Inbillad otrohet
Jag har alltid haft ångest och tvångstankar, vilka förvärras när jag dricker och därför dricker jag också väldigt sällan. I helgen var jag dock på en universitetsfest, drack nog fyra eller fem glas bubbel totalt. Var inte ute särskilt sent, var hemma innan 00. Hade allmänt trevligt, mycket skratt. Var social och pratade med såväl killar som tjejer, så som jag alltid gör för jag är väldigt social av mig. Minns hela kvällen i detalj fram till kanske sista halvtimmen/timmen som jag ändå minns i stora drag: Jag satt vid ett bord med både killar och tjejer, sen kom min vän som innan suttit vid ett annat bord nära oss och sa att hon ville hem och då följde jag med henne hem. Minns vad vi pratade om på resan hem också. Det enda jag egentligen inte minns är exakt vilka som satt vid bordet och exakt vad vi pratade om.
Morgonen efter hade jag inte så mycket ångest, för jag mindes ju kvällen i det stora hela. Men nu några dagar senare började en av killarna från bordet vi satt vid och som jag minns att jag pratade ganska mycket med följa mig på instagram och min hjärna utveckla tankar som ?jag minns ju inte detaljer från när vi satt där, tänk om jag pussats med den killen och att han därför börjar följa mig nu?, vilket är helt orimligt (jag vet) och inget alls tyder ju på det, men jag är så fruktansvärt duktig att måla upp bilder i skallen och får panik av dem. Jag har en pojkvän som jag älskar mer än allt och kan inte föreställa mig att vara otrogen mot honom, tror också det är därför jag ?väljer? att inbilla mig just det (katastroftankar liksom). Min vän säger att inget har hänt och att jag måste sluta oroa mig, men då börjar min dryga hjärna tänka att ?hon var ju fullare än mig, hon kanske inte heller minns ifall jag gjort något? och så nojar jag igen.
Träffade en annan kompis som också var på festen och nämnde bara kort att jag har bakisångest och då sa hon ?varför då, du betedde dig ju bra!?.
Men min hjärna snurrar ändå på, med katastroftanke på katastroftanke. Kan någon av er snälla komma med någon tröstande logik till mig?