• Anonym (Hjälp)

Han kom inte i mig…kan man bli gravid ändå?

Snälla någon hjälp!!! Jag har haft oskyddat sex (one night stand) för två veckor sedan (fertilitet också). Skulle egentligen ha fått min mens denna vecka. Jag är väl inte gravid? han kom inte i mig men vi hade sex många gånger den kvällen?.
    Hur stor är chansen att jag är gravid?
  • Svar på tråden Han kom inte i mig…kan man bli gravid ändå?
  • Anonym (Hej)

Jag har haft avbrutet samlag utan skydd med min KK i mer än två år (ibland vid ägglossning) utan problem. Men om du är i en högfertil ålder och ni har otur (spermier som funnits kvar efter föregående utlösning eller tillräckligt med spermier i försatsen som en del män kanske har) så är det säkert möjligt med en graviditet. Hur stor risk är svårt att säga. 

• Anonym (Linda)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-12-28 15:02:39 följande:
    Kan man testa så tidigt? Det har bara gått två veckor?
    Du kan göra ett gravtest dag 1 på utebliven mens. Inte för tidigt. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-12-28 15:02:39 följande:
    Kan man testa så tidigt? Det har bara gått två veckor?
    Med de moderna testerna så kan man testa redan vid 1:a dagen av utebliven mens.
    Så ja man kan testa dig nu.

"Förr i tiden", på den tiden man var tvungen att gå till BM för att testa sig, så var det minst 7dagar som man kunde testa sig som tidigast.

Av ren nyfiken het, vad har du fått det i från att det skulle vara "tidigt" med två veckor?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Hjälp)
    EnAnonumius skrev 2024-12-28 15:33:26 följande:
    Med de moderna testerna så kan man testa redan vid 1:a dagen av utebliven mens.
    Så ja man kan testa dig nu.

"Förr i tiden", på den tiden man var tvungen att gå till BM för att testa sig, så var det minst 7dagar som man kunde testa sig som tidigast.

Av ren nyfiken het, vad har du fått det i från att det skulle vara "tidigt" med två veckor?
    Har haft barn sent innan, då fick jag vänta några veckor (ca vecka 4-6, tror jag). Har ingen aning om hur dagens gravtest ser ut nuförtiden. Det har ändrat en hel del...
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Hej) skrev 2024-12-28 15:23:02 följande:

Jag har haft avbrutet samlag utan skydd med min KK i mer än två år (ibland vid ägglossning) utan problem. Men om du är i en högfertil ålder och ni har otur (spermier som funnits kvar efter föregående utlösning eller tillräckligt med spermier i försatsen som en del män kanske har) så är det säkert möjligt med en graviditet. Hur stor risk är svårt att säga. 

Av rent nyfikenhet hade ni sex många gånger efter varandra?  
  • Anonym (X)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-12-28 14:07:43 följande:
    Han kom inte i mig?kan man bli gravid ändå? Snälla någon hjälp!!! Jag har haft oskyddat sex (one night stand) för två veckor sedan (fertilitet också). Skulle egentligen ha fått min mens denna vecka. Jag är väl inte gravid? han kom inte i mig men vi hade sex många gånger den kvällen?.
    Hur stor är chansen att jag är gravid?
    Men snälla människa, kuk i fittan utan skydd kan alltid resultera i graviditet, även om oddsen är små.
    Är din mens sen gå till apoteket, köp ett graviditetstest för VI kan omöjligt veta om du är gravid eller ej.
  • Anonym (Rasken)

Du menar risk? Eller vill du bli gravid? Köp ett test.

• Anonym (Jo)

Köp ett test på måndag.

• Anonym (Öööh?)

Hört talas om försats?

Alltså vad lär dom sig i skolan nuförtiden...

• Anonym (Hej)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-12-28 15:52:38 följande:
    Av rent nyfikenhet hade ni sex många gånger efter varandra?  
    Ja vi har sex flera gånger under nån timme eller två ibland. Men rengör emellan. Som sagt, inte en säker metod. Någon annan nämner också försats här i kommentarerna. Försatsen KAN innehålla spermier,,men hur mycket, och om det är tillräckligt för att riskera en graviditet kan vi inte veta på förhand i varje fall.

Problemet med människor på forum, framför allt familjeliv, är att de verkar helt oförmögna att diskutera saker rationellt och utifrån ett sannolikhetspersektiv utan att bli hysteriska och emotionella.
  • Anonym (Rasken)
    Anonym (Hej) skrev 2024-12-29 00:09:05 följande:
    Ja vi har sex flera gånger under nån timme eller två ibland. Men rengör emellan. Som sagt, inte en säker metod. Någon annan nämner också försats här i kommentarerna. Försatsen KAN innehålla spermier,,men hur mycket, och om det är tillräckligt för att riskera en graviditet kan vi inte veta på förhand i varje fall.

Problemet med människor på forum, framför allt familjeliv, är att de verkar helt oförmögna att diskutera saker rationellt och utifrån ett sannolikhetspersektiv utan att bli hysteriska och emotionella.
    Det räcker som bekant med EN spermie....
  • Anonym (Visst)

Hur går det för dig ts, har du hunnit ta något test?

• Anonym (J)

Gör ett graviditetstest så får du veta. 

Svar på tråden Han kom inte i mig…kan man bli gravid ändå?