• Secret1234

Få lägenheten såld inom 4 veckor har panik!!

Har panik!!Någon som vet om de är omöjligt att få sin bostadsrätt såld inom 4 veckor?, en 2a i ett attraktivt område i Stockholm(skärmarbrink) Låg avgjft bra förening osv.vi har nämligen köpt bostadsrätt och tillträde är den 20 dec vilket innebär att vi måste skrivit överlåtelseavtal på våran gamla lägenhet 2 veckor innan tillträde till nya. Någon som kan lugna mina nerver?

• Svar på tråden Få lägenheten såld inom 4 veckor har panik!!
  • Secret1234
    Anonym skrev 2024-11-06 10:14:21 följande:
    Dåså, om det är det normala så är väl tråden onödig?

Jag frågade iofs hur det är "redan" att ni ska ha visning nästa vecka i förhållande köpet av den nya.
    Ville som sagt ha lite input och erfarenhet av andra som befinner sig i samma situation
  • Anonym (Em)
    Secret1234 skrev 2024-11-06 10:12:32 följande:
    Vi förväntar oss inte att gå med vinst vi vill bara gå + - noll
    Då borde det inte vara några problem!
  • Anonym (Ok)
    Secret1234 skrev 2024-11-06 10:07:56 följande:
    Ja de är väl ganska rimligt att man säljer inom 3 veckor från att man fotograferat till kontraktskrivning.
    Om det finns någon som vill köpa. 
  • Anonym (Volvo)

Hur länge hade er nyköpta lägenhet varit ute på marknaden när ni köpte den? Det kan ju ge en hint om hur lätt/svår er bostad är att sälja. 

Dock är bostadsmarknaden lite Hawaii kan jag tycka .. min granne sålde sin inom ett par veckor medan grannen under mig knappt ens haft nån visning på tre månader och står bara och stampar otåligt i nåt slags vakuum 

• Anonym (Ok)
    Secret1234 skrev 2024-11-06 10:16:24 följande:
    Ville som sagt ha lite input och erfarenhet av andra som befinner sig i samma situation

Fast du har ju panik inför detta. 

• Anonym (tiger)

Det går säkert bra, men du måste hålla med om att det var tokigt att köpa innan ni hade sålt den gamla. Hur tänkte ni där egentligen?

Är lägenheten fin och i ett bra område kommer den snart vara såld. Bara lugn. 

• BuoBä

Sälja - som i att skriva på kontraktet - kan gå. Att hinna med att köparen ska överta och betala hela köpesumman är mindre troligt. 

• Anonym (Ok)
    BuoBä skrev 2024-11-06 16:00:10 följande:

Sälja - som i att skriva på kontraktet - kan gå. Att hinna med att köparen ska överta och betala hela köpesumman är mindre troligt. 

Håller med, antagligen har köparen själv en bostad att sälja eller en uppsägningstid att förhålla sig till. Ska i så fall vara någon som kan flytta in redan om några veckor. 
  • Meddelande borttaget
  • Secret1234
    Anonym (Ok) skrev 2024-11-06 16:08:06 följande:
    Håller med, antagligen har köparen själv en bostad att sälja eller en uppsägningstid att förhålla sig till. Ska i så fall vara någon som kan flytta in redan om några veckor. 
    Fast vi har inte problem med att stå med dubbla hyror någon månad, så de vi vill är bara att få lägenheten såld sen kan tillträdesdatumet vara när den vill
  • Anonym
    Secret1234 skrev 2024-11-06 21:31:42 följande:
    Fast vi har inte problem med att stå med dubbla hyror någon månad, så de vi vill är bara att få lägenheten såld sen kan tillträdesdatumet vara när den vill
    Paniken var mest för att ni kände för det?
  • Anonym (tiger)
    Secret1234 skrev 2024-11-06 21:31:42 följande:
    Så vadan denna panik och behovet att lugna nerverna? Då är det ju inget problem?
Svar på tråden Få lägenheten såld inom 4 veckor har panik!!