Fullt naturligt att det blir så i blandade kompisgäng. Du får se till att hålla dig på din kant och dra ner på umgänget tills det lugnat sig.

• Anonym (A)
    Anonym (Katten) skrev 2025-01-07 14:20:51 följande:

Håller med
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Katten) skrev 2025-01-07 15:36:57 följande:
    Det skrev jag inte heller. Men ni känns väldigt tonårsaktiga. 
    Ok?
  • Fjäril kär

Du har 4 val som jag ser det 

1. Bjud in andra i er grupp så dynamiken ändras. Kan räcka med en person så kommer fokus ändras och stämningen blir roligare 

2. Börja umgås utanför gruppen. Gå och fika med bara en av dom eller bara två. Det kan också hjälpa att få in nya fräscha tankar av att göra så med jämna mellanrum.  

3. Hitta andra vänner och försök umgås så lite som möjligt med dom andra 

4. Stanna kvar med dina vänner men tala tydligt om att du varken kommer ta ställning och inte heller vill bli inblandad i drama och att dom få sköta sitt skit själv. 

Att stanna kvar i gruppen och vara tyst och utan att göra nånting alls  kommer bara vara toxic och kommer inte hjälpa varken dig eller dom andra. 

• Anonym (piggelina)

Leta upp och se komedin Coupling.

Den kommer garanterat att få dig att skratta i alla fall medan dina vänner interminglar. Solig

• Teresse7

Tror att detta uppstår i de flesta kompisgäng mer eller mindre. Har lite sånt som pågår i mitt också inte på denna nivån och inget jag lägger nån vikt vid heller. 

Låt det va TS. Kan du inte det så umgås mindre med dessa.  

Svar på tråden Konstig stämning i kompisgänget då flera är intresserade av varandra