• Anonym (Sara)

Dotter läspar efter tappat tand

Min son har tappat båda sina övre framtänder nu i veckan. Det gjorde att han började läspa när han pratar. Jag tror inte att han själv är medveten om att han gör det. Är detta något vi behöver hjälpa honom att sluta med? Eller kommer det försvinna av sig själv när de nya tänderna kommer? Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Dotter läspar efter tappat tand
  • EnAnonumius

Det är naturligt att läspa när man tappar övre framtänderna. Det rättade det till sig när permanenta tänderna kommer.

Så nej du har inget att oroa dig för.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Cicci)

Inte för att det egentligen har någon betydelse, men enligt din rubrik är det en dotter och sedan i texten din son 🤷🏼?♂️

• Anonym (Oj)

Bytte han kön också i samband med detta? Eller hon?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Merry chrithmath!)

Man behöver ju framtänderna för att säga s på vanligt vis. Inget konstigt alls att man läspar när där bara är en glugg. Det går över när de nya framtänderna kommer.

• Anonym (S)

Sjuk i huvudet eller?? Vart menar du att ditt barn, oavsett kön, ska göra av sin tunga när it pratar om det inte finns några framtänder??? Med vänlig hälsning En som blev skickad till talpedagog pga läspning när man inte hade en framtand i käften. Säger än idag "ssccchhhnnniiiigellll" som kärringjäveln lärde mig....

Svar på tråden Dotter läspar efter tappat tand