• Anonym (Orolig)

Smärta efter samlag

Jag får ibland molvärk som ett band runt magen efter sex. Nu idag tex har jag fortfarande lite molvärk i ryggen och hade sex i lördags. Smärtan sitter långt ner på mage o rygg. Vill helst inte gå till läkare så undrar om fler haft samma o vad det berodde på?

• Svar på tråden Smärta efter samlag
  • Anonym (Cystor)

Hej, det kan vara cystor på äggstockarna det är jätte vanligt, det kan göra fruktansbärt ont, speciellt efter samlag, du kan kanske känna om de sitter till höger eller vänster, sen strålar det upp i hela magen och ryggen, Cystorna kan oftast absorberas av kroppen efter en tid.
    Om du inte haft detta innan och symtomen kommer tillbaka upprepade gånger eller blir värre tycker jag du ska göra en gyn undersökning det finns oftast mer hjälp att få om du får en läkar diagnos. 
    Jag talar bara utifrån min erfarenhet. 

• Anonym (Orolig)

Hej
    Det är inte varje tillfälle det gör ont efteråt. Och inte på någon sida utan runt hela mage o rygg.
    Är det farligt med cystor?

• Anilewe

Besök en gynekolog. Ont vid eller efter samlag kan uppstå p.g.a olika orsak bl. annat cystor. Det finns olika typer av cystor?
    Jag har endometrios och chockad cystor i äggstockarna och inland känner lite obehag efter sex. 

En frisk kvinna ska inte ha ont vid samlag eller efter det. 

• Anonym (Cystor)
    Anilewe skrev 2024-12-25 23:18:08 följande:

Besök en gynekolog. Ont vid eller efter samlag kan uppstå p.g.a olika orsak bl. annat cystor. Det finns olika typer av cystor?
    Jag har endometrios och chockad cystor i äggstockarna och inland känner lite obehag efter sex. 

En frisk kvinna ska inte ha ont vid samlag eller efter det. 

Precis som Anilewe så lider jag också av endometrios, samlags smärta periodvis i mitt liv och besvär med cystor då och då. 
Svar på tråden Smärta efter samlag