• Anonym (Pingu)

Relation utan sex

Sex är egentligen inte jätteviktigt för mig. Men det skulle kännas som
    någon typ av bekräftelse eller som att vi var ett kärlekspar om man fick "komma till" ibland. Men gång på gång blir jag "dissad". Vi har båda barn sedan tidigare relationer och vill inte ha några nya nu när yngsta är 11 år. Vi har för övrigt en fin relation. Men hon har tusentals ursäkter att inte ligga med mig trots att jag behandlar henne väl, tar hand om min hälsa och hygien, gör det mesta av hushållsarbetet och hjälper till med mycket kring hennes hobbys. Jag skulle inte vilja vara otrogen eller inleda en relation med en annan kvinna utan blir mest frustrerad och ledsen att det blivit såhär. Jag försöker bjuda till med roliga och romantiska överraskingar men liksom inget händer. Jag tror inte det beror på att hon är otrogen eller nåt sånt. Jag litar på henne.

• Svar på tråden Relation utan sex
  • Emerencia

Tyvärr, hon tänder inte på dig längre. Ni borde sätta er ner och prata. Vill hon inte diskutera ämnet skulle jag nog gå vidare utan henne om jag var dig. Sex för mig är viktigt. 

• Anonym (Pingu)
    Emerencia skrev 2024-11-18 09:54:15 följande:

Tyvärr, hon tänder inte på dig längre. Ni borde sätta er ner och prata. Vill hon inte diskutera ämnet skulle jag nog gå vidare utan henne om jag var dig. Sex för mig är viktigt. 

Jag tror också att det är så. Ofta säger hon: "Det är inte så att jag inte tänder på dig men...." Anledningen att hon inte gjort slut som jag ser det är att jag gör hennes liv bekvämt. Utan mig skulle hon inte ha tid och råd med sin dyra hobby (hästar). Utan mig skulle hennes barn aldrig få mat eftersom det är oftast jag som ordnar det. Utan mig skulle hennes hem vara en soptipp eftersom jag är den som håller ordning. Utan mig skulle hon och hennes barn ha problem att komma till jobb och skola eftersom de saknar disciplin och är bekväma.
  • Emerencia
    Anonym (Pingu) skrev 2024-11-18 10:33:44 följande:
    Jag tror också att det är så. Ofta säger hon: "Det är inte så att jag inte tänder på dig men...." Anledningen att hon inte gjort slut som jag ser det är att jag gör hennes liv bekvämt. Utan mig skulle hon inte ha tid och råd med sin dyra hobby (hästar). Utan mig skulle hennes barn aldrig få mat eftersom det är oftast jag som ordnar det. Utan mig skulle hennes hem vara en soptipp eftersom jag är den som håller ordning. Utan mig skulle hon och hennes barn ha problem att komma till jobb och skola eftersom de saknar disciplin och är bekväma.
    Japp, det är nog väldigt rätt där. Du är hennes bankomat och slav, inget annat. Du blir totalt utnyttjad. 

Lämna henne. Träffa någon som vill se dig som en partner. Någon som ger dig något, inte bara tar. Uppgifterna från detta inlägg så skulle jag inte ens försöka prata. 

Hellre ensam än leva som ni gör nu.

Vems är bostaden? Vem äger hästarna? Bor ni på gård med hästarna där eller hyr ni ställplats?
  • Epikuros

Håller i stort med Emerencia. Men det finns eventuellt en liten hake: Är din fru/tjej deprimerad? Om hon inte får till sånt som städning, barnen, arbete ... det låter som depression i mina öron. Och depression kan komma i många former. Bilden som vi har av deprimerade människor är av en person som gråter hela dagarna och så kan det visserligen se ut, men det finns också mindre intensiva former av depression. Vi kan alla vara låga ibland, vissa typer av depression funkar som att personen är en fungerande individ men ständigt är låg. Sover hon onaturligt mycket, är hon håglös, får hon ingenting gjort? 

Du skriver i ditt första inlägg att "Vi har för övrigt en fin relation", men i ditt senare svar säger du att hon ser dig "som en bankomat" o.s.v. Är er relation verkligen så "fin"? 

• New  Dawn
    Epikuros skrev 2025-01-06 13:27:54 följande:

Håller i stort med Emerencia. Men det finns eventuellt en liten hake: Är din fru/tjej deprimerad? Om hon inte får till sånt som städning, barnen, arbete ... det låter som depression i mina öron. Och depression kan komma i många former. Bilden som vi har av deprimerade människor är av en person som gråter hela dagarna och så kan det visserligen se ut, men det finns också mindre intensiva former av depression. Vi kan alla vara låga ibland, vissa typer av depression funkar som att personen är en fungerande individ men ständigt är låg. Sover hon onaturligt mycket, är hon håglös, får hon ingenting gjort? 

Du skriver i ditt första inlägg att "Vi har för övrigt en fin relation", men i ditt senare svar säger du att hon ser dig "som en bankomat" o.s.v. Är er relation verkligen så "fin"? 

Exakt min tanke. 
    Problemen är uppenbart sååäåä mycket större än att det bara handlar om sexlivet. 
    Det konstigaste med denna tråd är väl hur det kan komma sig att denna man ens VILL leva med denna kvinna, och att han tänder på henne.... Helt makalöst, så låga krav vissa män har för sex. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Liberté

Ödsla inte tid i en död relation. Du förtjänar att något som faktiskt fungerar för dig istället för att vara en tygg bankomat tills barnen flyttar ut. 
    Du har redan tagit upp dina problem och tankar vilket inte leder någonstans. 

Du hat exakt 1 liv. Se till att du inte slösar med den begränsade tid du har. 

• Epikuros
    New Dawn skrev 2025-01-11 20:11:20 följande:
    Exakt min tanke. 
    Problemen är uppenbart sååäåä mycket större än att det bara handlar om sexlivet. 
    Det konstigaste med denna tråd är väl hur det kan komma sig att denna man ens VILL leva med denna kvinna, och att han tänder på henne.... Helt makalöst, så låga krav vissa män har för sex. 
    Anledningen kanske är att han ändå älskar henne. Då är det inte så lätt att bara gå (eller ens tänka riktigt redigt). Man kämpar på dag för dag och rätt som det är har det gått ett år eller två eller tre ...
  • Anonym (.)
    Epikuros skrev 2025-01-20 14:14:17 följande:
    Anledningen kanske är att han ändå älskar henne. Då är det inte så lätt att bara gå (eller ens tänka riktigt redigt). Man kämpar på dag för dag och rätt som det är har det gått ett år eller två eller tre ...
    Ja, han kanske älskar henne eller i alla fall har någon slags förhoppning om att saker och ting ska ändras till det bättre i förhållandet. Det är väl lite samma sak som i alla de trådar om kvinnor som stannar kvar hos män trots att dessa män struntar i att göra sin del av hemarbetet, så det är inget unikt för män att stanna i förhållanden som inte funkar särskilt bra.
  • Anonym (Agera!)

Ursäkta vad håller du på med? Ryck upp dig och gå vidare. Dumpa henne. Du kan inte leva på detta vis. Du har bara ett liv. Ta hand om detta. Du kommer ångra dig om du inte agerar. Det känns milt sagt att du är som et assistent.

• Anonym (Rob)

Det finns väl ett ord för detta... Toffel.
    Helt otroligt att du lägger tid på denna kvinna.

• Liberté
    Anonym (Agera!) skrev 2025-01-21 08:46:54 följande:

Ursäkta vad håller du på med? Ryck upp dig och gå vidare. Dumpa henne. Du kan inte leva på detta vis. Du har bara ett liv. Ta hand om detta. Du kommer ångra dig om du inte agerar. Det känns milt sagt att du är som et assistent.

Ja, man had 1 liv och 1 liv endast.. Varför slösa bort det på att vara olycklig?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Pingu) skrev 2024-11-18 09:35:34 följande:
    Relation utan sex

Sex är egentligen inte jätteviktigt för mig. Men det skulle kännas som
    någon typ av bekräftelse eller som att vi var ett kärlekspar om man fick "komma till" ibland. Men gång på gång blir jag "dissad". Vi har båda barn sedan tidigare relationer och vill inte ha några nya nu när yngsta är 11 år. Vi har för övrigt en fin relation. Men hon har tusentals ursäkter att inte ligga med mig trots att jag behandlar henne väl, tar hand om min hälsa och hygien, gör det mesta av hushållsarbetet och hjälper till med mycket kring hennes hobbys. Jag skulle inte vilja vara otrogen eller inleda en relation med en annan kvinna utan blir mest frustrerad och ledsen att det blivit såhär. Jag försöker bjuda till med roliga och romantiska överraskingar men liksom inget händer. Jag tror inte det beror på att hon är otrogen eller nåt sånt. Jag litar på henne.

SEX ÄR VISST VIKTIGT FÖR DIG, man får tycka att sex är viktigt, man får tycka att det är det viktigaste i ett förhållande, man får tycka att det är det enda som spelar roll i ett förhållande om man vill. Du behöver inte ursäkta dig med att "sex är inte så jätteviktigt, men..."

Vad får du egentligen ut av förhållandet? Att du får känna dig snäll och behövd när du betalar maten för henne och hennes barn?

Gör slut och leta efter en kvinna som sliter av dig byxorna så fort hon får chansen istället för att slösa bort ditt liv
  • hmm77
    Anonym (Pingu) skrev 2024-11-18 10:33:44 följande:
    Är det så som du säger så blir du ju utnyttjad och du måste lämna denna relation. Du är hennes man inte hennes pappa. 
  • Anonym (Inget "paket")

Jag tror att kärlek och attraktion är två olika saker. De kommer som ett paket, så de verkar vara samma sak men de är inte det. Attraktionen kan försvinna före men kärleken dröjer kvar ett par år till, det här leder till sexlösa relationer där det inte finns något alternativ egentligen. Ena parten vill inte ha sex, men kärleken är för stark för att släppa partnern ändå.

Det får gå några år efter det tills även kärleken dör, då kan man lämna varandra mer smärtfritt. Jag tror att det dröjer 2-3 år efter sexlivet dött för att även kärleken skall dö. Det är helt naturligt och inget fel i det.

• Anonym (Dennisq)

Vi är uppe i snart 5 år utan sex. Det beror på att hon har en kronisk sjukdom som inte gör det möjligt. Det går att leva i ett förhållande utan sex, men då bör man ha ganska låg drift själv.

Svar på tråden Relation utan sex