Kan man bli bisexuell?
Om man har definierat sig som hetero men i 28-årsåldern ändrat läggning?
Man kan inte bli något man redan är....
Det handlar bara om självinsikt nog för att komma ut ur garderoben
Sexualitet är inte statisk. Sen kan man fråga sig vad som alltid funnits där eller inte. Att man kommer att tänka på det eller möter en viss person.
Om man blir det eller om man alltid varit det men ännu inte upptäckt det är väl frågan. Men det händer ju att även medelålders blir kära i någon av samma kön utan att ha varit det tidigare. Jag vet i alla fall en.
Jag tror inte att hetero respektive homo är dikotomier, alltså att det ena utesluter det andra. Jag tror att alla är "på en skala" från strikt hetero till strikt homo med alla grader emellan.
Homosexualitet är fortfarande väldigt tabubelagt, särskilt för män. Det har med könsmaktsordningen att göra. Män har en högre ställning i samhället - högre lön, mer makt, högre status etc. En man definieras av att han ligger med kvinnor. Om en man ligger med andra män är han inte en riktig man, då sjunker hans status. Det kan kännas hotfullt.
Jag har levt som hetero hela livet men blir mer och mer öppen för att prova att ha sex med en annan man, åtminstone med en annan man närvarande och deltagande i en trekant med en kvinna. Det kändes väldigt förbjudet första gångerna jag fantiserade om det, sen har det blivit mindre skamfullt.
Jag är 60+, känner mig allt friare i tanke och lust.
Tror inte det finns ett regelverk.
Bli och bli, det är väl en filosofisk fråga om något i en ändras eller om man bara lär känna sig själv?
helt klart kan man se sig som hetero och plötsligen ändå ha känslor av ett eller annat slag för en kvinna. Killar verkar ha en högre spärr? Jag känner tre olika kvinnor som haft förhållanden med andra kvinnor, men som säger att de är heterosexuella. De råkade bara bli kära i en kvinna vid ett tillfälle.
jag själv och många fler kompisar har haft sex med tjejer vid enstaka tillfällen eller utan att ha ett förhållande. Livets tillfälligheter mer än något, eller en viss kultur vi levde i? Har man väl gjort det, gillat det och gjort det igen så är man väl på ett sätt bi?
eftersom ?normalvalet? är att vara hetero, blir man då bi vid sin första homosexuella upplevelse? Eller var man det hela tiden? Jag tycker det är svårt att säga, kände ingen speciell dragning till tjejer innan första gången
Första fel var kanske att definiera dig som hetero...
Varför det?
Varför måste man vara homo-, bi- eller hetero-, räcker det inte att vara sexuell och inte ställa sig onödiga frågor?
Du har säkerligen alltid varit intresserad av det ena och det andra, men det är först nu att du har kommit överens med dig själv om att det är ok.