• Anonym (ML)

Vill så gärna sluta röka men hur!?

Som sagt , vill verkligen sluta röka men vet inte hur jag ska göra , vet att det låter lite dramatiskt men känns som jag kommer förlora en " vän " , en vän som jag har en väldigt destruktiv relation med då😉 .
    Jag har för mig att sluta tvärt är det bästa istället för att trappa ner , hur har ni gjort som lyckats sluta ? Snälla kom med era bästa tips på hur ni lyckades . 
    Jag vill gärna inte ta några alternativ, som nikotintuggummi eller snus,  vill bli helt nikotinfri.

• Svar på tråden Vill så gärna sluta röka men hur!?
  • MammaKajsa

Jag försökte sluta genom att avbryta tvärt flera gånger men det fungerade aldrig. (Rökte från tonåren tills jag var 35). Slutade röka till slut med hjälp av nikotintuggumin, som jag sedan trappade ner på ganska raskt och slutade med.

Den där "bästa kompisen" som man känner att man har som rökare, är en jävla skit kompis och med tanke på vad cigaretter kostar så blev det också en extra drivkraft.

Lycka till! Att sluta röka är det bästa du kan göra för dig själv

• Anonym (Sarah)

En vän som i värsta fall ger dig lungcancer och i bästa fall rynkig hy i förtid. Vilken vän. 
    Har du testat nikotinplåster? 

• Anonym (S)

Jag trappade också ner och bytte successivt ut cigaretterna mot nikotin-sugtabletter som jag tog tillsammans med kaffe. Fick samma känsla i halsen av dem så det kändes som att jag hade rökt. Jag trappade sedan ut sugtabletterna och har inte tagit någon nikotinprodukt på mer än 10 år. Så skönt att slippa cigaretterna. Det är en sådan frihet. Stort lycka till, hoppas att det går bra för dig! Det är superviktigt att sluta i tid. Jag har en anhörig som är så sjuk på grund av rökning. Svår kol och kan inte andas, tappar tänder med mera. Rökning orsakar ett sådant fruktansvärt lidande. Borde förbjudas helt.

• Anonym (Jag)

Jag slutade också rakt av. De första dagarna är värst. Kommer man ihåg det blir det lättare.

• Anonym (K)

När jag och 2 vänner fjällvandrade för länge sedan visade det sig att den ena bestämt sig för att sluta röka den veckan. Hon blev inte världens trevligaste men Kungsleden med 2 ickerökare var ett bra sätt att inte ha någon möjlighet att få nåt återfall första veckan

Svar på tråden Vill så gärna sluta röka men hur!?