• Plina

Extremt Kissnödig när jag lägger mig.

Jag har börjat få problem med min blåsa. Så fort jag lägger mig ner så blir jag så extremt kissnödig att jag nästan kissar ner mig. Speciellt när jag ska lägga mig på kvällen.

Jag går så upp och går på toa men kommer bara några droppar. 

Måste gå upp emot 10-20 gånger för att trycka ut bara några droppar.

Har inte ont och det svider inte när jag kissar.

Idag har jag druckit betydligt mindre vatten m.m. men har ändå varit uppe 6 gånger sens jag la mig för 30 min sen.

Vad kan det va??!!
    Hjälp!

Kissnödig, kissnödig när jag lägger mig,
  • Svar på tråden Extremt Kissnödig när jag lägger mig.
  • Anonym (Anonym)
    Plina skrev 2024-12-22 22:21:12 följande:
    Extremt Kissnödig när jag lägger mig.

Jag har börjat få problem med min blåsa. Så fort jag lägger mig ner så blir jag så extremt kissnödig att jag nästan kissar ner mig. Speciellt när jag ska lägga mig på kvällen.

Jag går så upp och går på toa men kommer bara några droppar. 

Måste gå upp emot 10-20 gånger för att trycka ut bara några droppar.

Har inte ont och det svider inte när jag kissar.

Idag har jag druckit betydligt mindre vatten m.m. men har ändå varit uppe 6 gånger sens jag la mig för 30 min sen.

Vad kan det va??!!
    Hjälp!

Och
    Kan vara en tyst urinvägsinfektion. Be om att få lämna urinprov på vc!

Tips:
    Drick äppelcidervinäger, brukar hjälpa vid urinbesvär
  • Anonym (Överaktiv blåsa)

Det kan vara en överaktiv blåsa som skickar kissnödigsignaler till hjärnan så fort det finns det minsta urinmängd i den. 

Jag fick det efter att ha haft urinvägsinfektion, man får träna sig på att vara kissnödig och vänta på att kissa. Först en kvart från att man känner, när man klarar det en halvtimme, sedan en timme.

• Anonym (C)

Tror också på antingen en urinvägsinfektion eller överaktiv blåsa. Infektionen kan botas med antibiotika , överaktiv blåsa är jobbigare.

• Anonym (H)

Hade liknande vid urinvägsinfektion. Hade kontaktat läkare om jag var du. Är ju jättelätt att få råd nätläkare

Svar på tråden Extremt Kissnödig när jag lägger mig.