• Anonym (Britta Lundin)

Ansedd som ”vacker”, men män har noll intresse

För att inte någon ska tro att jag har något slags storhetsvansinne, så vill jag tillägga att det där med vara ?ansedd som vacker? inte är något jag anser mig själv vara. Varken ful eller vacker. Däremot får jag höra det, och det är på äldre dar, är snart 35. ?utomjordiskt vacker?, på Ica ?herregud så vacker du är?. ? förlåt att jag stirrar, men sån vacker flicka?. Jag blir så klart glad. Dock är dessa  kommentarer från äldre kvinnor/ tanter: äldre män och gubbar. Ingen i min egen ålder har någonsin sagt det. Och sällan att någon man ens kollar åt mitt håll. Är det vanligt att äldre säger så bara? att detta är en ?fas i livet?. Vore ju kul om någon, iaf under 45 sa det. Eller jag förstår väl att de inte säger det rakt ut, men någon gång under en dejt kanske? men nej, inte där heller. 
  • Svar på tråden Ansedd som ”vacker”, men män har noll intresse
  • Anonym (L)

Har aldrig fått höra sånt från kvinnor heller. Oavsett ålder. Och oavsett fas i livet. Bara att bita ihop och gå vidare.

• Eurydike

Det låter ju lite mystiskt. Jag funderar på om du kanske har en stil som tilltalar den äldre generationen mer? När jag var yngre hade jag till exempel flätor vid något tillfälle och då drogs alla gamla tanter och farbröder till mig, men det är såklart bara en gissning.

• Lynx123

Skulle gissa att du har ett utseende som för äldre förknippas med skönhet, typ stram, lockad frisyr och konservativa kläder. Eller kanske mörk med ovanligt stora ögon. Skönhet är väldigt subjektivt.

• Anonym (:)

Av vad jag vet och hört så ger män inte lika mycket komplimanger till finare kvinnor då dom redan antar att du får så mycket komplimanger eller att du aldrig skulle vela ha en kille som dom. De låter lite ?själviskt? eller vad man säger men så är de

Svar på tråden Ansedd som ”vacker”, men män har noll intresse