• Anonym (Frustrerad)

Gravid och klarar inte sex

SERIÖS FRÅGA. Har alltid haft aktivt och bra sexliv med min man. Avsugningar som han älskar och jag älskar att ge har varit en normal daglig aktivitet. Det har aldrig varit några problem. Jag är gravid nu för första gången och är så lycklig över det men har verkligen haft oturen att få typ samtliga besvärliga symptom man kan få. Angående att ge oralsex har det tagit tvärstopp. Jag klarar det inte längre, i början mådde jag så illa jämt så det inte gick överhuvudtaget, nu är det v. 18 och jag kan fortfarande inte göra på normalt sätt utan att kräkas. Som om inte det vore nog har ju nu fått så torra slemhinnor att vanligt samlag känns uteslutet (även med glidmedel). Han är välutrustad vilket försvårar båda problemen.

Jag vill ha sex och jag vill vilja ha sex men det känns som min kropp bara består av symptom. Jag är typ ute efter huskurer och tips, i landet jag bor i finns inte samma öppenhet om sex som i Sverige, det är inget man frågar läkaren om direkt.

Jag vet att man kan ha sex på olika sätt och det har vi men det känns jättejobbigt att vara så begränsad och inte kunna göra normala saker. Min man tycker såklart också det är jobbigt men är ändå rätt obrydd men jag tänker bara "tänk om det alltid kommer vara såhär nu?"

Någon som haft samma problem och har tips och råd? Gick det över sen, och i så fall när?

• Svar på tråden Gravid och klarar inte sex
  • Anonym (Torris)

Tyvärr har jag blivit en riktig torris under alla mina graviditeter (3 st)  Väldigt vanligt att sex gör ont pga dom torra slemhinnorna andra och ändrat pH osv. 

För mig har det varat hela graviditeterna, men efteråt efter att man läkt från förlossningen har allt varit precis som vanligt igen. Men vi hade NOLL sex under mina graviditeter. Nån gång ibland försökte vi men näää, AJ. 

Vi var nära på andra sätt, kunde tillfredsställa varandra på andra sätt. Men det är en kort period i det stora hela.

• Anonym (Frustrerad)
    Anonym (Torris) skrev 2024-12-18 13:53:20 följande:

Tyvärr har jag blivit en riktig torris under alla mina graviditeter (3 st)  Väldigt vanligt att sex gör ont pga dom torra slemhinnorna andra och ändrat pH osv. 

För mig har det varat hela graviditeterna, men efteråt efter att man läkt från förlossningen har allt varit precis som vanligt igen. Men vi hade NOLL sex under mina graviditeter. Nån gång ibland försökte vi men näää, AJ. 

Vi var nära på andra sätt, kunde tillfredsställa varandra på andra sätt. Men det är en kort period i det stora hela.

Det låter ju jättejobbigt! :( Det gick alltså inte alls, överhuvudtaget? Förstår vad du menar dock, efter ett försök till vanligt samlag för 4 dagar sedan har jag så fortfarande h*lv*t*s ont! Dock ändå en liten tröst att det blivit som vanligt sen för er efter graviditeterna! 
  • Anonym (Torris)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2024-12-18 15:39:24 följande:
    Det låter ju jättejobbigt! :( Det gick alltså inte alls, överhuvudtaget? Förstår vad du menar dock, efter ett försök till vanligt samlag för 4 dagar sedan har jag så fortfarande h*lv*t*s ont! Dock ändå en liten tröst att det blivit som vanligt sen för er efter graviditeterna! 
    Nä för mig sved det massor och gjorde bara ont med just penetration, men finns ju mkt annat man kan göra som inte innefattar just det. I det stora hela var det ingen jättegrej för någon av oss. Min sexlust rent allmänt har alltid varit låg under graviditeterna och min man förstående. Efteråt har det ju blivit precis som förut med lust och allt 😄
Svar på tråden Gravid och klarar inte sex