• Anonym (Förvirrad)

Är han inte atraherad av mig längre

Min kille och jag har varit tillsammans i snart 9 år. Mitt sexdriv har aldrig egentligen varit speciellt högt, har kännt mig reserverad och haft svårt för att slappna av. Sexlivet har varit upp och ner i perioder men hans driva har alltid funnits där.
    Jag har inte riktigt varit bekväm i min kropp eller kännt mig sexig. Men de senaste 6 månaderna har jag börjat träna 3-4 gånger i veckan och med det har jag fått en i min åsikt "bättre" kropp. Jag är ganska kort och har alltid varit smal men nu har jag fått mer muskeldefinition och en riktig bra röv, vilket gör att jag känner mig mer bekväm i mig själv.
    Nu till problemet, min kille som alltid haft högt driv verkar inte ha de längre. Han säger att han tycker jag är snygg och sexig men vissar det inte på något sätt och har iprincip slutat vilja ha sex. Hur ska jag tolka det, är han inte attraherad av mig nu när jag börjat träna och själv känner mig attraktiv och självsäkrare?

• Svar på tråden Är han inte atraherad av mig längre
  • Anonym (Jomenvisst)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-14 17:58:33 följande:
    Jag håller med! Vet däremot inte om det är mig han inte tänder på länge, om det är min kropp eller om det är att jag förändrats och är mer självsäker.
    Ni har troligen nött ut varandra över tid. Han är trött på dig oavsett vad du gör, ett tydligare tecken än totalt ointresse trots att du troligen blivit hetare finns inte.
  • Anonym (Förvirrad)
    Magsnus skrev 2024-12-14 17:45:55 följande:

Vet inte men om din man är som jag så kommer det krävas typ allt av dig länge.. Du har ju som ändå avvisat honom 9år med undantag av 4månader när ni var nykär.. eller har jag fel?

Jag vet ju inte heller exakt hur han känner och upplevt det tidigare. Men jag skulle inte säga att jag avvisat honom, majoriteten av tiden har vi haft sex då han eller jag initierat. Mer bara att jag inte vågat släppa lös eller tillåta mig själv att njuta av stunden, pågrund av att jag tänkt på typ hur jag ser ut eller hur jag låter.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Jomenvisst) skrev 2024-12-14 18:08:27 följande:
    Ni har troligen nött ut varandra över tid. Han är trött på dig oavsett vad du gör, ett tydligare tecken än totalt ointresse trots att du troligen blivit hetare finns inte.
    Ja jag kanske inte tänkte på det innan men har upplevt det som att han slutade visa intresse så fort han hörde mig få komplimanger från andra (alltså gemensamma vänner eller familj) eller när jag påpekar att jag känner mig starkare eller kunde springa längre löparrundor än tidigare.
  • Anonym (Gammal i gamet)

Ibland får mannen lite kris om kvinnan förändrar sig.

Ibland bara har man levt ihop ett antal år och sen är man för vana vid varandra och tänder inte som förr.

Vissa tider har jag tänkt att det fanns en mening med att man och fru hade skilda sovrum förr i världen. Så alla kunde bete sig som de ville i den egna sängen och det mystiskt  sexiga kanske höll i sig lite längre.

Kan ni ta ett glas vin och tala om det tror du?

Det finns de som säger att man inte kan komma tillbaka men andra som säger att man kan få nytändning i relationen. Jag har själv lyckats med det tre gånger. Utmaningen är att hitta den nyckeln och kunna göra lite nya saker ihop. Det måste inte bara gälla sex utan även annat i livet, att man har något gemensamt intresse eller mål som förenar.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Gammal i gamet) skrev 2024-12-14 18:15:57 följande:

Ibland får mannen lite kris om kvinnan förändrar sig.

Ibland bara har man levt ihop ett antal år och sen är man för vana vid varandra och tänder inte som förr.

Vissa tider har jag tänkt att det fanns en mening med att man och fru hade skilda sovrum förr i världen. Så alla kunde bete sig som de ville i den egna sängen och det mystiskt  sexiga kanske höll i sig lite längre.

Kan ni ta ett glas vin och tala om det tror du?

Det finns de som säger att man inte kan komma tillbaka men andra som säger att man kan få nytändning i relationen. Jag har själv lyckats med det tre gånger. Utmaningen är att hitta den nyckeln och kunna göra lite nya saker ihop. Det måste inte bara gälla sex utan även annat i livet, att man har något gemensamt intresse eller mål som förenar.

Vi har pratat om det många gånger, han har gett förslag och jag har gett förslag. Jag försöker uppfylla de han föreslår och han säger att han ska men uppfyller inte mina. Om jag påpekar att jag inte tror han är attraheraf av mig blir han defensiv och säger att han tycker jag är jätte snygg och sexig men....
  • jaha2024
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-14 15:33:09 följande:
    Är han inte atraherad av mig längre

Min kille och jag har varit tillsammans i snart 9 år. Mitt sexdriv har aldrig egentligen varit speciellt högt, har kännt mig reserverad och haft svårt för att slappna av. Sexlivet har varit upp och ner i perioder men hans driva har alltid funnits där.
    Jag har inte riktigt varit bekväm i min kropp eller kännt mig sexig. Men de senaste 6 månaderna har jag börjat träna 3-4 gånger i veckan och med det har jag fått en i min åsikt "bättre" kropp. Jag är ganska kort och har alltid varit smal men nu har jag fått mer muskeldefinition och en riktig bra röv, vilket gör att jag känner mig mer bekväm i mig själv.
    Nu till problemet, min kille som alltid haft högt driv verkar inte ha de längre. Han säger att han tycker jag är snygg och sexig men vissar det inte på något sätt och har iprincip slutat vilja ha sex. Hur ska jag tolka det, är han inte attraherad av mig nu när jag börjat träna och själv känner mig attraktiv och självsäkrare?

Du tränar ju 3 till 4 gånger i veckan och jag vet inte hur länge du har gjort detta och på vilken sätt du har lagt upp din träning?, men är det så att du har börjat få stora muskler så är det fruktansvärt okvinnligt
  • Anonym (Förvirrad)
    jaha2024 skrev 2024-12-14 18:46:27 följande:
    Du tränar ju 3 till 4 gånger i veckan och jag vet inte hur länge du har gjort detta och på vilken sätt du har lagt upp din träning?, men är det så att du har börjat få stora muskler så är det fruktansvärt okvinnligt
    Nej absolut inte onaturligt eller okvinnligt stora muskler. Jag tränar spinning, intervallträning (grupp pass) löpträna och åker skidor. Om jag tränar med fria vikter är det ofta fokus på mage och rumpa samt att passen jag kör ofta är lägre vikt men många reps.  Jag skulle bara påstå att jag fått mer muskeldefintion, blivit tajtare och att min rumpa vuxit.
  • Anonym (B)

Så varför inte ta upp att det kanske är dags att gå skilda
    vägar? 

• Anonym (Fyllig)

Jag tror han är intresserad av dig. Men att känslorna för dig har svalnat lite. Jag kan inte säga vad ni ska göra. Men om du har försökt med allt så tycker jag jollen ligger hos han. Låt det vara ett tag. Tillslut kanske han tar sitt förnuft till fånga och börja smeka dig och kyssa dig när du minst anar det.

• jaha2024
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-14 19:04:28 följande:
    Nej absolut inte onaturligt eller okvinnligt stora muskler. Jag tränar spinning, intervallträning (grupp pass) löpträna och åker skidor. Om jag tränar med fria vikter är det ofta fokus på mage och rumpa samt att passen jag kör ofta är lägre vikt men många reps.  Jag skulle bara påstå att jag fått mer muskeldefintion, blivit tajtare och att min rumpa vuxit.
    kanske han tycker om smala rumpor och inte breda. 
  • Anonym (Luttrad)

Du skriver ju inte hur ert sexliv sett ut, hur frekvent och om ni haft sex på sätt som han önskar.
    Han kan ha kämpat hårt för att avsexualisera dig, runkat till mycket porr och fantiserat om andra. Nu kanske han äntligen har lyckats och då är du ändå inte nöjd!

• Motherinlaw

Typiskt kvinnor, en man försöker och försöker utan gensvar men sen när äntligen kvinnan fattar då tror att allt ska gå på ett kick. 

• Anonym (instämmarkommitten)

Antagligen har han tröttnat på att du inte har samma intresse för sex som han har och att du inte varit lika kåt på honom som han har varit på dig.
    Det är inget kul att försöka göra en aktivitet med någon som inte är lika intresserad av det som en själv är.

jaha2024 skrev 2024-12-14 18:46:27 följande:
    Om hon är tjej och har tränat i 6 månader så finns det ingen chans i helskotta att hon "har börjat få för stora muskler", en tjej blir inte She-Hulk på ett halvår bara för hon lyfter lite vikter, knappt ens om hon hade brukat anabola.
    Anonym (Fyllig) skrev 2024-12-14 21:10:40 följande:

Jag tror han är intresserad av dig. Men att känslorna för dig har svalnat lite. Jag kan inte säga vad ni ska göra. Men om du har försökt med allt så tycker jag jollen ligger hos han. Låt det vara ett tag. Tillslut kanske han tar sitt förnuft till fånga och börja smeka dig och kyssa dig när du minst anar det.

Jag tror snarare att bollen ligger hos henne, HON får visa att hon är kåt på honom och vill ligga med honom. Hela problemet har mest troligt varit att bollen alltid legat hos honom och han tröttnat på att inte få samma entusiasm tillbaka
  • Anonym (Förvirrad)

Igår natt tog jag upp det och frågade rakt ut vad som var fel och accepterade inte det vanliga "nä men inget, du är super snygg, jag är bara i en svacka" som svar. Efter mycket om och men berättade han att han blivit mer osäker i sitt utseende nu när jag börjat träna. Han har tydligen sett hur andra börjat titta mer på mig och sett hur jag börjat klä mig i mer åtsittande kläder. Han säger att han tänder jätte mycket på mig och att han vill, men att han nu istället börjat övertänka och tror att jag inte ska tycka han är lika snygg nu när jag ser andra på typ gymmet eller på grupptränings passen. Han tycker tydligen att det är läskigt att jag förändrats och då mestadels det med självsäkerheten och att han inte ska vara tillräcklig då jag även visar mer driv än tidigare. Han har tydligen intalat sig själv att jag tänker på någon annan och att det är pågrund av att jag sett massa andra "tränade" killar som gör att jag är mer på humör.

• Anonym (Jomenvisst)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-15 18:11:31 följande:

Igår natt tog jag upp det och frågade rakt ut vad som var fel och accepterade inte det vanliga "nä men inget, du är super snygg, jag är bara i en svacka" som svar. Efter mycket om och men berättade han att han blivit mer osäker i sitt utseende nu när jag börjat träna. Han har tydligen sett hur andra börjat titta mer på mig och sett hur jag börjat klä mig i mer åtsittande kläder. Han säger att han tänder jätte mycket på mig och att han vill, men att han nu istället börjat övertänka och tror att jag inte ska tycka han är lika snygg nu när jag ser andra på typ gymmet eller på grupptränings passen. Han tycker tydligen att det är läskigt att jag förändrats och då mestadels det med självsäkerheten och att han inte ska vara tillräcklig då jag även visar mer driv än tidigare. Han har tydligen intalat sig själv att jag tänker på någon annan och att det är pågrund av att jag sett massa andra "tränade" killar som gör att jag är mer på humör.

Tråden har utvecklats till någon slags saga där förutsättningar förändras och nya perspektiv tillkommer när tråden tappar fart.

Dessutom finns det ingen logik i att han skulle vara ointresserad av dig sexuellt om han tycker du blivit mycket hetare.

Min gissning blir troll.
  • Anonym (Gift man)
    Mannen63 skrev 2024-12-15 22:20:29 följande:

9år! Tja, han tröttnade väl, till slut.
    Och nu har tåget gått.

Detta tror jag är sannolikt, jag sitter i samma sits att efter ungefär 9år har jag tröttnat på att be om det.

Dock tror jag att det går att rädda om du verkligen vill.

Klä dig lite sexigt, ta på honom, kyss honom, smek honom bygg upp stämningen liksom sen kan du klä av dig dina lite sexiga kläder framför honom.

Vet inte om det hjälper i din situation men det hade definitivt hjälpt i min och visat mig att min fru faktiskt vill det!!
  • Mister1978

Jag känner igen mig mycket i er situation. Jag har alltid varit den drivande att hålla passionen och sex igång i vårt förhållande. Men efter många försök och samtal utan framgång att få min fru att förstå att vi måste vara två som jobbar på det har jag mer eller mindre gett upp. Jag ser inte längre min fru som en sexuell partner. Den känslan har sakta försvunnit när hon inte visat att hon är attraherad av mig. Vi har blivit kompisar bara. Inget jag valt aktivt men de känslorna har försvunnit så nu ser jag sexuellt på henne som på vilken kvinna som helst på stan. Sorgligt men det var som sagt inget jag valde själv..

Svar på tråden Är han inte atraherad av mig längre