• Anonym (Skäms)

Pratar sextips med systern

Jag har en fru som talar om vårt sexliv med sin syster. Även när jag är med. Senast var det om analsex. Jag skäms och tycker hon är pinsam. De är likadana. De ställer frågor till mig och är gränslösa. Jag har sagt ifrån men de fortsätter ändå. Talar bara om sex.Ska bli tvungen till att separera?

• Svar på tråden Pratar sextips med systern
  • Anonym (X)

När började hon med detta märkliga beteende?

• Anonym (Isabelle)

Att hon pratar med syster eller kompisar är svårt att kontrollera, kanske sitter de tillsammans och pratar om sina sexliv typ. Däremot tycker jag det är oacceptabelt att göra det inför dig när du uttryckt att du inte VILL. Ganska konstigt att ta det framför dig och ställa massa frågor dessutom, wtf. Vet inte om jag skulle vara så extrem att säga att ni ska skiljas för en sån sak om ni har det bra för övrigt, men det måste ju upphöra isf. Prata med din fru igen. Säg till ordentligt nu på skarpen att hon ska sluta omgående. Du tycker inte om det, du mår inte bra av det och du vill hon begränsar att babbla så mycket som hon gör om ert sexliv även när du inte är med. Lycka till.

• Anonym (M)

Låter nästan som att de vill göra något olämpligt tillsammans med dig. Ingen sund syskonrelation...

• Anonym (Skäms)

Har lyft detta med systern nu. Hon försvarar sig med att det bara är en tjejgrej och att de alltid gjort så. Att hennes man är en ?tråkig excellnörd? som bara är intresserad av sitt IT-företag. Hon känner sig frustrerad och vill ha ett bättre samliv.  Hon har pratat och skrikit på sin man men inget händer säger hon. Han ignorerar henne. Jag tipsade henne om att då skiljer man sig. Då blev hon ledsen och började gråta. Tror de har äktenskapsförord.. En annan sak jag fick veta och  blev otroligt upprörd över är att hon berättade att min fru visat inspelningar jag och min fru gjort från förr. Hon tycker att det var inte farligt utan gulligt och kul. Jag orkar inte ha mer drama. Hon får hålla på då. Hon hänger alltid hos oss känns det som så de är två mot en typ. Känns i bland som min fru bara förstår henne och inte mig. Bara pratar positivt om henne. ? Hon är så omtänksam och rolig? ?Är väl kul att ha två flamsiga sötisar i huset?? Bla bla. Jag försöker att vara borta så mycket som möjligt. Jakt, träna och kolla sport nere i källaren helst. Känns som man hade två jobbiga tonårssystrar. Trakasserar de inte mig så ska det provas kläder och smink. Badas bubbelpool och dricka vin eller kolla serier. Jag vill bilda familj med min fru men det känns som att det inte räcker med oss två. Tänker att parterapi är sista utvägen innan jag ger upp. 

• Anonym (Isabelle)

Bra du pratade med systern. Men har du pratat med din fru? Om hur allvarligt detta är för dig så att hon får en chans att kanske skärpa sig? Roligt att de har en bra relation systrarna men du behöver prata med din fru om dels problemet samt dina andra drömmar om barn och familj. Hon behöver få höra allt detta. Hur du känner.

• Anonym (Isabelle)

Parterapi är nog bra tror jag. Då kan du få ur dig allt. Håll inte inne på något.

• Anonym (Kille)

Otroligt respektlöst av henne. 
    Men om nu båda är so intresserade av sexlivet så kan väl båda joina. Dom vet ju redan allt och verkar vara sjukt intresserade av det båda två

• Anonym (Taurus)
    Anonym (Skäms) skrev 2024-12-31 11:08:34 följande:

Har lyft detta med systern nu. Hon försvarar sig med att det bara är en tjejgrej och att de alltid gjort så. Att hennes man är en ?tråkig excellnörd? som bara är intresserad av sitt IT-företag. Hon känner sig frustrerad och vill ha ett bättre samliv.  

Undrar hur excelkillen ställer sig till att frun här vill använda TS som en manlig version av Malena Ivarsson? Och tydligen också tycker det är gulligt bli inspirerad av videoinpelningar där TS figurerar. 

Det verkar helt ha spårat ur med den gränslöshet som frun har normaliserat. Faktiskt så mycket att TS kanske borde skippa parterapidelen och gå direkt till separationdelen.
  • Anders1970
    Anonym (Skäms) skrev 2024-12-30 14:09:05 följande:
    Pratar sextips med systern

Jag har en fru som talar om vårt sexliv med sin syster. Även när jag är med. Senast var det om analsex. Jag skäms och tycker hon är pinsam. De är likadana. De ställer frågor till mig och är gränslösa. Jag har sagt ifrån men de fortsätter ändå. Talar bara om sex.Ska bli tvungen till att separera?

Dina fru och hennes syster är tajta, som bästa vänner. Med en bästa vän är man ofta oerhört öppen.

Deras samtal behöver du inte vara en del i, klokt av dig att du går undan om du inte känner dig bekväm.

Problemet kan vara att hon ofta är hos er och du känner dig trängd. Du skall ju inte löpande hålla dig undan.

Då är det klokt att du pratar med din fru att hitta en mera lagom nivå.

Ex. när de som du skriver pratade om analsex, vad sa de då dvs. hur lyder samtalet?

Vad var det för typ sv inspelningar? Att visa kort o upplevelse foton m.m. är ju inte så farligt. Här får du nog berätta och i så fall sätta gränser.
  • Anonym (fabulous)

Det är givetvis inte okej att diskutera detaljer i sexlivet som rör ens partner med någon utomstående om inte partnern har godkänt det, tycker jag.

Vill man diskutera sex och metoder för sex kan man oftast göra det utan att dra in specifika personer, om man inte har haft bara en partner i hela sitt liv.

Svar på tråden Pratar sextips med systern