• Anonym (Mary)

Ni som blivit gravida igen när ni fortfarande amma

Hej! Som rubriken lyder, vilka här har blivit gravida igen efter en förlossning och då ni fortfarande amma, samt hur långt efter då? Har ni använd nån preventivmedel under denna tid? Har en bebis på ett par mån, har väl nån svag känsla men är nog inget. Sen vet jag att efter 6mån är det mer troligt egentligen och inte innan. Ska ta test. Men, nyfiken! Spännande, skriv hur det gick till för er.

• Svar på tråden Ni som blivit gravida igen när ni fortfarande amma
  • Anonym (Villhaentill)

Har inte blivit gravid under amning, men vill gärna läsa om de som har. Har också en liten som jag ammar, hoppas få tillbaka mensen så att vi kan börja försöka med syskon till våren. 

Vad har du haft för känningar? Har du fått tillbaka mensen?

• Anonym (Mary)
    Anonym (Villhaentill) skrev 2025-01-03 17:25:37 följande:

Har inte blivit gravid under amning, men vill gärna läsa om de som har. Har också en liten som jag ammar, hoppas få tillbaka mensen så att vi kan börja försöka med syskon till våren. 

Vad har du haft för känningar? Har du fått tillbaka mensen?

Hej! Jag gjorde test o vart neg! Tänkte ändå att det inte var något o jag säkert bara inbilla mig. Borde haft mer illamående o huvudvärk som tidigare graviditet(antar jag). Enda jag kände var att jag vart extra sugen på choklad samt att bröstmjölken verkade produceras mindre, tänkte om det hade något med det o göra. Mensen kommer ju efter ägglossning så tänkte om jag hade hafr ägglossning då vid den perioden vi haft samlag eftersom jag haft extra flytningar. Menmen..samma här. Vill gärna ha nästa i nära ålder.

Fortfarande nyfiken på dem som detta hänt, berätta! :) :)
  • Anonym (Mary)
    Anonym (Mary) skrev 2025-01-03 22:35:38 följande:
    Hej! Jag gjorde test o vart neg! Tänkte ändå att det inte var något o jag säkert bara inbilla mig. Borde haft mer illamående o huvudvärk som tidigare graviditet(antar jag). Enda jag kände var att jag vart extra sugen på choklad samt att bröstmjölken verkade produceras mindre, tänkte om det hade något med det o göra. Mensen kommer ju efter ägglossning så tänkte om jag hade hafr ägglossning då vid den perioden vi haft samlag eftersom jag haft extra flytningar. Menmen..samma här. Vill gärna ha nästa i nära ålder.

Fortfarande nyfiken på dem som detta hänt, berätta! :) :)
    Edit: Mensen ej tillbaka! Glömde jag skriva..
Svar på tråden Ni som blivit gravida igen när ni fortfarande amma