Vad är gravidmage och inte?
Hej alla fina människor där ute!
Jag är gravid i vecka 17 (16+2) och har absolut märkt av att det växer något där inne nu. Grejen är den att jag var lite smått överviktig innan graviditeten (ca 70kg till mina 162 cm) med en allmänt mjuk mage. I hela mitt liv har jag typ omedvetet gått runt och hållt in magen och nu när jag är gravid och ändå snart halvvägs vet jag liksom inte vad som är gravidmage och inte. ?Släpper jag ut? magen så är den stor och rund och ganska hård ända från magsäcken och hela vägen ner, men det vet jag också att jag var ganska svullen innan graviditeten också om jag slappnade av. Nu är det dock mycket jobbigare att ?hålla in? men känns som jag går runt och stoltserar med en mage som egentligen bara är uppblåst? Kanske konstigt inlägg jag vet inte , men ville lyfta mina tankar i hopp om att någon har ett svar eller känner likadant. Jag är på nåt sätt oroad att jag inte kommer få den där fina magen som man ser på alla runtomkring. Och när började ni med lite övervikt som jag märka av magen med första barnet?