• Anonym (Damon)

Sex med bästa kompisen av samma kön.

Hej!

Jag är en kille och var nyligen på en fest där jag drack en hel del. Under fyllan hände något oväntat ? jag hade sex med en nära kompis som också är kille. Jag har alltid varit intresserad av tjejer och ser inte mig själv som gay, men det som hände har fått mig att fundera.
    Sen har vi haft sex en annan gång efter det utan alkohol inblandat kändes bra och mysigt.
    Är det här något som händer andra också? Är det vanligt att sådant sker när man är full, även om man inte ser sig själv som homosexuell? Jag skulle gärna vilja höra andras erfarenheter eller tankar kring detta.
    Händer det bland tjejer med eller mer vanligt för killar?
  • Svar på tråden Sex med bästa kompisen av samma kön.
  • Anonym (vivi)
    Anonym (s) skrev 2024-11-23 20:22:37 följande:

Du är bi/pan. Visst att folk testar någon enstaka gång men nu har ni kört på igen vilket tyder på att du inte är straight.

Självklart är en människa bi om hen njuter av sex med personer av samma kön. Detta är liksom själva definitionen av att vara tveeggad och det funkar inte att hitta på sin egen definition av ordet då detta redan är väletablerat i den allmänna vokabulären. 
    Löjligt att ens förneka det som vissa i tråden gjort. Fegt att inte kunna stå för vem man faktiskt är.

Någon undrade om vikten över att få en "stämpel". Själv anser jag detta som mycket viktigt i sammanhanget eftersom detta klarlägger en människas sexuella läggning.

Jag hade då krävt att få veta detta av en eventuell partner eftersom sexuell kompatibilitet är ett måste. Skulle aldrig vara med någon som inte har samma läggning som jag.
  • Anonym (M)
    Anonym (Damon) skrev 2024-11-23 18:26:20 följande:
    Sex med bästa kompisen av samma kön.

Hej!

Jag är en kille och var nyligen på en fest där jag drack en hel del. Under fyllan hände något oväntat ? jag hade sex med en nära kompis som också är kille. Jag har alltid varit intresserad av tjejer och ser inte mig själv som gay, men det som hände har fått mig att fundera.
    Sen har vi haft sex en annan gång efter det utan alkohol inblandat kändes bra och mysigt.
    Är det här något som händer andra också? Är det vanligt att sådant sker när man är full, även om man inte ser sig själv som homosexuell? Jag skulle gärna vilja höra andras erfarenheter eller tankar kring detta.
    Händer det bland tjejer med eller mer vanligt för killar?
    Nu är det ett tag sen du skrev det här. Men har du pratat med kompisen? Är han straight så har han säkert samma funderingar som du. 

• Meddelande borttaget
  • LindaLove
    Anonym (vivi) skrev 2025-02-05 20:30:22 följande:
    Självklart är en människa bi om hen njuter av sex med personer av samma kön. Detta är liksom själva definitionen av att vara tveeggad och det funkar inte att hitta på sin egen definition av ordet då detta redan är väletablerat i den allmänna vokabulären. 
    Löjligt att ens förneka det som vissa i tråden gjort. Fegt att inte kunna stå för vem man faktiskt är.

Någon undrade om vikten över att få en "stämpel". Själv anser jag detta som mycket viktigt i sammanhanget eftersom detta klarlägger en människas sexuella läggning.

Jag hade då krävt att få veta detta av en eventuell partner eftersom sexuell kompatibilitet är ett måste. Skulle aldrig vara med någon som inte har samma läggning som jag.

Tänk att vissa är så upptagna med att placera in allt och alla i fack?!

En sexuell handling definierar väl inte ens läggning? Jag kan ta en cigarett utan att definiera mig som rökare.
    Jag har aldrig varit ihop med en annan tjej och jag får inte "de känslorna" för andra tjejer. När det kommer till "kärlek" och förhållande så är det killar för mig. Men jag har haft sex med andra tjejer och jag älskar det!

Jag tror kanske att vivi skulle bredda sitt perspektiv eller jobba lite med sina fördomar kring detta?

• Anonym (vivi)
    LindaLove skrev 2025-02-11 08:20:57 följande:

Tänk att vissa är så upptagna med att placera in allt och alla i fack?!

En sexuell handling definierar väl inte ens läggning? Jag kan ta en cigarett utan att definiera mig som rökare.
    Jag har aldrig varit ihop med en annan tjej och jag får inte "de känslorna" för andra tjejer. När det kommer till "kärlek" och förhållande så är det killar för mig. Men jag har haft sex med andra tjejer och jag älskar det!

Jag tror kanske att vivi skulle bredda sitt perspektiv eller jobba lite med sina fördomar kring detta?

Självklarhet för mig då jag vill veta var jag har människor.
    Och i en kärleksrelation blir det extra viktigt eftersom jag verkligen inte attraheras av män med ett bisexuellt beteende.
    Lika självklart är en människa bisexuell om hen älskar att ha sex med personer av samma kön. En sexuell läggning handlar om just detta - vad man tänder på sexuellt. Kärlek är något annat det.
  • Anonym (vivi)

Och jag behöver inte jobba på några fördomar heller. Det är inte fördomsfullt att begripa vad bisexualitet innebär. Snarare tyder det på vanlig allmänbildning.

• Anonym (sas)

Alltså var det fullt sex, analpenetration och allt? Jag hade aldrig vågat mig på det som ovan på fyllan, då ska det vara med någon erfaren.

• LindaLove
    Anonym (vivi) skrev 2025-02-11 13:53:38 följande:

Och jag behöver inte jobba på några fördomar heller. Det är inte fördomsfullt att begripa vad bisexualitet innebär. Snarare tyder det på vanlig allmänbildning.

Det är ju intressant att du, utifrån dina egna fördomar, tar dig friheten att tolka åt oss andra?
    Jag är inte bisexuell, men jag har gärna sex med tjejer. "Både-och" eller "antingen-eller" är svårt för många. Tänker att du blandar ihop sak (handling) och person (läggning) lite. Men tänker att det är fördomar från din sida. Du har svårt att föreställa dig "både-och" i detta fall utan vill kategorisera och förenkla.

En handling behöver inte definiera en person.

• Anonym (vivi)
    LindaLove skrev 2025-02-14 13:57:51 följande:

Det är ju intressant att du, utifrån dina egna fördomar, tar dig friheten att tolka åt oss andra?
    Jag är inte bisexuell, men jag har gärna sex med tjejer. "Både-och" eller "antingen-eller" är svårt för många. Tänker att du blandar ihop sak (handling) och person (läggning) lite. Men tänker att det är fördomar från din sida. Du har svårt att föreställa dig "både-och" i detta fall utan vill kategorisera och förenkla.

En handling behöver inte definiera en person.

Otroligt löjligt och omoget svar. Jag har inte fördomar som sagt. Snarare är det du som har en kraftigt bristande förmåga att förstå ord och deras betydelse. 

Och sexuell läggning tar sig uttryck i just handlingar. Du väljer att ha sex med samkönade personer pga vad? Antagligen för att du njuter av sex med just samkönade personer och gissa vad - detta är definitionen av att vara just bi, om man även gillar att ha sex personer av motsatt kön då. 

Mer märkvärdigt än så är det inte. 

• Anonym (vivi)
    LindaLove skrev 2025-02-17 09:06:05 följande:

Du har inte fördomar? Skrikandes
    Det du saknar är självinsikt.

Dagens mest uppenbara projicering. 

Det är du här som saknar både ordförståelse och självinsikt kring din egen läggning. För att inte tala om att vara i förnekelse. 
Svar på tråden Sex med bästa kompisen av samma kön.