Gravid och klarar inte sex
SERIÖS FRÅGA. Har alltid haft aktivt och bra sexliv med min man. Avsugningar som han älskar och jag älskar att ge har varit en normal daglig aktivitet. Det har aldrig varit några problem. Jag är gravid nu för första gången och är så lycklig över det men har verkligen haft oturen att få typ samtliga besvärliga symptom man kan få. Angående att ge oralsex har det tagit tvärstopp. Jag klarar det inte längre, i början mådde jag så illa jämt så det inte gick överhuvudtaget, nu är det v. 18 och jag kan fortfarande inte göra på normalt sätt utan att kräkas. Som om inte det vore nog har ju nu fått så torra slemhinnor att vanligt samlag känns uteslutet (även med glidmedel). Han är välutrustad vilket försvårar båda problemen.
Jag vill ha sex och jag vill vilja ha sex men det känns som min kropp bara består av symptom. Jag är typ ute efter huskurer och tips, i landet jag bor i finns inte samma öppenhet om sex som i Sverige, det är inget man frågar läkaren om direkt.
Jag vet att man kan ha sex på olika sätt och det har vi men det känns jättejobbigt att vara så begränsad och inte kunna göra normala saker. Min man tycker såklart också det är jobbigt men är ändå rätt obrydd men jag tänker bara "tänk om det alltid kommer vara såhär nu?"
Någon som haft samma problem och har tips och råd? Gick det över sen, och i så fall när?