• Anonym (Ledsen)

Går troligtvis igenom mitt första missfall och behöver hjälp/stöd.

Hej! Jag är i vecka 6 och igår började jag blöda. Då var det liiite rosa/brunt men idag är det rött blod och slem typ och nu har jag mensvärk som gör ont. Jag har menskopp så ser mängden och konsistensen och det är väldigt lite blod, max en tsk hittils.

Kan inte ni berätta era historier. Om missfall i vecka 5-10 och hur det började, hur ont det gjorde och allt annat som man bör vara inställd på. 
    Eller om det "bara är en ofarlig blödning". Hur vet man skillnaden??  Men då borde det inte vara molande värk? Är van vid extrema menssmärtor annars och blöder mycket, så jag behöver äta järntabletter för att inte få blodbrist. Så vad har jag att vänta mig om detta är ett missfall? 

Hur mycket smärtstillande törs man ta? Vill inte överdosera om det inte skulle vara ett missfall :( 

Är rädd och känner mig ensam.

• Svar på tråden Går troligtvis igenom mitt första missfall och behöver hjälp/stöd.
  • Anonym (Kanske inte)

Jag är inte alls så säker på att du går igenom ett missfall, det du beskriver är väldigt likt det jag hade med min son så tidigt i graviditeten. Sen är det klart, runt 1 av 5 graviditeter avslutar ju kroppen tidigt så det är ändå bra att vara beredd på såklart.. 
    Men det låter inte som ett klart missfall, då brukar man blöda mer, stora klumpar, hemsk smärta. Det enda som kan svara på din fråga är ett ultraljud. Du kan inte ringa mödravården imorgon? Stor kram till dig, hoppas på det bästa!

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Kanske inte) skrev 2024-12-26 19:32:04 följande:

Jag är inte alls så säker på att du går igenom ett missfall, det du beskriver är väldigt likt det jag hade med min son så tidigt i graviditeten. Sen är det klart, runt 1 av 5 graviditeter avslutar ju kroppen tidigt så det är ändå bra att vara beredd på såklart.. 
    Men det låter inte som ett klart missfall, då brukar man blöda mer, stora klumpar, hemsk smärta. Det enda som kan svara på din fråga är ett ultraljud. Du kan inte ringa mödravården imorgon? Stor kram till dig, hoppas på det bästa!

Tack för lite lugnande ord. Jag ringde mödravården men fick telefontid på måndag 😣 Hade velat prata med någon innan helgen. Jag fortsätter blöda och har rätt stark mensvärk nu, det är inga klumpar men rött blod och en del slem fortsatt. Kanske två msk totalt nu. Hade du också mensvärk när du blödde och hur länge höll det på? 
  • Anonym (Ledsen)
    nannylovisa skrev 2024-12-28 14:54:02 följande:

Hur har det gått för dig? Jag är i nästan exakt samma situation ❤️

Lika fortfarande, men nu har mensvärken gett sig. Blöder väldigt sparsamt och mest genomskinligt slem blandat med lite blod, ibland små koagulerade klumpar men inte sådär mycket som man läser om att ett missfall "ska" vara. Blir galen av att inte veta vad som händer/ska hända. Och mitt i jul och nyårsfirande också när man ska vara så pepp och bland massa folk.

Vad jobbigt att du går igenom samma 😔❤ Hoppas det går vägen för oss båda! 
  • nannylovisa
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-12-28 17:12:35 följande:
    Lika fortfarande, men nu har mensvärken gett sig. Blöder väldigt sparsamt och mest genomskinligt slem blandat med lite blod, ibland små koagulerade klumpar men inte sådär mycket som man läser om att ett missfall "ska" vara. Blir galen av att inte veta vad som händer/ska hända. Och mitt i jul och nyårsfirande också när man ska vara så pepp och bland massa folk.

Vad jobbigt att du går igenom samma 😔❤ Hoppas det går vägen för oss båda! 

åh ja verkligen inget kul avslut på året! Här är det garanterat missfall, testen är helt negativa nu. Är inne på dag 5 med blödning nu men blöder inte heller mycket alls. räcker typ med trosskydd. Hade lite mensvärk till o från första två dagarna. Hur går det för dig? ❤️

• Anonym (Anonym)

För mig började det i vecka 7 med bruna flytningar med "smulor"  i två dagar, sedan kom rött blod med "smulor". Den tredje dagen var jag hos gynekolog som sa at det var missfall. Dagen efter fick jag mensvärk och det kom ut mindre klumpar. Fortsatte så i en vecka där jag ibland inte blödde eller hade ont alls och ibland kom det tillbaka och det kom ut klumpar. Jag behövde ta ipren för värken men det var hanterbart, som mensvärk är första dagen för mig.

Hjärta

• Mammaa44
    nannylovisa skrev 2025-01-01 11:41:29 följande:

åh ja verkligen inget kul avslut på året! Här är det garanterat missfall, testen är helt negativa nu. Är inne på dag 5 med blödning nu men blöder inte heller mycket alls. räcker typ med trosskydd. Hade lite mensvärk till o från första två dagarna. Hur går det för dig? ❤️

jag går igenom misstänkt missfall nu, hur tidigt efter blödning började du göra tester?

• Anonym (Ledsen)

Hej! Det var ett tag sedan jag skrev här, tänkte uppdatera om någon läser och går igenom samma sak :)
    Det var ett missfall, det blödde ca 8 dagar med små klumpar av trådig vävnad. Testade negativt någon dag efter att det slutade blöda. För mig var det betydligt lindrigare än en mens, både mängden blod och smärtan. Men då har jag väldigt kraftig mens i vanliga fall.

Jag blev gravid igen 1,5 månad senare och är nu i vecka 12. Så hoppas det kan ge lite hopp till alla som försöker Hjärta

• ananaspajas
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-07 08:32:15 följande:

Hej! Det var ett tag sedan jag skrev här, tänkte uppdatera om någon läser och går igenom samma sak :)
    Det var ett missfall, det blödde ca 8 dagar med små klumpar av trådig vävnad. Testade negativt någon dag efter att det slutade blöda. För mig var det betydligt lindrigare än en mens, både mängden blod och smärtan. Men då har jag väldigt kraftig mens i vanliga fall.

Jag blev gravid igen 1,5 månad senare och är nu i vecka 12. Så hoppas det kan ge lite hopp till alla som försöker Hjärta

Tack för hoppet! 
    Har precis fått mitt andra missfall på 4 månader. Har inte gjort VUL denna gång än men tänkte kanske göra det om någon vecka för att se att allt är ute. Hoppas verkligen att det  lir tredje gången gillt. Hur går det för dig? Du borde vara i vecka 17 nu om allt går som det ska? ❤️
  • Anonym (Ledsen)
    ananaspajas skrev 2025-06-15 22:52:57 följande:
    Tack för hoppet! 
    Har precis fått mitt andra missfall på 4 månader. Har inte gjort VUL denna gång än men tänkte kanske göra det om någon vecka för att se att allt är ute. Hoppas verkligen att det  lir tredje gången gillt. Hur går det för dig? Du borde vara i vecka 17 nu om allt går som det ska? ❤️
    Tycker så synd om dig som gått igenom två missfall så tätt! Jag blev så förvånad när jag öppnade upp mig för folk i min bekantskapskrets om missfallet för nästan alla jag pratar med har gått igenom både ett och fler. Så det är verkligen vanligare än vad man tror, så jag hoppas det kommer gå bra för dig nu och att det blir tredje gången gillt Hjärta

Ja precis! Gick in i vecka 18 idag och allt har gått superbra (minus alla vanliga gravidbesvär, men det hör ju till). Nu är det bara RUL kvar om två veckor som jag oroar mig lite för, men jag försöker slappna av och tänka att allt är bra :)

Lycka till!!
  • ananaspajas
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-06-16 09:12:35 följande:
    Tycker så synd om dig som gått igenom två missfall så tätt! Jag blev så förvånad när jag öppnade upp mig för folk i min bekantskapskrets om missfallet för nästan alla jag pratar med har gått igenom både ett och fler. Så det är verkligen vanligare än vad man tror, så jag hoppas det kommer gå bra för dig nu och att det blir tredje gången gillt Hjärta

Ja precis! Gick in i vecka 18 idag och allt har gått superbra (minus alla vanliga gravidbesvär, men det hör ju till). Nu är det bara RUL kvar om två veckor som jag oroar mig lite för, men jag försöker slappna av och tänka att allt är bra :)

Lycka till!!
    Tack snälla❤️ Vad skönt att allt gått bra hittills!
Svar på tråden Går troligtvis igenom mitt första missfall och behöver hjälp/stöd.