Anonym skrev 2024-12-31 20:48:20 följande:
Ge det ett försök att vara ute bland människor. Då får man i alla fall träffa människor på fritiden. Och man vet ju inte om det kan leda till en partner.
Sök dig till sammanhang där det finns människor
Gå med i en förening.
Gå med i ett politiskt parti. De har så mycket träffar och möten. Du kan driva någon viktig fråga som förbättrar samhället och ger mening.
Gå med i församlingens kör. Kroppen älskar att sjunga. (Många damer)
Anmäl dig till någon lättsam kurs på Vuxenskolan, Medborgarskolan, typ matlagning edyl.
Anmäl dig till något voluntärarbete. Röda korset, Stadsmissionen e dyl
Jag har redan varit politiskt aktiv i många år, men nyligen hoppat av. Sjunga är verkligen INTE min grej. Men ja lättsam kurs kanske vore något... får se vad det finns att erbjuda där. Aldrig varit inne där tidigare, bra tips. Volontärarbeta kommer jag att göra till våren så vi får se vad som händer där. (Har gjort tidigare också).
Anonym (Eviga frågan) skrev 2024-12-31 22:42:50 följande:
Har du kompisar? Eller är enda fokus att hitta en kvinna som ska lösa allt?
Vi ses typ inte längre så knappt kan man säga.
Anonym (Undran) skrev 2025-01-01 00:39:54 följande:
Det är svårt för alla att hitta någon. Mycket tror jag handlar om tur och tajming. Men du måste också gå att hitta på något sätt. Exempelvis på en dejtingsida.
Jag undrar:
Är du kräsen när du söker?
Söker du brett rent geografiskt?
Finns det risk att du framstår desperat, alternativt utstrålar att du "typ gett upp"?
Jag har varit på dejtingsidor i 15 år utan resultat. Jag söker mest i Stockholm eftersom jag bor här... eller relativt närliggande platser. Jag tror inte alls jag framstår som desperat, snarare tvärtom i så fall eftersom jag gett upp.
Anonym (Latina) skrev 2025-01-01 07:05:34 följande:
Har du funderat på att träffa en tjej från ett annat land? Det finns många fina tjejer som verkligen längtar efter att vara tillsammans med någon. Som en annan skrev: Är du för kräsen när du söker?
Jag skulle kunna träffa en tjej ifrån ett annat land. Men det är ju väldigt bra om hon redan bor i Sverige för det är en lååång process att träffa någon utomlands och sedan få hit henne och integrera sig med språk och jobb. Kräsen är svårt att avgöra, men jag gillar absolut inte kraftiga tjejer för jag är själv liten i kroppen.
MammaTillDansband skrev 2025-01-01 13:59:09 följande:
Det låter som om du tycker att du befinner dig på botten. Då kan det knappast bli sämre av att göra förändringar i ditt liv. Du har jobb, alltså kan du säkert få ett nytt jobb någon annanstans. Du har bil och körkort, så du är rörlig. Leta runt i ditt hjärta, är det något du drömmer om att göra? Flytta? Resa runt utomlands? Skola om dig till ett drömjobb? Bli fårbonde i Norge, fiskare i Österbotten eller vadsomhelst? Du kan göra det, det mesta är möjligt.
När du gör det du drömmer om och lever det liv du vill leva kommer du också att träffa andra människor att knyta an till, människor som ser dig och förstår dig. Människor som delar dina drömmar.
Jag ska flytta inom Stockholm inom ett år förmodligen till ett område jag drömt om, nu har jag ekonomi till det. Jag reser så mycket jag bara kan (det är jag faktiskt glad över att kunna göra som singel).