• Anonym (Ts)

Orkar snart inte längre

Jag vet inte ens vart jag ska börja. Är man runt 30 och skild, 2 barn. Min exfru tar inget som helst ansvar så jag har större delen av vårdnaden och därför har jag fått vara som två föräldrar, men nu börjar orken ta slut. Hela biten med att skiljas var påfrestande för mig och barnen så redan där tog nog psyket stryk, och så blir det för mycket nu antar jag.

Det är svårt att ta sig upp om morgonen och jag är helt slut om dagarna och går runt som i en grå dimma. Det går sämre på jobbet och jag är mer lättirriterad och har tappat matlusten och livslusten.

Jag vet inte vad jag ska göra ärligt talat. Livet känns riktigt jävla tungt nu. Snart jul också men känner bara stress över att fixa med barnens julklappar och att allt funkar. Min mamma ställer upp och avlastar men det är som att min inre stress och trötthet inte går att återhämta sig ifrån. 

Jag vet inte vad jag vill med det här men kände att jag behövde skriva av mig. Om det är någon som vill ge ett råd eller är i samma livssituation så skriv några rader och kom gärna med ett råd eller hur ni tog er ur det. 

• Svar på tråden Orkar snart inte längre
  • Tow2Mater
    Anonym (Jösses) skrev 2024-12-21 13:58:05 följande:
    Ingen har pratat om någon universal lösning? Men är man en analfabet som du uppenbarligen är så förstår jag att det är svårt att läsa och förstå skriven text. Du kanske ska hålla dig till barnböcker och hålla dig borta från vuxenforum, pajas.
    Du din mobbare pratar ju om "bästa lösning". Varför skulle inte det vara en "universal lösning"?

Jag. ställde en enkel fråga till TS för att kunna få en bättre bild av hela situationen, och DU gör det till detta. Tragiskt. Du borde se över ditt sätt att "diskutera".
  • Meddelande borttaget
  • Tow2Mater

^ Hur länge tänker du hålla på med dina mobbarfasoner och förstöra TS tråd?

• Meddelande borttaget
  • Tow2Mater

^ ja ja, du ger mig bara mer energi 😀

styrkekram till dig! Du verkar behöva det idag. Hoppas du får en fin jul trots allt.

Hoppas inte TS lämnat tråden. Kräv mamman betalar underhåll om hon inte gör det och du har barnen.

• Anonym (Iodine)
    Tow2Mater skrev 2024-12-21 15:44:06 följande:

^ Hur länge tänker du hålla på med dina mobbarfasoner och förstöra TS tråd?

Du brukar väl normalt sett skriva "varför skaffade du barn med den"

Men inte i den här tråden. Det är tydligen skillnad mellan tråd och tråd. (Eller kön)
  • Tow2Mater
    Anonym (Iodine) skrev 2024-12-21 16:02:10 följande:
    Du brukar väl normalt sett skriva "varför skaffade du barn med den"

Men inte i den här tråden. Det är tydligen skillnad mellan tråd och tråd. (Eller kön)
    Nej det brukar jag inte. Du brukar normalt mobba folk. Precis som här.
  • Meddelande borttaget
  • Tow2Mater

Jag kommer ha en bra jul med min familj. Hoppas TS också mår bättre och har fått lite kraft av alla hjälpsamma saker som skrivs i hans tråd.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (H)

Därför man ej skaffar massa barn. Livet är svårt nog som det är 

• Tow2Mater
    Fniluren skrev 2024-12-21 16:47:19 följande:
    Ja, han blev säkert hjälpt av ditt otroliga "begär underhållsstöd"-råd. Riktigt nobelpriskvalitet på det rådet.
    Nytt nick idag?

Jo jag hoppas han tar till sig, för det är verkligen jobbigt med knaper ekonomi tillsammans med allt annat.
Svar på tråden Orkar snart inte längre