• Anonym (Omröstning)

En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?

Som rubriken lyder. Tänk en kvinna som är överviktig, åtminstone typ 10kg eller mer i övervikt (fett). Jag pratar alltså inte om väldigt muskulösa kvinnor. Denna omröstning riktar sig endast till män.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?
  • Anonym (Tess)
    Anonym (M) skrev 2025-01-04 08:20:11 följande:

Alla ni som säger övervikt signalerar ohälsa, vet ni hur många "smala" personer som är ätstörda? Som svälter sina kroppar eller spyr upp mat för stt vara "vackra" och också betraktas som "hälsosamma"? Det finns många med 10- 20 kg övervikt som är superhälsosamma, som rör på sig, äter bra mat och har bra blodtryck och kolesterolvärden. Om ni är så intresserade av hälsa, tycker ni också det är oattraktivt med personer som jobbar mycket och därmed stressar? Eller som har få vänner, då man ser att ensamhet har enormt negativ effekt på hälsan? Blir ni tända på någon med bra blodtryck? Jag bara undrar då jag blir genuint nyfiken på vad ni menar när ni säger att "hälsa" är attraktivt?

Håller med. En smal kropp betyder ju inte per automatik att man är hälsosam. En av mina vänner är smal men äter dåligt, mycket godis och tränar absolut inte. En annan är lite överviktig men äter bra och tränar massor. Det är ju knappast den smala som är hälsosam.
  • Anonym (preferens)
    Anonym (Tess) skrev 2025-01-10 13:39:14 följande:
    Håller med. En smal kropp betyder ju inte per automatik att man är hälsosam. En av mina vänner är smal men äter dåligt, mycket godis och tränar absolut inte. En annan är lite överviktig men äter bra och tränar massor. Det är ju knappast den smala som är hälsosam.
    Jag håller med om detta. Vet förstås inte hur andra resonerar, men jag tycker det verkar lite skenheligt att en partners fokus (eller inte) på hälsosamma levnadsvanor skulle vara så viktigt. Jag kan bara förstå det för personer som själva är väldigt fokuserade på sin kropp och hälsa.

För mig är det inte så, jag tycker helt enkelt inte det är attraktivt med övervikt och när det går över någon viss gräns känner jag mig alldeles för lite attraherad för att överväga någonting romantiskt med den personen. Detsamma gäller för övrigt för undervikt för min del, då ett bmi under kanske 19-20 inte heller är attraktivt utan då börjar personer bli avmagrade och se undernärda ut.
  • Anonym (Micke)

Attraktion är en absolut förutsättning för att inleda något med någon,
    oavsett om det gäller en timme eller livet ut.
    Har aldrig känt attraktion för en överviktig tjej.

• Anonym (Man)
    Anonym (Tess) skrev 2025-01-10 13:39:14 följande:
    Komiskt att detta är så viktigt att påpeka.

Den smala kan vara mindre hälsosam än den feta, i vissa fall, men oftast inte.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-10 16:05:47 följande:

Det är vanligt att feta har många ursäkter till varför de är feta. Det finns massor av metoder att gå ner i vikt. Idag finns till och med läkemedel.
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-10 16:05:47 följande:

Vadå komiskt?
    Eftersom det är många som säger att de attraheras av en hälsosam kropp och likställer det med en smal kropp så är det väl relevant att påpeka att så behöver det ju inte vara. SÅ ovanligt är det nog inte att vara lite överviktig men ändå hälsosam.
  • AlterEgon

Jag faller för personen. Förvånansvärt ofta har "större" kvinnor i mitt liv varit dom intressantaste, mest attraktiva personer av det kvinnliga könet jag träffat. Träffat tillräckligt många smala snyggingar helt utan någon som helst attraktiv egenskap annat än kroppen.

Så jobba på att må bra och bjuda på dej själv, hellre än att jobba på gymmet och bjuda ut dej själv.

• Allan 1

Min underbara tjej, 50 underbar kropp.  Älskar att de finns lite och ta på.  

• Kalle Johansson
    Anonym (Omröstning) skrev 2024-12-20 17:47:48 följande:
    En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?

Som rubriken lyder. Tänk en kvinna som är överviktig, åtminstone typ 10kg eller mer i övervikt (fett). Jag pratar alltså inte om väldigt muskulösa kvinnor. Denna omröstning riktar sig endast till män.

Det beror väl på vad TS menar med att dejta? Att bara gå ut och äta en lunch eller ta en öl som med vilken polare/kompis som helst? Eller att det skulle leda till ett one night stand? Eller tänkt att det möjligtvis skulle leda till en långvarig framtida relation? Eller någon jag skulle vilja skaffa barn ihop med i framtiden?

Frågorna är många fast svaren ligger på is.
    Nu har jag tröttnat på elbilar och söker istället en gammal klassiker: https://www.karl-webmaster-johansson.top
Svar på tråden En fråga till män, skulle ni kunna dejta en tjej som är tjock?