Jag har trott på Gud, Jesus i flera år, har varit aktiv inom New Age med healing och medialitet osv. det har gett mig hopp, tröst, och mening, har flera gånger sett eller känt Jesus eller gudomlig närvaro/frid.
Jag känner nu att det är viktigare än nånsin att stå stark i ljuset och ha en tro och tillit och umgås i en gemenskap för att stärka de goda krafterna. Då mörka krafter styr människor alldeles för mycket.
Jag vill lämna New Age av olika skäl, då det inte stämmer helt för mig längre. Upplever där att människor pratar med väsen, som kanske utger sig för att vara någon, ibland vet dem inte vem det är som ger budskapet, så budskapen är inte alltid rena, tror inte människor ska behöva hålla på med sådant utan skaffa sig tillit till sig själv eller gud och inte lyssna på olika medium och healers, tror på människans egna förmåga till läkning och läkning genom Jesus.
Jesus är den största healern och det är sant för mig, kärleksbudskapet, grundvärderingarna stämmer för mig.
När jag har bett till gud för mina vänner som mått dåligt eller varit sjuka så har jag sett mirakel ske både fysiskt och mentalt en helomställning hos min ena vän, finns inga tvivel för mig där.
När jag var liten gick jag i kyrkans verksamheter öppna barnverksamheten, kyrkokören, min mormor och morfar var troende, mormor lärde mig be och dem var väldigt goda människor, mamma läste barnbibeln och bibelberättelser när jag var liten, jag hade kärleksfulla minnen av detta.
Sen har jag haft en period i tonår ung vuxen då religion känts för fyrkantigt, påtvingade regler, att det är skapat av människor, många sådanna tankar, men jag väljer vad jag vill tro på och det känns så starkt för mig nu helt övertygad.