• Anonym (TS)

Gravid och vaken 24 timmar

Sitter och gråter nu för jag har inte kunnat sova en sekund på hela natten. Senast jag sov var i eftermiddags , sov lite mellan 12-14 ungefär.

Jag pluggar och har en redovisning kl 9 , måste länna på förskola också så jag kommer inte hinna sova innan det. Hade gärna sjukanmält mig men det är grupparbete så det är inte snällt mot de andra i gruppen , jag måste gå dit. Sen när jag kommer hem ca 13 hinner jag förhoppningsvis sova nån timme innan jag hämtar på förskolan. 

Efter det här ska jag ta uppehåll, det var dumt att tänka att jag skulle orka ända fram tills jag föder (är i vecka 31 nu). Men jag måste dit nu tyvärr. Är det farligt när jag är gravid att vara vaken i 24 timmar eller mer? Blir lite orolig för att det ska påverka barnet på något sätt. 

Har jättemycket sömnproblem nu i slutet av graviditeten , brukar inte ha det annars men det var samma sak förra gången när jag var gravid. 

Är 35+ förresten och går en högskoleutbildning så ingen tror det handlar om en tonårsgraviditet eller så. 

• Svar på tråden Gravid och vaken 24 timmar
  • Anonym (Hm)

Påverkar bebisen Gör det nog inte, den lilla sover gott ändå även om du inte sover. Däremot kan stress och press påverka negativt om Det pågår under en längre tid. Det är inte snällt att sjukanmäla sig för grupparbetet, MEN, det är inte snällt att strunta i sin hälsa för andra heller. Ingen kommer applådera mer för att du tar dig an saker du egentligen inte orkar med. Se till att vara utvilad tills bebisen kommer istället. Ingen kommer tacka dig för att du sliter ut dig. ta en paus om du kan 😌

• Anonym (TS)
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-16 05:58:25 följande:

Påverkar bebisen Gör det nog inte, den lilla sover gott ändå även om du inte sover. Däremot kan stress och press påverka negativt om Det pågår under en längre tid. Det är inte snällt att sjukanmäla sig för grupparbetet, MEN, det är inte snällt att strunta i sin hälsa för andra heller. Ingen kommer applådera mer för att du tar dig an saker du egentligen inte orkar med. Se till att vara utvilad tills bebisen kommer istället. Ingen kommer tacka dig för att du sliter ut dig. ta en paus om du kan 😌

Tack för svar!
    Jag tänkte väl att jag skulle ta uppehåll efter den här veckan iallafall , hade först tänkt att jag skulle fortsätta tills jag ska föda men känner att det inte kommer funka.
    Vet inte hur jag ska göra idag, är helt slut men det känns ju inte snällt mot de andra att sjukamnäla mig 
  • Anonym (Hanna)

Ingen blir sur för att du stannar hemma under de här omständigheterna. Ta hand om dig! 

• Anonym (Hm)
    Anonym (TS) skrev 2024-12-16 06:19:39 följande:
    Tack för svar!
    Jag tänkte väl att jag skulle ta uppehåll efter den här veckan iallafall , hade först tänkt att jag skulle fortsätta tills jag ska föda men känner att det inte kommer funka.
    Vet inte hur jag ska göra idag, är helt slut men det känns ju inte snällt mot de andra att sjukamnäla mig 
    Jag förstår verkligen hur du menar, men samtidigt. Vad är viktigast om en vecka eller en månad? Det är antagligen att du mår bra nog att ta hand om bebisen som kommer snart. Annars, om du prompt känner att du ändå ska gå, är det bara att plöja igenom dagen. Valen är bara två :) 
Svar på tråden Gravid och vaken 24 timmar