• Shameisuseless

Känner mig så stolt

Hej, just nu känner jag mig så himla stolt över mig själv. Igår morse gjorde jag en operation på mitt vänstra öga. Det var en personal från boendet som var med också. Sitter just nu och väntar på att åka hem om det ser bra ut. När det var någon kvinnlig sjuksköterska som kollade min urinblåsa så kändes det pirrigt, det gjorde mig generad och hoppades på att hon inte såg att jag var hård, då jag inte ville ha sjukhusets kalsonger på mig. Och jag ville inte tvätta håret, bara för att jag inte ville visa min nakna kropp inför en kvinnlig sjuksköterska. 

Skriv gärna vad ni tyckte. 

• Svar på tråden Känner mig så stolt
  • Anonym (C)

Vad härligt att du kände dig stolt. Det ska du vara. Skönt operationen är gjord och att det gått bra. Frågan är hur avancerad den var. Lokalbedövning eller sövning? Vid lokalbedövning som t ex vid starroperation behövs ingen koll av urinblåsa eller någon hårtvätt. Det är bara vid större operation som du ska skrubbas över hela kroppen med speciell tvål. Har du legat nedsövd länge behöver man kika på hur stor urinmängd du har i blåsan för att ev behöva tappa dig. Vid de tillfällena har du sjukhuskläder. Att du får stånd då är inte alls ovanligt. Erfaren sköterska knäpper till stånden så den säckar ihop. 

Svar på tråden Känner mig så stolt