• Anonym (konfus)

Träffa en ensamstående pappa

Det jag undrar över är om det är normalt att denna man verkar tycka det är helt ok att jag träffar barnet redan nu. Vi har alltså inte träffats IRL än. Han verkar otroligt snäll och mjuk, ger ett lite naivt intryck. En sån som säkert lätt kan bli utnyttjad av tjejer. Men jag tycker om honom och vill gärna se hur det är att träffa honom i verkligheten. Han skaffar barnvakt för träffen om jag vill säger han.

• Svar på tråden Träffa en ensamstående pappa
  • Anonym (Hmm)

Det låter märkligt faktiskt. Ni två har ju inte ens träffats så varför vill han ha med barnet? Håller med om att det ger ett lite naivt intryck och han kanske har lite svårt för att fatta rätt beslut. Testa att träffa honom utan barnet och se vad du får för bild av honom irl. 

• Anonym (konfus)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-25 14:16:10 följande:

Det låter märkligt faktiskt. Ni två har ju inte ens träffats så varför vill han ha med barnet? Håller med om att det ger ett lite naivt intryck och han kanske har lite svårt för att fatta rätt beslut. Testa att träffa honom utan barnet och se vad du får för bild av honom irl. 

Har väl egentligen inget emot att träffa barnet men brukar man göra så?

Kan det vara bra att träffa barnet kanske inte på första dejten men snart, om jag vill träffa honom igen? Då ser man ju direkt hur det funkar med barnet
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (konfus) skrev 2024-10-25 14:21:32 följande:
    Har väl egentligen inget emot att träffa barnet men brukar man göra så?

Kan det vara bra att träffa barnet kanske inte på första dejten men snart, om jag vill träffa honom igen? Då ser man ju direkt hur det funkar med barnet
    Hur gammalt är barnet?... är barnet under 4 år så begriper det nog inte varför ni träffas men nej, jag tycker inte det är normalt att göra så ändå. 
  • Dexter dot com

Låter ju helt galet att han vill involvera sitt barn innan ni ens känner varandra. Personligen tycker jag man inte drar in barn förrän man vet att relationen håller . Har tagit 1-1,5 år innan jag lärt kanna personer så pass bra att jag vet att relationen kommer bli varaktig. 
    Vad ha han för förklaring till att han vill att barnet träffar dig dvs en vilt främmande person?

• Giftskåneman

Kan det vara så att du sagt att du älskar barn, och han får dåligt samvete om han måste skaffa barnvakt? Och då tänker han detta vore perfekt? Små barn är väl ok, men inte tonåringar

• NyfiknaAstrid92

Det låter extremt ansvarslöst och talar starkt för att mannen ifråga är desperat. Hade inte tagit i fanskapet med tång äns.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (konfus)
    Dexter dot com skrev 2024-10-25 14:52:35 följande:

Låter ju helt galet att han vill involvera sitt barn innan ni ens känner varandra. Personligen tycker jag man inte drar in barn förrän man vet att relationen håller . Har tagit 1-1,5 år innan jag lärt kanna personer så pass bra att jag vet att relationen kommer bli varaktig. 
    Vad ha han för förklaring till att han vill att barnet träffar dig dvs en vilt främmande person?

Ja jag vet inte, jag ifrågasatte inget eller krävde en förklaring, antar att han brukar låta barnet träffa andra vuxna bekanta? Han tycker väl det är inga konstigheter?
  • Dexter dot com
    Anonym (konfus) skrev 2024-10-25 15:06:09 följande:
    Ja jag vet inte, jag ifrågasatte inget eller krävde en förklaring, antar att han brukar låta barnet träffa andra vuxna bekanta? Han tycker väl det är inga konstigheter?
    Fast det är verkligen jättekonstigt! Att barnet träffar hans vänner är ju en sak då vännerna kommer fortsätta finnas i hans och barnets liv. Nätdejter eller liknande kan man ju träffa 1-2 gånger och sen aldrig mer.
  • Anonym (Nja)
    Dexter dot com skrev 2024-10-25 15:10:53 följande:
    Fast det är verkligen jättekonstigt! Att barnet träffar hans vänner är ju en sak då vännerna kommer fortsätta finnas i hans och barnets liv. Nätdejter eller liknande kan man ju träffa 1-2 gånger och sen aldrig mer.
    Inte så konstigt i mina ögon. Vänner och bekanta kommer och går. Vissa vänner träffar man ju nästan aldrig, ska barnet lida av det då eller..? Det är ju inte som att man sitter och hånglar när barnet ser på ändå.
  • Anonym (konfus)
    Anonym (Nja) skrev 2024-10-25 15:12:31 följande:
    Inte så konstigt i mina ögon. Vänner och bekanta kommer och går. Vissa vänner träffar man ju nästan aldrig, ska barnet lida av det då eller..? Det är ju inte som att man sitter och hånglar när barnet ser på ändå.
    Jag tänker lite likadant. Var väl inget man led direkt av i den åldern, att ens föräldrar tog hem kompisar eller bekanta som man kanske sporadiskt, sällan eller aldrig träffade igen 
  • Anonym (konfus)
    Giftskåneman skrev 2024-10-25 14:55:47 följande:

Kan det vara så att du sagt att du älskar barn, och han får dåligt samvete om han måste skaffa barnvakt? Och då tänker han detta vore perfekt? Små barn är väl ok, men inte tonåringar

Jag har inte sagt något sånt. Barnet är i lågstadieåldern 
  • Ikaros12

jag förstå de som spontant ser en röd flagga när de hör det här. Men det behöver inte vara så fel som det låter. Framförallt inte med unga barn. Det kan finnas massor av orsaker till att han känner att han kan ta med barnen på första dejten. Han kan vara en social person som ofta umgås mycket med andra så skulle du kunna vara bara en vän. Sedan om det känns bra så kan det ju vara bra att träffas bara ni ett bra tag innan man som ett par är med barnen. En stor del av hans liv rör ju hans barn så att du ändå får en inblick i vad det skulle innebära är inte dumt för någon innan ni närmar er varandra mer.

Om man ser till barnen så ser jag ibland vuxna som går in i relationen snabbt Och nästan blir som en anknytningsperson till barnen på kort tid. Då kan det bli tufft för barnet vid en eventuell separation. Så det tycker jag att du ska passa dig för, även om du gillar barnen väldigt mycket. 

• Ascendere

Han vill väl visa barnet hur det går till när man raggar tjejer så ungen lär sig, inget konstigt med det.

• Anonym (Nej)

Som förälder skulle jag inte under några omständigheter träffa en man som ens föreslog en sådan sak. Det visar att han är totalt omdömeslös och egocentrisk, två egenskaper som jag inte vill ha i mitt liv (eller i mitt barns). 

Svar på tråden Träffa en ensamstående pappa