• Anonym (Mamma)

Ingen mens 18 månader efter förlossning

Jag födde barn för 18 månader sedan och har fortfarande inte fått tillbaka mensen? vi ammar fortfarande, men inte speciellt ofta men det är ju öndå lite på natten och någon gång på dagen. Jag har alltid varit väldigt smal men är mindre nu än före graviditeten. Väger 45 och är 160 cm. Någon som haft liknande ? Vi tänker inte syskon just nu men jag blir ju lite orolig att den inte ska komma alls..

• Svar på tråden Ingen mens 18 månader efter förlossning
  • Anonym (S)

Jag har ungefär samma BMI och min mens kom tillbaka några månader efter jag slutade amma helt. Tror inte att du behöver oroa dig. Deg kommer säkert igång när du slutar amma och hör det inte det kan man lätt få hjälp med att sätta igång mensen.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (S) skrev 2025-01-04 22:55:11 följande:

Jag har ungefär samma BMI och min mens kom tillbaka några månader efter jag slutade amma helt. Tror inte att du behöver oroa dig. Deg kommer säkert igång när du slutar amma och hör det inte det kan man lätt få hjälp med att sätta igång mensen.

Hur länge ammade du? Var det när du slutade helt den kom tillbaka ?
  • Anonym (Likadant)

Jag fick tillbaka min mens 20 månader efter förlossning, ammade fortfarande natt och morgon/kväll när den kom tillbaka. Liknande bmi med 49kg på 169cm :) 

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Likadant) skrev 2025-01-05 08:58:45 följande:

Jag fick tillbaka min mens 20 månader efter förlossning, ammade fortfarande natt och morgon/kväll när den kom tillbaka. Liknande bmi med 49kg på 169cm :) 

Skönt att det är fler som har liknande ☺️då kommer min kanske tillbaka snart trots jag inte slutar amma. Man blir ju lite orolig när ens vänner fått tillbaka den efter bara några veckor trots amning 
Svar på tråden Ingen mens 18 månader efter förlossning