• Anonym (Ger upp på män)

Går inte att dejta män idag

Har varit singel nåt år nu och nä, nätdating är nog inte min grej men var fasen hittar man nån numera då?

Finns inga på jobbet eller via vänner i mitt fall. Jag ser bra ut enligt andra och yngre ut än mina 40 men det är ju inte det jag tänker på för jag söker ju kärlek, inte sex.

Männen på datingapparna säger ju typ inget om sig själv och jag orkar inte!

Konversation efter konversation som bara går ut på "Hej, bra dag?" och sen jag som ställer följdfrågor för att få reda på nåt vi kan bygga en konversation på men det är som att de inte fattar hur det går till att lära känna nån, dvs genom att öppna upp sig och framför ALLT, fråga frågor tillbaka. Det är väl ändå a och o i att visa intresse.

Alltså jag vill ju bli kär i någon och då är det ju en personlighet jag faller för, men verkar som män (35-55) glömt det och tror de ska leva på gamla meriter eller att man blir kär efter sex vilket jag typ har noll intresse för just nu förrrän jag träffar nån jag vill ligga med.

Vilket tycks bli aldrig i den här takten..

• Svar på tråden Går inte att dejta män idag
  • Tow2Mater
    Anonym (Ger upp på män) skrev 2024-12-28 04:56:43 följande:

Är det så enkelt?

Skaffa intressen? Är männen bättre på att visa intresse irl alltså?

Hur träffade du män tidigare? Har du verjligen träffat dem bara gemon online appar tidigare??
  • Tennis83

Det finns massor av män och kvinnor på marknaden. Som kan konversera och föra sig.

Har också hamnat i missmod vad gäller dejting och tänkt liknande. "Varför hittar jag ingen kvinna etc?" Samtidigt vet jag med mig att jag från början har sorterat bort individer. Vi styrs av normer och ideal initialt och det påverkar vilka vi väljer att "se" och därmed kommunicera med. Så att det bara skulle vara så att det är fel och brister på alla andra, det håller inte. 

Nyckeln för större frangång är att ha ett vidare spektrum av potentiella partners. Eller så får man avstå och vara nöjd med det.

• jontebula

Ut och ragga på män istället ? vem dejtar på en liten mobilskärm idag... det är som gjort för att misslyckas

• KimLinnefeldt

Det är inte bara män som är tråkiga, det är även kvinnor. Men kvinnor är oftast bättre på att ställa frågor och vara nyfikna.

"Bonde söker fru" inleds med speeddating, där parterna är påfallande stumma. Eller om det är elakt klippt. De kan sitta tysta och bara le eller säga "ja... nej... ja...". Förstår inte att de inte förberett sig bättre.

Vilket är ditt bästa sommarminne?
    Har du haft hund eller katt?
    Vilken mat skulle du vilja att jag lagar till dig?
    Kan du byta olja på min bil?
    Gillar du kor?
    Vilket parti skulle du absolut inte rösta på? Varför?
    Hur många kusiner har du? Träffar du dem?
    Hur kul är det att semestra i husvagn?
    Är du allergisk mot något?
    Kan du meditera?
    Vilken är den bästa bok du har läst?
    Svär du i trafiken?

etc...

• Anonym (Tangorabatten)

Förälskelse börjar väl inte med att den andre kryssar i rätt rutor i ett formulär. Jag har kanske för lätt att bli kär, men för mig är det sällan ?rätt? person jag blir förälskad i. Sen kanske relationen blir lite stormig, men va fan, då vet man ju att man lever iaf. 

Idag har det blivit institution att alla är petnoga med hur man svarar och väger allt på guldvåg. Sen har man inga problem att ligga med alla som uppfyller just mina krav. Det är som att vi tror oss ha ångerrätt på en relation för att vi använt en app. 

Instämmer med förgående talare, ut å dansa tango, gå kurser, lär dig flyga drönare. Sen hugger du snubben med snyggast mustasch och känsligast finger på spakarna till drönarkontrollen. 

Heja kärleken å Lycka till!

• Anonym (Ger upp på män)
    Tow2Mater skrev 2024-12-28 14:06:10 följande:
    Hur träffade du män tidigare? Har du verjligen träffat dem bara gemon online appar tidigare??

Nej tvärtom, aldrig träffat nån via app, därav problemet och min fråga.

Förr i tiden när jag var yngre träffade jag ju killar på krogen eller på fester via vänner. Senare via jobbet. Men idag jobbar jag på ett kvinnodominerat yrke och är som sagt 40 så vännerna är i relationer och det är liksom ingen som vill ut på krogen (och där har jag inte varit på ett tag så tror inte det är så jag vill hitta nån idag heller). Inga soingelvänner och vännerna tycks inte heller känna någon singelman.

Jag vill bara hitta nån jordnära fin men maskulin. De är väl tagna redan de flesta, men vilket intresse ska jag börja med för att hitta dem?

• Anonym (Fiffe)

Finns fler singlar än någonsin tidigare i Sverige. Ta för dig.

• Tow2Mater
    Anonym (Ger upp på män) skrev 2024-12-28 21:44:08 följande:

Förr i tiden när jag var yngre träffade jag ju killar på krogen eller på fester via vänner. Senare via jobbet. Men idag jobbar jag på ett kvinnodominerat yrke och är som sagt 40 så vännerna är i relationer och det är liksom ingen som vill ut på krogen (och där har jag inte varit på ett tag så tror inte det är så jag vill hitta nån idag heller). Inga soingelvänner och vännerna tycks inte heller känna någon singelman.

Jag vill bara hitta nån jordnära fin men maskulin. De är väl tagna redan de flesta, men vilket intresse ska jag börja med för att hitta dem?

Kanske sportfiske, jaktlicens och skytte?

Svårare än jag trodde faktist. Men ett intresse maste ju vara genuint, att man vill prova något. Att träffa folk kommer på kopet.

• Tennis83
    Anonym (Ger upp på män) skrev 2024-12-28 21:44:08 följande:

Boxning?
  • Anonym (Mx)

Jag tror att många kvinnor är för seriösa och ambitiösa i sitt letande efter en man. Ta inte saker på så stort allvar och ta inte med en mental checklista över egenskaper som ska bockas av under första dejten.

• Anonym (Enreflektionbara)
    Anonym (Ger upp på män) skrev 2024-12-28 04:28:53 följande:

Alltså jag vill ju bli kär i någon och då är det ju en personlighet jag faller för, men verkar som män (35-55) glömt det och tror de ska leva på gamla meriter eller att man blir kär efter sex vilket jag typ har noll intresse för just nu förrrän jag träffar nån jag vill ligga med.

Vilket tycks bli aldrig i den här takten..

Resten vet jag inget om, men just sex verkar många kvinnor bli mer kräsna på att vänta med när de blir lite äldre och/eller ska ha något seriöst.
    Många män(iaf jag) blir kanske lite mer eftertraktade med åldern och blir tvärtom, man känner sig mer kräsen och mindre villig att vänta på sex. Kanske inte tillförde så mycket.
  • Anonym (GirlyGirl)

Jag träffade min sambo via tinder,  så visst går det! Men det fanns några paddor längst vägen! 

Annars ut och träffa folk! Det kryllar av härliga män där ute! Blir uppraggad varje gång jag går ut, det räcker med att vara lite härlig, öppen och pratglad! 
    Nu är jag upptagen och inte intresserad men skulle jag vara singel så skulle det vara ett bollhav av härliga alternativ. 

Har även vänner som är singlar, och varit det en evighet och påstår att det inte går att träffa någon. Men oftast handlar det om deras egna omöjliga standard. Ingen är bra nog eller så sitter dom som tysta möss i ett hörn och väntar på att någon ska våga sig fram till dom. 
    Det är inte inbjudande! 

Ta en drink i baren! Dra på ett leende, det lockar mest av allt! Ingen spexig klänning är lika sexig som ett härligt humör och ett leende! Det är sexigt och inbjudande! 

• Anonym (Vågskålen)
    Anonym (Mx) skrev 2024-12-29 12:56:52 följande:

Jag tror att många kvinnor är för seriösa och ambitiösa i sitt letande efter en man. Ta inte saker på så stort allvar och ta inte med en mental checklista över egenskaper som ska bockas av under första dejten.

Till skillnad från män då som inte är seriösa och inte tar något på allvar menar du?
  • Xeedy

Jag känner igen mig jätte mycket i det du skriver fast som kille.  Jag har dock lyckats jätte mycket med dejtade på nätet. Mina kompissar brukat fråga hur gör du för att lyckas träffa alla kvinnor.
    Jag brukar säga att på varje dejt har jag minst 20 stycket olika konversationer som inte fungeta där det är standard frågor och skit. Låter lite som en anställningsintervju.

Men ibland 1/20 så bara klickar det och konversationen rullar på man funkar ihopp på nått sätt. Och oftast är det samma typ av kvinnor man träffar.  Man har en typ liksom.

Jag brukar säga att max 1 vecka eller nått sen måste man träffas på en dejt. För annars dör konversationen ut.
    Det finns inte mer att skriva om osv. Man måste ses så man får veta om det finns någon kemi eller intresse helt enkelt. 

Så när du matcha rätt så märker du det. Och dra inte ut på dejten! Utan se till så den blir av.
    Det är mitt erfarenhet iaf.

Ibland gör jag misstag med flit. Annars helt perfekt
  • Anonym (Mx)
    Xeedy skrev 2025-01-01 15:00:03 följande:

Jag känner igen mig jätte mycket i det du skriver fast som kille.  Jag har dock lyckats jätte mycket med dejtade på nätet. Mina kompissar brukat fråga hur gör du för att lyckas träffa alla kvinnor.
    Jag brukar säga att på varje dejt har jag minst 20 stycket olika konversationer som inte fungeta där det är standard frågor och skit. Låter lite som en anställningsintervju.

Men ibland 1/20 så bara klickar det och konversationen rullar på man funkar ihopp på nått sätt. Och oftast är det samma typ av kvinnor man träffar.  Man har en typ liksom.

Jag brukar säga att max 1 vecka eller nått sen måste man träffas på en dejt. För annars dör konversationen ut.
    Det finns inte mer att skriva om osv. Man måste ses så man får veta om det finns någon kemi eller intresse helt enkelt. 

Så när du matcha rätt så märker du det. Och dra inte ut på dejten! Utan se till så den blir av.
    Det är mitt erfarenhet iaf.

Även innan internet fanns så var strategin som kille att våga misslyckas många gånger för att bli bra på att ragga. Simpelt ord, men det är vad det handlar om.
Svar på tråden Går inte att dejta män idag