• LevLivetLyckligt

Två månader, lämna bort

Min partner fyller år och vi brukar fira hans födelsedag med att hitta på något speciell. Så i år vill han till spa över en förmiddag.
    Beräknad tid på spa är ca 4 timmar samt tre timmars res tid, är det verkligen okej att lämna en ammande bebis på 2 månader och någon dag med svärmor och svärfar? 
    det käns så fel och bara tanken gör ont, men vill verkligen på spa oxå för vi har inte gjort något tillsammans på flera månader och vi är i en lite jobbig period så det behövs. Men hur ska man tänka Kring detta?

• Svar på tråden Två månader, lämna bort
  • Anonym (?)

Min ammande bebis hade inte accepterat det.
    Tag med barnvakterna till spat.

• Anonym (Lisa)

Hur tänker duk kring amningen? 7 timmar är lång tid för en 2 månaders bebis. När jag var iväg på galej när min bebis var 4 månader och skulle ta flaska slutade det hela med att han föredrog den istället så det blev slutet för amningen. Säger inte att det behöver bli så för dig men så blev det för mig tyvärr.

• Aliona

Tveksamt. Jag är inte principiellt emot dwt och tycker att det bara är bra om mor- och farförädrar är delaktiga, men det finns en hel del frågot. Tar bebisen flaska? Funkar det för dig att pumpa? Brukar svärföräldrarna träffa bebisen och har de haft barnet själv än? 

Sen undrar jag om du egentligen kommer att njuta av spa  eller bara tänka på bebisen. Ammar man så kan det dessutom bli jobbigt med mjölkfyllda bröst. 

Och inte för att vara sån, men några månader är verkligen inte lång tid för småbarnsföräldrar. Tror de flesta är glada om de får en fika eller brunch tillsamnans då och då det första året. 

Vill ni absolut åka iväg så skulle är det nog bättre att ta med bebisen och barnvakt istället, så blir det dels inte så lång tid iväg från bebisen, dels är ni nära och du kan amma om det behövs eller ta över om det blir jobbigt. 

• Anonym (Va)

Nä fyfan. Låter ju hemskt mot en bebis på 2 mån. Sambon är väl vuxen och får vänta och vadå inte fått göra något tsm...ungen är 2 mån!?

• Anonym (F)

Nja... har en ett-åring och henne lämnar jag bort så länge nu. (Hon äter mat nu) när hon var två månader och jag helammade lämnade jag bort henne till min mamma i två timmar. Jag var på restaurang med min man alldeles i närheten av hemmet. Pumpade ut mjölk innan. Men jag kan säga att två timmar  ar absolut maxgränsen att lämna bort.

Svar på tråden Två månader, lämna bort