• Anonym (H)

Hur ska jag kunna gå vidare?

Jag har haft en relation med en man i ett halvår. Jag har starka känslor för honom. Nu har han valt att avsluta relationen för att det inte känns helt rätt för honom. Har försökt fråga honom vad det är som inte känns rätt, men han säger att han inte kan sätta ord på det, det är bara en känsla.

Vet inte hur jag ska kunna gå vidare. Jag är över 30 och det här var mitt första riktiga förhållande. Jag är helt förtvivlad över att jag nu är ensam igen. Får verkligen panik av den tanken. Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet. Har inte lust att göra någonting på fritiden. Jag är bara ledsen hela tiden. 

Hur ska jag kunna gå in i en ny relation när den enda jag vill vara med är honom? 

• Svar på tråden Hur ska jag kunna gå vidare?
  • Anonym (Hmm)

Du ska INTE gå in i någon ny relation innan du är klar med dig själv. Du måste vara ok med att vara singel, nöjd med dig själv, nöjd med ditt liv. Först då är du redo. Och vid det laget lär du ha kommit över honom också, annars får du vänta tills det har gått över.

Fokusera på att bygga upp ett liv för dig själv istället som du trivs med.

• Anders1970
    Anonym (H) skrev 2024-12-03 18:23:22 följande:
    Hur ska jag kunna gå vidare?

Hur ska jag kunna gå in i en ny relation när den enda jag vill vara med är honom? 

Tiden läker alla sår. Minnet falnar och det är en bra funktion. Du kommer minnas det som var riktigt bra eller riktigt dålig. Så bara att fortsätta livet och sätt minst ett halvår innan du tänker på dejt igen, annars kommer detta spöka i din kommande relation.

Slutligen är nej alltid ett nej och behöver aldrig förklaras. Om du fick en förklaring så skulle du troligtvis bli än mera ledsen, så gå vidare. Lycka till.

• Anonym (Hmm)

Ja, du har fått en förklaring. Hans känslor för dig är inte starka nog. That's it.

• Lynx123

Frågan du bör ställa dig är hur du kan jobba på att må bra igen, inte hur du ska in i nya relationer. Fokusera på dina intressen. Träna. Träffa vänner. Gör det mekaniskt även när du egentligen inte har lust. Gör det mysigt hemma. Läs bra böcker. Livet är fint. Det kommer.bli bättre.

• Anonym (Camilla)

Nu ska du fokusera på att må bättre och inte tänka på en ny relation. Just nu gör det ont och känns som jordens undergång men du kommer komma över honom. Det kommer bli bra. Umgås med vänner och för sådant som du vill göra som resa eller liknande och ta hand om dig själv. Kärleken kommer igen när du är redo.

• Dexter dot com

Personer som inte trivs med sig själv och i sitt eget sällskap blir ofta en belastning i relationer så fokusera på att må bra och vara nöjd med dig själv och ditt liv innan du funderar på en ny relation. Sök hjälp om du känner att du inte själv kan jobba på din självkänsla, förändra ditt liv osv.

• Anonym (g)
    Anders1970 skrev 2024-12-03 18:28:46 följande:

Tiden läker alla sår. Minnet falnar och det är en bra funktion. Du kommer minnas det som var riktigt bra eller riktigt dålig. Så bara att fortsätta livet och sätt minst ett halvår innan du tänker på dejt igen, annars kommer detta spöka i din kommande relation.

Slutligen är nej alltid ett nej och behöver aldrig förklaras. Om du fick en förklaring så skulle du troligtvis bli än mera ledsen, så gå vidare. Lycka till.

Nej, tiden läker inte alla sår. Långt därifrån, dessvärre.
    Tiden kan stoppa blodflödet, men är man där och petar så blöder det snart igen.
Svar på tråden Hur ska jag kunna gå vidare?