• Anonym (Dumtval)

Böja röka som vuxen

någon mer som har böja röka efter 35? Det som gjode att jag böja på heltid var att jag och min män dela på oss och ner det var jobbigt gick jag ut med min dotte som röker tog ett par bloss med henne sen bler det bara mer och mer uppe på 12-15cigg par dag. tycker det är så pinsamt och behöver tala om det till min mamma nu i jul. hur Ska jag ta det ska jag bara går med henne ut och tända en cigg eller ska man beräta det inna?
  • Svar på tråden Böja röka som vuxen
  • Anonym (Hm)
    Anonym (?) skrev 2024-12-20 17:44:10 följande:
    Vägleda barnet genom hela livet?
    Skulle min mamma fortsatt att "vägleda" mig, som 60-åring, tills hon gick bort vid 92 års ålder?
    Så du menar att du slutade behöva din mamma vid 19. Måste varit en fantastisk relation. Jag hoppas att min mamma fortsätter vägleda mig när jag är 60 och hon 90. Tror du inte 30 års extra erfarenhet kan göra skillnad i ditt liv? Tramsigt. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-20 18:34:17 följande:
    Så du menar att du slutade behöva din mamma vid 19. Måste varit en fantastisk relation. Jag hoppas att min mamma fortsätter vägleda mig när jag är 60 och hon 90. Tror du inte 30 års extra erfarenhet kan göra skillnad i ditt liv? Tramsigt. 
    Fast det finns ju fler människor på jorden med livs erfarenhet än sin mamma..
  • Anonym (Hm)
    Anonym (F) skrev 2024-12-20 18:36:38 följande:
    Sant.
  • Anonym (Precis)
    Anonym (F) skrev 2024-12-20 18:36:38 följande:
    Precis
  • Anonym (Mimmi)

Började också röka som vuxen (38). Hade feströkt och i samband med en skilsmässa gick det från feströkning till daglig rökning. Min dotter, då 17, började i samma veva. Nu tre år senare är det den naturligaste sak i världen att jag (och dottern) röker. Jag har ett nytt förhållande och mannen är ickerökare.

Det var två saker jag tyckte var skitjobbiga. Dels att helt plötsligt vara rökare på jobbet, men framförallt inför mina föräldrar som inte ens visste att jag feströkt. Jag tog dock tjuren vid hornen och berättade. De blev ganska sura och framförallt besvikna, men samma sak där. Det är naturligt idag att både jag och dottern röker. 

Mitt tips är därför att ta smällen och berätta hur det ligger till. Jag antar att de vet att din dotter röker eftersom hon gjort det längre än du.

Lycka till oavsett vilket beslut du landar i.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-12-21 01:30:36 följande:

Började också röka som vuxen (38). Hade feströkt och i samband med en skilsmässa gick det från feströkning till daglig rökning. Min dotter, då 17, började i samma veva. Nu tre år senare är det den naturligaste sak i världen att jag (och dottern) röker. Jag har ett nytt förhållande och mannen är ickerökare.

Det var två saker jag tyckte var skitjobbiga. Dels att helt plötsligt vara rökare på jobbet, men framförallt inför mina föräldrar som inte ens visste att jag feströkt. Jag tog dock tjuren vid hornen och berättade. De blev ganska sura och framförallt besvikna, men samma sak där. Det är naturligt idag att både jag och dottern röker. 

Mitt tips är därför att ta smällen och berätta hur det ligger till. Jag antar att de vet att din dotter röker eftersom hon gjort det längre än du.

Lycka till oavsett vilket beslut du landar i.

PS! Mina föräldrar är ickerökare, det borde vara lättare för dig att mötas av förståelse om din mamma röker.
  • Anonym (Dumtval)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-12-21 01:32:47 följande:
    PS! Mina föräldrar är ickerökare, det borde vara lättare för dig att mötas av förståelse om din mamma röker.
    skönt att jag e inte ensam o böja röka som vuxen. ska ta p med mamma ikväl så e det fadig. hur länger har du rökt nu och hur mycke?
  • Anonym (Rodri)
    Anonym (Dumtval) skrev 2024-12-20 13:33:35 följande:
    Böja röka som vuxen någon mer som har böja röka efter 35? Det som gjode att jag böja på heltid var att jag och min män dela på oss och ner det var jobbigt gick jag ut med min dotte som röker tog ett par bloss med henne sen bler det bara mer och mer uppe på 12-15cigg par dag. tycker det är så pinsamt och behöver tala om det till min mamma nu i jul. hur Ska jag ta det ska jag bara går med henne ut och tända en cigg eller ska man beräta det inna?
    Berätta inte.

Sluta.

Är du förälder eller barn?
  • Anonym (Dumtval)
    Anonym (Rodri) skrev 2024-12-21 08:02:14 följande:
    Berätta inte.

Sluta.

Är du förälder eller barn?
    Bara för man röker är man inte en lika bra mamma?

och kan tycka att saker är pinsamt för sina föräldra?
  • Anonym (Rodri)
    Anonym (Dumtval) skrev 2024-12-21 08:56:53 följande:
    Bara för man röker är man inte en lika bra mamma?
    Självklart! Förstår du verkligen inte det?

Som förälder är man ett föredöme för sina barn. Om man själv lever dåligt kommer de sannolikt att ta efter.

Inte direkt överraskande att ditt barn röker. 
  • Anonym (Dumtval)
    Anonym (Rodri) skrev 2024-12-21 09:03:28 följande:
    Självklart! Förstår du verkligen inte det?

Som förälder är man ett föredöme för sina barn. Om man själv lever dåligt kommer de sannolikt att ta efter.

Inte direkt överraskande att ditt barn röker. 
    Vet inte om jag håller med dig jag o min dotte äter allt nytet och träna 2-3 gånge i veckan. Hon har jobba sen hon var 16 på helg och jag driver egen föret. Och det var hon som böjad röka föst försökt göra allt jag kunde under 2års tid sen släppte jag på det för vi inte skulle bråka om de.
  • Anonym (Rodri)
    Anonym (Dumtval) skrev 2024-12-21 10:18:07 följande:
    Vet inte om jag håller med dig jag o min dotte äter allt nytet och träna 2-3 gånge i veckan. Hon har jobba sen hon var 16 på helg och jag driver egen föret. Och det var hon som böjad röka föst försökt göra allt jag kunde under 2års tid sen släppte jag på det för vi inte skulle bråka om de.
    Att man är ett dåligt föredöme i ett avseende betyder inte att man är ett dåligt föredöme i alla avseenden.
  • Anonym (Dumtval)

Tog de det när vi kom blev rätt bra hon kom ut och möte oss då tog hon och tände en cigarett då gjode min dotter det med så frågad jag med om jag fick en med av min dotter inget med det mer än jag fick någon blick. Sen när dom skulle ut och röka nästa gång så gick jag med ut fick frågan då du röker väl inte. Jag svara jo har råka blivit så och förklara allt jobbet som hon redan vist och att ciggen var som en hjäp till mig. Och hon sa typ bara har veta om att jag trode du bara röket när det var fest inna.

• Anonym (Dumtval)

funka Det bra och sluta men hjäp av snus eller iallafall trappa ner röker ett paket om dagen nu?

Svar på tråden Böja röka som vuxen