• MrsHoppas

Letrozol trots regelbunden mens? Ökar det chansen?

Hej! 

Vi har genomgått en fertilitetsutredning och kom fram till att jag har lätt pcos. Har därför fått Letrozol utskrivet då jag har väldigt oregelbundna cykler. 

Men efter jag gjorde en spolning så har min ägglossning varit otroligt regelbunden (tredje månaden nu efter spolning och utan Letrozol). Har bekräftat den med ÄL test och temperatur. 

Har inte börjat med Letrozol än, men ska jag göra det nu ändå när min kropp kanske löste det själv? Finns det några fördelar med Letrozol som gör att chansen ökar för en graviditet? 

Hoppas ni förstår och att någon vet svaret 😁

• Svar på tråden Letrozol trots regelbunden mens? Ökar det chansen?
  • Minilillis

Gokvällen! 
    ÄL test kan tyvärr vara lite förrädiska för oss med pcos och visa possetiva svar eller inga för den delen så skulle tipsa om att ta blodprov - progrestron prov för att "säkert" veta ifall ÄL skett. ☺️ 

Sen huruvida du ska ta eller inte ta Letrozol skulle jag rekommendera att prata med din läkare om då de är UL inblandat i att ta dem osv (enligt min erfarenhet) har själv gjort 7 omgångar tot med letrozol å visst spökar hormonerna lite undertiden om man frågar min man Solig

Svar på tråden Letrozol trots regelbunden mens? Ökar det chansen?