• Anonym (Sylvester)

Med vem firar du Nyårsafton?

Med vem / vilka firar du Nyårsafton?

Jag firar hemma med en sambo. Lagar mat och har lite extra godis. Ett glas vin vid tolvslaget och tittar på raketer från balkongen.
    Skriv gärna i en kommentar vad du ska göra.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Med vem firar du Nyårsafton?
  • Anonym (Nyår)
    Anonym (:) skrev 2024-12-31 16:06:14 följande:

Jag "firar" inte.
    Jag är ensam, känner mig lite sjuk... vill inte fira alls.
    Äter just nu soppa och funderar på om jag ska planera in något för kommande år. 

Om jag blir sugen på något gott senare i kväll så har jag mango, mandariner och grädde. :) Det blir bra det. 
    Köpte aldrig något mer onyttigt igår... så det får bli relativ nyttig mat idag då. Men det känns bra! 

Krya på dig
  • Anonym (L)
    Harnok skrev 2024-12-31 16:45:32 följande:

I min ensamhet som jag brukar göra.

Nu är det för sent att hitta på något i år men kolla anonym(/) i tråden nedan (inlägg 2). Han har alltid varit själv men kommit på en utmaning som heter duga för att göra nåt annorlunda. Menar inte att du ska göra samma men kanske bli inspirerad av att komma på nya sätt att fira själv. 
    https://www.familjeliv.se/forum/thread/83229444-hur-firar-du-nyar
  • Anonym (Gottnyttår)

I år skulle vi firat stort hemma hos släkt men istället blir det inget direkt firande då vi är hemma magsjuka. Till middag blev det snabbnudlar och blåbärssoppa. 

Jag ska, efter barnen somnat, ta en dusch för att sedan spela bingolotto från sängen. Får se om jag håller mig vaken till 00. Min man sover sedan en halvtimme tillbaka, efter en natt med noll sömn och en dag framför toaletten. 

Gott Nytt År! 

• Anonym (Matte)

Kan inte påstå att jag firar. Jag är hemma med sambo och husdjur. Ätit gott men inget avancerat. Nu sitter vi med nedrullade persienner och musik igång för att göra det drägligt för hund och katt. Jag kommer förmodligen somna innan tolvslaget. 

• Anonym (Barnen)

Firar med barnen som spenderade julen med sin pappa. Vi har hittills ätit gratinerad hummer till förrätt och helstekt oxfilé med egna potatishalvor och egen rödvinssås. Till efterrätt är det planerat chokladfondant men det dröjer lite.

• Anonym (J)

Själv. Bryr mig inte dock. Finns de som firar med sambo och som blir besvikna för att det blir dålig stämning . Varit med om det tidigare..

• Anonym (Göran.)

Med min särbo.  Hon bor 100 meter ifrån mig.  

vi firar alltid allting tillsammans.  Oftast bara vi två. 

• Anonym (Göran.)
    Anonym (Matte) skrev 2024-12-31 20:17:39 följande:

Kan inte påstå att jag firar. Jag är hemma med sambo och husdjur. Ätit gott men inget avancerat. Nu sitter vi med nedrullade persienner och musik igång för att göra det drägligt för hund och katt. Jag kommer förmodligen somna innan tolvslaget. 

Det låter som jag och min särbo. 
  • kusbölehelvete

Sitter hemma med hundarna, sambon jobbar på annan ort och var tvungen jobba över nyår 
    Barmen är stora och ute på sina grejer 

Ätit paj från igår och ska nog äta lite snacks nu
    och fortsätta titta serier 

• Anonym (C)

Firat med min pojkvän i en fjällstuga. Vi knullade väldigt passionerat under tolvslaget. 

Svar på tråden Med vem firar du Nyårsafton?