• nannylovisa

Ägglossning efter missfall

När har ni fått tillbaka er ägglossning efter missfall? Som vanligt eller tidigare/senare? 

Främst intresserad av er som fått tidiga missfall i typ vecka 5/6. Tänker att det säkert ta längre tid för kroppen att ställa om sig efter ett MA eller ett senare mf. 

Jag fick missfall nu i mellandagarna. Var i slutet på vecka 5. Är på dag 6 nu och har i princip slutat blöda, har bara lite bruna flytningar. Tycker det känns så svårt att förutspå när jag kan tänkas få ÄL nu, man vill ju gärna inte missa det liksom 😔

• Svar på tråden Ägglossning efter missfall
  • Anonym (Eftermissfall)

Jag hade missfall 15/11, o min ägglossning kommer lite mindre än 2 v senare. Tog ägglossningstest och blev gravid (är fortfarande tidigt).

• Fjellmyran

Beklagar missfallet.

Mitt missfall skedde också tidigt. Blödde i max en vecka. Räknade första blödningsdagen som dag 1 i menscykeln och fick ÄL på dag 13, ganska så tidigt med andra ord. Blev gravid och är i v 11 nu. 

Lycka till. 

• nannylovisa
    Anonym (Eftermissfall) skrev 2025-01-02 23:41:01 följande:

Jag hade missfall 15/11, o min ägglossning kommer lite mindre än 2 v senare. Tog ägglossningstest och blev gravid (är fortfarande tidigt).

Härligt! Grattis! Tack för pepp 
  • nannylovisa
    Fjellmyran skrev 2025-01-03 00:00:32 följande:

Beklagar missfallet.

Mitt missfall skedde också tidigt. Blödde i max en vecka. Räknade första blödningsdagen som dag 1 i menscykeln och fick ÄL på dag 13, ganska så tidigt med andra ord. Blev gravid och är i v 11 nu. 

Lycka till. 

Åh grattis! Brukade du ha ÄL typ så tidigt eller blev det tidigare än vanligt? Jag räknade också första blödningsdagen som dag 1, är på dag 7 nu. Tänkte börja med ÄL-tester snart

• Fjellmyran
    nannylovisa skrev 2025-01-03 06:33:42 följande:

Åh grattis! Brukade du ha ÄL typ så tidigt eller blev det tidigare än vanligt? Jag räknade också första blödningsdagen som dag 1, är på dag 7 nu. Tänkte börja med ÄL-tester snart

Tack 😊

Oftast har jag ÄL kring dag 16-17, men har hänt att den kommer lite tidigare vissa cykler. Hade ställt in mig på att ÄL skulle bli  lite senare och så kom den tidigt så hade lätt kunnat missat den 🙈 Hade typ inga symtom på ÄL heller som jag brukar ha och tänkte att det var en dålig ÄL den gången, men tydligen inte 🥰

Håller tummarna för dig 🙏🏻
  • nannylovisa
    Fjellmyran skrev 2025-01-03 11:05:49 följande:
    Tack 😊

Oftast har jag ÄL kring dag 16-17, men har hänt att den kommer lite tidigare vissa cykler. Hade ställt in mig på att ÄL skulle bli  lite senare och så kom den tidigt så hade lätt kunnat missat den 🙈 Hade typ inga symtom på ÄL heller som jag brukar ha och tänkte att det var en dålig ÄL den gången, men tydligen inte 🥰

Håller tummarna för dig 🙏🏻
    Men så härligt! Verkar inte helt ovanligt att det blir så ändå🙏🏻
  • Siripiri

Beklagar missfallet ♥️
    Fick missfall i vecka 6+5/6 i höstas och min ÄL blev bara två dagar senare än vanligt. Men tror det beror på mängden HCG man har när man för missfallet. Jag plussade aldrig starkt dem två veckorna jag var gravid. Nu när jag opererades för utomkveds kom ägglossningen två veckor efter operationen, så ca 10 dagar senare än den skulle kommit, för min menscykel pågick typ som vanligt pga såpass lite HCG 😅 

• Anonym (Clara)

Jag har fått ett missfall / MA i vecka 10 och det var så längesen så jag minns inte när mensen kom efteråt men blev iallafall gravid igen (första barnet) efter ett halvår, började inte försöka direkt efter.

Mitt andra missfall var i vecka 6 mellan andra och tredje barnet , fick tabletter för att få hjälp att få ut det. Fick mens 5 veckor efter så måste haft ägglossning 3 veckor efter ungefär. Nästa ägglossning var ca 2,5 veckor sen (kanske berodde på strul med hormoner efter missfallet?) och då blev jag gravid , den graviditeten gick bra. 

Efter mitt andra missfall trodde jag att jag hade slutat blöda lite mer än en vecka efteråt , kanske 1,5 vecka och hade dumt nog oskyddat sex , direkt efter märkte jag att jag blödde igen. Jag fick ingen infektion som tur var men var livrädd. Så det är bättre att vänta med oskyddat sex tills man är helt säker , hellre att man missar en ägglossning än får en infektion. 

• nannylovisa
    Siripiri skrev 2025-01-09 22:25:17 följande:

Beklagar missfallet ♥️
    Fick missfall i vecka 6+5/6 i höstas och min ÄL blev bara två dagar senare än vanligt. Men tror det beror på mängden HCG man har när man för missfallet. Jag plussade aldrig starkt dem två veckorna jag var gravid. Nu när jag opererades för utomkveds kom ägglossningen två veckor efter operationen, så ca 10 dagar senare än den skulle kommit, för min menscykel pågick typ som vanligt pga såpass lite HCG 😅 

intressant! Jag plussade heller aldrig starkt. Var på typ 4+6 när jag började blöda och hade bara svaga streck och 1-2 v på digitala. testen var helt negativa dagen efter jag började blöda så hade nog inte heller så mkt hcg i kroppen. 

• Siripiri
    nannylovisa skrev 2025-01-10 06:19:15 följande:

intressant! Jag plussade heller aldrig starkt. Var på typ 4+6 när jag började blöda och hade bara svaga streck och 1-2 v på digitala. testen var helt negativa dagen efter jag började blöda så hade nog inte heller så mkt hcg i kroppen. 

Ja alltså BM verkar inte bry sig när man säger att man plussar svagt. Dem säger alltid att ett plus är ett plus, men styrkan på den strecket och en ökning/eller inte säger faktiskt en del hur det går för en, iallafall i början. Sen kan det bli såpass mycket HCG att stickan inte ' klarar av de ' och då får man spä ut urinet. 

Fick du bara 1-2v lär din ägglossning komma som vanligt Glad det har den gjort dem andra gångerna jag bara kommit upp i det med. Hade 2-3v på digitalt när den var sen två dagar. 

tempar du? Hjärta

• nannylovisa
    Siripiri skrev 2025-01-10 09:22:04 följande:

Ja alltså BM verkar inte bry sig när man säger att man plussar svagt. Dem säger alltid att ett plus är ett plus, men styrkan på den strecket och en ökning/eller inte säger faktiskt en del hur det går för en, iallafall i början. Sen kan det bli såpass mycket HCG att stickan inte ' klarar av de ' och då får man spä ut urinet. 

Fick du bara 1-2v lär din ägglossning komma som vanligt Glad det har den gjort dem andra gångerna jag bara kommit upp i det med. Hade 2-3v på digitalt när den var sen två dagar. 

tempar du? Hjärta

ja men precis! Tror det med. Jag kände mig inte alls gravid den här gången, jämfört med hur mkt ?gravid? jag kände mig redan innan plusset när jag väntade sonen. Så jag blev inte förvånad när jag började blöda. 

Blödningen kom ca en vecka efter att mensen skulle kommit i vanliga fall. nu är jag på cd 14, brukar vanligtvis ha ägglossning på dag 17-18 men nu idag så steg tempen så verkar eventuellt som jag redan ägglossat igår då. Isåfall har jag ägglossat tidigare än någonsin.

Men om man utgår från hur min cykel skulle ha varit om jag aldrig blivit gravid förra cykeln över huvud taget så skulle jag haft ägglossning nu för någon dag sedan. Intressant om det blev så isåfall. Alltså att jag ägglossade 17/18 dagar efter BIM förra månaden och inte efter när jag började blöda av missfallet? 

• Anonym (Eftermissfall)
    nannylovisa skrev 2025-01-03 06:32:37 följande:
    Härligt! Grattis! Tack för pepp 
    Jag gick tyvärr missfall igen, väntar på att sluta blöda o försöka pricka in ÄL igen, får se när den kommer tillbaka denna gång 
  • Anonym (H)

Ta ägglossningstest varje dag för att vara säker på att inte missa ÄL

• Siripiri
    nannylovisa skrev 2025-01-10 12:04:53 följande:

ja men precis! Tror det med. Jag kände mig inte alls gravid den här gången, jämfört med hur mkt ?gravid? jag kände mig redan innan plusset när jag väntade sonen. Så jag blev inte förvånad när jag började blöda. 

Blödningen kom ca en vecka efter att mensen skulle kommit i vanliga fall. nu är jag på cd 14, brukar vanligtvis ha ägglossning på dag 17-18 men nu idag så steg tempen så verkar eventuellt som jag redan ägglossat igår då. Isåfall har jag ägglossat tidigare än någonsin.

Men om man utgår från hur min cykel skulle ha varit om jag aldrig blivit gravid förra cykeln över huvud taget så skulle jag haft ägglossning nu för någon dag sedan. Intressant om det blev så isåfall. Alltså att jag ägglossade 17/18 dagar efter BIM förra månaden och inte efter när jag började blöda av missfallet? 

Nä jag tror mycket att om man lyssnar på kroppen så vet man♥️ Vi kvinnor är väldigt intuitiva om vi vill vara de! 

sedärja! du får vänta och se till imorgon hur tempen beter sig 😊 Var den nere på sitt lägsta i förrgår? 

Hmmm Jaaa det är en bra fundering! kanske?! fortsatte du tempa när du plussade? 

• nannylovisa
    Siripiri skrev 2025-01-10 16:15:33 följande:

Nä jag tror mycket att om man lyssnar på kroppen så vet man♥️ Vi kvinnor är väldigt intuitiva om vi vill vara de! 

sedärja! du får vänta och se till imorgon hur tempen beter sig 😊 Var den nere på sitt lägsta i förrgår? 

Hmmm Jaaa det är en bra fundering! kanske?! fortsatte du tempa när du plussade? 

Jag kör NC. Den var nere på sitt lägsta (så lågt som jag brukar ha innan ÄL) på cd 11. Idag är cd 14. Cd 12 & 13 smyghöjdes den lite, runt CL ungefär, men idag upp till så som den brukar vara efter ÄL. Får se imorgon om den stannar kvar eller droppar ner igen. 

jag slutade tempa när jag plussade men började igen så fort jag började blöda. Tempen sjönk som vanligt efter blödningen slutade, som den brukar göra efter mensen liksom 

• Siripiri
    nannylovisa skrev 2025-01-10 17:18:32 följande:

Jag kör NC. Den var nere på sitt lägsta (så lågt som jag brukar ha innan ÄL) på cd 11. Idag är cd 14. Cd 12 & 13 smyghöjdes den lite, runt CL ungefär, men idag upp till så som den brukar vara efter ÄL. Får se imorgon om den stannar kvar eller droppar ner igen. 

jag slutade tempa när jag plussade men började igen så fort jag började blöda. Tempen sjönk som vanligt efter blödningen slutade, som den brukar göra efter mensen liksom 

Ahaa då låter det verkligen som din ÄL kom tidigare! 

Okej 😊 Många skriver att man ska sluta tempa när man plussat men tycker faktiskt att det inte är en jätte dålig idag ett göra det iallafall en vecka efter. För min del stressar det inte mig att veta, eller att se att det går upp ner, tycker bara alla mina värden är intressanta att ha koll på.

• Anonym (S)

Har fått 2 tidiga missfall efter varandra, första missfallet var i v.6 och fick min ägglossning precis som vanligt om jag räknar första dagen jag började blöda, samma missfallet efter och nu har den ägglossningen precis varit så nu håller vi tummarna! ❤️ Men är det ett tidigt missfall så brukar kroppen repa sig ganska snabbt! Lycka till! 

Svar på tråden Ägglossning efter missfall