Fullständigt förälskad i en annan
Jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år. Vi är lika gamla och närmar oss 30. Jag har alltid haft en stor och stark barnlängtan. Han däremot har varje gång vi pratat om barn sagt att han inte är redo. Vi bor i ett hus och har båda stabil ekonomi/jobb. För en tid sen kände han sig ?redo? och jag blev gravid direkt men fick missfall. Detta tog hårt på mig och jag kände inte att han fanns där för mig.
Jag har under hela vår relation ibland fantiserat om en nära kollega. Jag och den manliga kollegan står varandra väldigt nära. Vi pratar om allt. Han vet saker om mig som inte min sambo vet. Han är gift, har barn och är också 12 år äldre än mig.
Senaste tiden har jag känt allt starkare känslor för kollegan. Det visade sig vara ömsesidigt. Han ska skilja sig och öppnade upp sina känslor fullständigt för mig. Han vill leva resten av sitt liv med mig. Bilda familj osv.
vi är extremt lika och har samma intressen och jag kan se ett lyckligt liv med han.
Men jag älskar också min sambo, men börjar tveka på oss. Känns som kärleken dör ut sakta?han förstår inte mig som kollegan gör. Jag irriterar mig på saker han gör och han känns omogen.
Idag visade det sig att jag är gravid. känner mig helt förvirrad.
Det enda jag vill är att få barn, men är det med rätt man?
Hur kommer åldersskillnaden bli Om jag väljer kollegan?
ska Jag stanna med min sambo i ett tryggt liv, bilda familj osv? Kommer jag ångra mig?
Känner mig så otroligt vilsen?.